Μάλιστα το 44% έχει προσωπικές ή οικογενειακές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις που έχει καθυστερήσει την πληρωμή τους, το 34% έχει επαγγελματικές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις σε καθυστέρηση, ενώ το 15% (από όσους απασχολούν εργαζομένους) θεωρεί «σίγουρα» υπαρκτό το ενδεχόμενο απολύσεων, με ένα ποσοστό της τάξεως του 25% να απαντάει «μάλλον» στο ίδιο ερώτημα.
Σημειώνεται πως η έρευνα με θέμα «Το άνοιγμα της αγοράς και οι συνέπειες της ύφεσης για επιχειρήσεις και επαγγελματίες» διεξήχθη στην Περιφέρεια Αττικής το χρονικό διάστημα 16-19 Απριλίου 2021, με δείγμα 1.023 ενηλίκους από τον γενικό πληθυσμό. Στα βασικά συμπεράσματά της συμπεριλαμβάνονται, ακόμη, τα εξής:
– Η απόφαση να ανοίξουν τα καταστήματα επικροτείται από 8 στους 10 καταναλωτές στην Περιφέρεια Αττικής. Πάνω από τους μισούς έχουν, ήδη, επισκεφθεί ή σκοπεύουν («σίγουρα» ή «μάλλον») να το κάνουν μέσα στις επόμενες ημέρες κάποιο κατάστημα από όσα άνοιξαν προσφάτως.
– Οι 3 στους 4 (73%) αξιολογούν θετικά το άνοιγμα της εστίασης αμέσως μετά το Πάσχα.
– Από την έρευνα προκύπτει η ανάγκη συνέχισης και ενίσχυσης της στήριξης όσων έχουν πληγεί σημαντικά από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Το 50% των συμμετεχόντων αξιολογεί θετικά τα μέτρα της κυβέρνησης για τη στήριξη των επιχειρήσεων – καταστημάτων – επαγγελματιών. Ωστόσο, το 44% απαντά αρνητικά, επιθυμώντας μεγαλύτερη ενίσχυση.
Honda και Nissan ενώνουν δυνάμεις για να κυριαρχήσουν στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
– Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση για τη στήριξη της εστίασης, αποτυπώνεται με θετικό ισοζύγιο στις απόψεις της κοινής γνώμης, όμως ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες δεν το γνωρίζει ή/και δεν παίρνει θέση.
– Το 60% όσων χρησιμοποιεί Ιντερνετ αγοράζει αγαθά μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων. Η υψηλή, σύμφωνα με τα στοιχεία, αξιοποίηση του Διαδικτύου, των e-shop και των υπηρεσιών ηλεκτρονικής παραγγελίας αναμένεται να συνεχιστεί και μετά την πανδημία. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι 6 στους 10 (58%) αξιολογούν, σήμερα, θετικά τις μεθόδους click away και click in shop (ως λύσεις ανάγκης).
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο πρόεδρος του ΕΕΑ, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, επισήμανε: «Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η κοινή γνώμη ήθελε το άνοιγμα και του λιανεμπορίου και της εστίασης, οι ηλεκτρονικές αγορές ήρθαν για να μείνουν, κάτι που δείχνει ότι μέρα με τη μέρα το επιχειρείν αλλάζει, ενώ η κυβέρνηση πρέπει να “ακούσει” τη φωνή αγωνίας των μικρομεσαίων και των επαγγελματιών για την επόμενη μέρα».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Πώς θα λειτουργούν από σήμερα τα εμπορικά κέντρα – Όλες οι λεπτομέρειες
- Κορωνοϊός: Η «ινδική μετάλλαξη» απειλεί με πισωγύρισμα
- Κορωνοϊός: Ξαναρχίζει η χρήση του εμβολίου της Johnson & Johnson στις ΗΠΑ
- Γηροκομείο Χανιά: Στο… μικροσκόπιο οι διαθήκες των 68 νεκρών ηλικιωμένων
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr