Τα συγκεκριμένα ευρήματα προκύπτουν από την εξαμηνιαία έρευνα καταναλωτικών τάσεων (σε δείγμα 916 ατόμων) του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), που πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η κύρια κατηγορία δαπανών είναι τα τρόφιμα-ποτά, με ποσοστό 49% (από 41% το 2019). Η εστίαση, η οποία πέρυσι βρισκόταν στη δεύτερη θέση, υποχωρεί από 12% σε 5% και τα εισιτήρια-ξενοδοχεία από 5% σε μόλις 1%.
Στο μεταξύ, το 44% του καταναλωτικού κοινού εκτιμά ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το πρώτο εξάμηνο 2021 θα είναι μειωμένες, ενώ μόλις το 10% ότι θα είναι αυξημένες. Αντίστοιχα στις υπηρεσίες (εισιτήρια, εστίαση), το 30% κάνει λόγο για μείωση και μόλις 18% για αύξηση.
Οσον αφορά στο καταναλωτικό κλίμα γενικότερα, παραμένει αρνητικό το τελευταίο εξάμηνο, ενώ είναι χαμηλές οι προσδοκίες και για το επόμενο.
Ειδικότερα, ο σχετικός δείκτης τον Δεκέμβριο του 2020 διαμορφώθηκε στο -39, σαφώς μειωμένος σε σχέση τον Οκτώβριο του 2019 (μήνα βάσης) και ελαφρώς μειωμένος σχέση με τη μέτρηση του Ιουνίου 2020.
Εξέλιξη που δεν σχετίζεται τόσο με τις μέχρι σήμερα οικονομικές εξελίξεις, αλλά κυρίως με τις μειωμένες προσδοκίες των καταναλωτών για το προσεχές διάστημα.
Σημειώνεται πως τον προηγούμενο χρόνο η οικονομική κατάσταση μεγάλου μέρους του καταναλωτικού κοινού χειροτέρεψε (από 32% σε 11%) και το επόμενο εξάμηνο η εκτίμηση επίσης μεγάλου μέρους είναι ότι θα χειροτερέψει ακόμα περισσότερο για τους ίδιους και τη χώρα (από 30% σε 12% και από 27% σε 8%, αντίστοιχα).
Ελαιόλαδο: Στα 9 ευρώ εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει η τιμή του [πίνακες]
Συντάξεις Φεβρουαρίου: Δείτε πότε θα γίνουν οι πληρωμές σε κάθε ταμείο
Χωριστές φορολογικές δηλώσεις: Ως 28 Φεβρουαρίου η υποβολή σχετικού αιτήματος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr