Made in USA
Στο κατώφλι της εορταστικής περιόδου, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά την επιτυχημένο εγχείρημα της Black Friday. Διοργανώνεται για τέταρτη συνεχή χρονιά από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GR.EC.A., και πραγματοποιείται στα πρότυπα του αμερικανικού Cyber Monday, δηλαδή της Δευτέρας μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών (Thanksgiving), όπου τα ηλεκτρονικά καταστήματα στις ΗΠΑ προχωρούν σε εκπτώσεις και προσφορές στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν πελάτες και να αυξήσουν τον τζίρο τους. Μάλιστα, οι Αμερικανοί καταναλωτές ξόδεψαν 3,45 δισ. δολάρια στη φετινή «Cyber Monday», ξεπερνώντας κάθε ρεκόρ ψηφιακών αγορών σε μια ημέρα.
Ενίσχυση
Ο θεσμός, από το 2013 που ξεκίνησε στην Ελλάδα μέχρι σήμερα, αξιολογείται ως ιδιαίτερα πετυχημένος. Ενδεικτικά αναφέρεται πως την εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου το 2015 καταγράφηκε συγκριτική αύξηση του τζίρου κατά 49,7% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2014, καθώς και αύξηση κατά 34% σε σύγκριση με την προηγούμενη ημερολογιακά εβδομάδα.
Αξιοσημείωτο είναι δε πως οι συμμετοχές των ηλεκτρονικών καταστημάτων εφέτος ξεπερνούν κάθε προηγούμενη χρονιά. Οι καταναλωτές θα μπορούν από σήμερα να επισκέπτονται το ακόλουθο link και να ενημερώνονται για τα ηλεκτρονικά καταστήματα που συμμετέχουν στην εν λόγω ενέργεια, καθώς και για τις αντίστοιχες προσφορές τους: https://goo.gl/TzKNyh.
Σήμα αξιοπιστίας
Στην Ερμού ενόψει Black Friday ο Θεοδωρικάκος - Πρόστιμα για παραπλανητικές εκπτώσεις [βίντεο]
Παράλληλα με το εναρκτήριο λάκτισμα για την εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου μπαίνει σε λειτουργία και διάθεση το σήμα αξιοπιστίας για το ελληνικό ηλεκτρονικό. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Δ.Σ. του GR.EC.A., Φώτη Αντωνόπουλο, τo λεγόμενο «GRECA Trustmark έχει διττό σκοπό. Αφενός πιστοποιεί τα ηλεκτρονικά καταστήματα σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τον Κώδικα Δεοντολογίας του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, όπως αυτός έχει θεσπιστεί από τον GR.EC.A., ενισχύοντας έτσι τη διαφάνεια και προφυλάσσοντας το εμπόριο από παράνομες πρακτικές (πάταξη παραεμπορίου και φοροδιαφυγής, ανύπαρκτα eshops, κ.τ.λ.). Αφετέρου αποτελεί διαβεβαίωση και εγγύηση προς τους καταναλωτές που επισκέπτονται το εκάστοτε αξιολογημένο ηλεκτρονικό κατάστημα ότι συμμορφώνεται πλήρως στη νομοθεσία, τηρώντας τις βέλτιστες πρακτικές, όπως αυτές έχουν οριστεί μέσα από την αξιολόγηση πολλών ποιοτικών κριτηρίων».
Καμπανάκι
Στελέχη της αγοράς, μιλώντας στον «Ελεύθερο Τύπο», επισήμαναν πως πρωτοβουλίες σαν τις παραπάνω μπορούν να ανατρέψουν το παιχνίδι για να μετριάσουν τις απώλειες και να «πάρει τα πάνω του το εμπόριο».
Το κλίμα, μάλιστα, που επικρατεί στην αγορά αποτυπώνεται στην «Ετήσια Εκθεση Ελληνικού Εμπορίου», που παρουσίασε εχθές η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), στο Μέγαρο Μουσικής.
Η Συνομοσπονδία χτυπάει… καμπανάκι υποστηρίζοντας πως εάν τα οικονομικά αποτελέσματα του 2015 διατηρηθούν ή επιδεινωθούν το 2016, τότε 1 στις 5 Α.Ε. και ΕΠΕ κινδυνεύει να βάλει «λουκέτο» το 2017.
Πρόσθετα, από την έκθεση της ΕΣΕΕ προκύπτει -μεταξύ άλλων- πως 6 στις 10 επιχειρήσεις (59,4%) δήλωσαν μείωση τζίρου κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ το 32,5% δήλωσε στασιμότητα και το 8,2% αύξηση.
Στο ίδιο διάστημα το 86,1% των εμπορικών επιχειρήσεων δεν έκαναν προσλήψεις ή απολύσεις. Το 7% προσέλαβε υπάλληλο χωρίς να απολύσει ενώ το 3% απέλυσε χωρίς να προσλάβει.
Τέλος, το 24% των επιχειρήσεων του χονδρικού εμπορίου και το 29% του λιανικού έχουν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς την εφορία, ενώ για τα ασφαλιστικά ταμεία τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 21% και 30%. Χαμηλότερα είναι τα ποσοστά των επιχειρήσεων με ληξιπρόθεσμες οφειλές προς προμηθευτές (19% και 17% αντίστοιχα), προφανώς για να αποφευχθεί ο κίνδυνος διακοπής εφοδιασμού.
Ιωάννα Φεντούρη
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου