Συγκεκριμένα, στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο διαβιβάστηκε σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο θεσπίζεται ο οργανισμός του ΕΦΚΑ. Το σχέδιο διατάγματος αποτελείται από 89 άρθρα, που αφορούν την αποστολή του, τη διάρθρωση των υπηρεσιών του και την καταγραφή των αρμοδιοτήτων τους, τα περιγράμματα των καθηκόντων των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων και τα προσόντα για την επιλογή τους, τις οργανικές θέσεις του προσωπικού και την κατανομή τους στις επιμέρους οργανικές μονάδες, την κατάταξή τους σε αντίστοιχους κλάδους και ειδικότητες, τα προσόντα διορισμού, μεταβατικές διατάξεις, κ.λπ.
Το Ε’ Τμήμα του ΣτΕ (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Αθανάσιος Ράντος και εισηγητής ο πάρεδρος Δημήτριος Πυργάκης) επεξεργάστηκε νομοπαρασκευαστικά το εν λόγω σχέδιο διατάγματος και με την υπ’ αριθμ. 126/2018 το έκρινε νόμιμο, ενώ έκανε ορισμένες παρατηρήσεις.
Αναλυτικότερα, η γνωμοδότηση αναφέρει ότι ενώπιων της Ολομέλειας του ΣτΕ εκκρεμούν αιτήσεις ακυρώσεως κατά πράξεων που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου 4387/2016. Αυτές οι αιτήσεις (δικηγόρων, μηχανικών, ελευθέρων επαγγελματιών κ.λπ.) έχουν συζητηθεί και αναμένεται η έκδοση της σχετικής απόφασης.
Ποια είναι τα προγράμματα ΕΣΠΑ ενίσχυσης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Στη συνέχεια, σημειώνεται στη γνωμοδότηση ότι «σε περίπτωση τυχόν αποδοχής των ανωτέρω αιτήσεων ακυρώσεως, θα πρέπει το περιεχόμενο των αντιστοίχων διατάξεων του υπό επεξεργασία σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος, αν και όπου αυτό είναι αναγκαίο, να τροποποιηθεί αναλόγως, στο πλαίσιο της υποχρεώσεως συμμορφώσεως της διοικήσεως προς το περιεχόμενο της αποφάσεως».
Παράλληλα, σύμφωνα με το ΣτΕ, πρέπει στο σχέδιο διατάγματος να μνημονευθεί η δαπάνη που προκύπτει από την πλήρωση των νέων και των υφισταμένων οργανικών θέσεων σε ετήσια βάση και να προστεθούν οι Κωδικοί Αριθμοί Εξόδων (ΚΑΕ) του προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ, από τους οποίους θα καλυφθεί η δαπάνη που προκαλείται από το παρόν σχέδιο διατάγματος.
Αντίθετα, το ΣτΕ έκρινε ότι πρέπει να διαγραφεί η εκείνη η διάταξη του σχεδίου διατάγματος (άρθρο 68), η οποία παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς αρμοδιοτήτων μεταξύ των οργανικών μονάδων του ΕΦΚΑ.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]