Ειδικά όσοι έχουν πλοία μεταφοράς LNG και LPG «δεν έχουν κλείσει μάτι» τις τελευταίες ημέρες αφού το Κατάρ είναι στην κορυφαία τριάδα των κρατών που εξάγουν φυσικό αέριο. Το πρόβλημα είναι ότι οι γειτονικές αραβικές χώρες δεν έχουν αποκλείσει από τα λιμάνια τους μόνο τα πλοία που φέρουν τη σημαία του Κατάρ αλλά και όσα καταπλέουν σε λιμάνι του συγκεκριμένου κράτους που οδηγείται σε οικονομικό στραγγαλισμό αφού ούτε οι αεροπορικές εταιρείες πετάνε από και προς αυτό. Ειδικότερα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Μπαχρέιν απαγορεύουν τη διέλευση από τα χωρικά τους ύδατα, καθώς και την προσέγγιση στα λιμάνια τους, πλοίων υπό σημαία Κατάρ ή πλοίων ανεξαρτήτως σημαίας των οποίων το επόμενο ή το προηγούμενο λιμάνι είναι ή ήταν λιμάνι του Κατάρ.
Σύμφωνα με εφοπλιστικούς κύκλους με τους οποίους επικοινώνησε το newmoney.gr: «Αυτό που συμβαίνει με το Κατάρ αποτελεί κακό μαντάτο για τη ναυτιλία. Όσοι έχουν πλοία σε μακροχρόνιες ναυλώσεις θα πρέπει να βρουν άκρη αφού έχουν ναυλοσύμφωνα για μεταφορά φυσικού αερίου τα οποία δεν θα μπορούν να ικανοποιήσουν. Από την άλλη πλευρά και εκείνοι που έχουν ναυλώσει πλοία LNG και LPG κινδυνεύουν αφού ο πλοιοκτήτης μπορεί να επικαλεστεί ανωτέρα βία για την μη εκτέλεση της μεταφοράς που έχει συμφωνηθεί. Οι ασφαλιστικές και οι δικηγόροι αναμένεται να κάνουν χρυσές δουλειές» για να προσθέσουν: «Όμως είναι ακόμη νωρίς για να βγουν τελικά συμπεράσματα. Πρέπει να κυλήσει λίγο χρόνος για να έχουμε κάποιες δυνατές ενδείξεις για το πού πάει η αγορά» και καταλήγουν: «Επίσης μεγάλο κτύπημα θα το δεχθεί το Κατάρ αν η Αίγυπτος κλείσει το Σουέζ για τα καταριανά πλοία και αποκόψει την έξοδο προς την Ευρώπη».