Μάλιστα, με απόφαση του Κ. Χατζηδάκη το ωράριο θα παραμένει για μία 10ετία στην ψηφιακή κάρτα που αρχίζει να εφαρμόζεται από την 1η Ιουλίου.
Είναι σημαντικό ότι μέσα σε τρία χρόνια σημειώθηκαν άλματα στην επέκταση του ψηφιακού κράτους, αν σκεφθούμε ότι το 2019 οι ηλεκτρονικές διαδικασίες ήταν ελάχιστες για τον πολίτη, που ταλαιπωρείτο στις συναλλαγές του με το Δημόσιο. Τώρα, η ψηφιακή μεταρρύθμιση επεκτείνεται και σε άλλες υπηρεσίες, από την παράδοση των δικογράφων μέχρι τους ασφαλιστικούς φορείς, και τώρα με το νέο εργασιακό περιβάλλον. Με την ψηφιακή ο εργαζόμενος θα έχει πλήρη εικόνα εργασιακής καρτέλας και θα γίνονται σεβαστά τα δικαιώματά του και οι υποχρεώσεις των εργοδοτών.
«Καμπανάκι» για τα επιτόκια καταθέσεων
Χρειάζεται, βεβαίως, να γίνουν και άλλες τέτοιες ρυθμίσεις, καθώς ο αγώνας απέναντι στη γραφειοκρατία είναι διαρκής. Ομως, είναι σίγουρο ότι έχουν μπει οι βάσεις και έχει εξοικειωθεί ο πολίτης με τη χρήση της τεχνολογίας, έτσι ώστε να γλιτώνουμε και εργατοώρες και να υπάρχει ταυτόχρονα και γρήγορη παροχή υπηρεσιών.
Είδαμε και με αφορμή την πανδημία πόσο γρήγορα προχώρησε η ψηφιοποίηση του κράτους σε μια σειρά διαδικασιών και λειτουργιών, όπως για παράδειγμα τα ραντεβού για εμβολιασμό χωρίς ουρές και ταλαιπωρία, που εξέπληξαν ευχάριστα τους πολίτες.
Ετσι θα πρέπει να λειτουργεί συνολικά η Δημόσια Διοίκηση. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ξεκίνησε ουσιαστικά από το μηδέν, ώστε να μη μεταφερθούν στον νέο ψηφιακό κόσμο οι παθογένειες άλλων δημόσιων υπηρεσιών, αλλά η κατεύθυνση της κυβέρνησης είναι σαφής: Εξυπηρετήστε τον πολίτη, μειώστε τη γραφειοκρατία.