Πότε θα έρθουν τα πρώτα Rafale
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τα πρώτα έξι μεταχειρισμένα αεροσκάφη θα παραδοθούν στην Πολεμική Αεροπορία έξι μήνες μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και συγκεκριμένα εντός Ιουνίου, με τον ρυθμό άφιξής τους να αναμένεται να είναι ανά μήνα. Έξι καινούργια αεροσκάφη θα παραληφθούν είκοσι μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης με ρυθμό, επίσης, ένα ανά μήνα. Τα τελευταία έξι μεταχειρισμένα αεροσκάφη Rafale θα παραληφθούν μετά το πέρας 26 μηνών από την υπογραφή της -ιστορικής όπως την χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός- σύμβασης.
Τι είναι τα μαχητικά αεροσκάφη Rafale
Ο σχεδιασμός των Rafale
Το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κ.λπ. Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να επιτυγχάνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.
Το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales. Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.
Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα, μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει έναν στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.
Κάσος: Νέα τουρκική πρόκληση και παρ' ολίγον επεισόδιο ελληνικών και τουρκικών πολεμικών πλοίων
Για τη διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως «γυάλινο πιλοτήριο», με τρεις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Παρομοίως με το Eurofighter, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών (Direct Voice Input).
Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση, με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.
Οι τρεις βασικές εκδόσεις του μαχητικού Rafale
- Rafale C: Μονοθέσια έκδοση για τη Γαλλική Αεροπορία.
- Rafale B: Διθέσια έκδοση για τη Γαλλική Αεροπορία.
- Rafale M: Μονοθέσια έκδοση για τη Γαλλική Αεροπορία. Με τη μελλοντική πρόσθεση του συστήματος στόχευσης DAMOCLES και την αναβάθμισή τους σε στάνταρντ F3, τα Rafale θα αποτελέσουν, μέχρι το 2015, το μοναδικό αεροσκάφος σταθερής πτέρυγας που θα χρησιμοποιεί το Γαλλικό Ναυτικό.
Τα χαρακτηριστικά των μαχητικών Rafale
- Πλήρωμα: 1 ή 2
- Κατασκευαστής: Dassault Aviation
- Διαστάσεις: Μήκος 15,27 μέτρα
- Εκπέτασμα: 10,8 μέτρα
- Υψος: 5,34 μέτρα
- Επιφάνεια πτέρυγας: 45,7 m²
- Βάρος: Αδειο: 9.500 kg / Πλήρες: 19.000 kg / Μέγιστο απογείωσης: 24.500 kg
- Πηγή ισχύος: Κινητήρες 2 x SNECMA M88
- Ισχύς: 33.000 lbf 146 kN
- Επιδόσεις: Μέγιστη ταχύτητα Mach 1.8, 2150 km/h
- Αυτονομία: 1100+ mi, 1800+ km
- Μέγιστο ύψος: 55.000 ft , 16.800 μέτρα
- Βαθμός ανόδου: 1.000 ft/sec, 305 m/sec
Πηγή: defencenet.gr
Βολή τορπίλης από το υποβρύχιο Type 214 S-123 «Κατσώνης» στην άσκηση «Περισκόπιο»
Η Ελλάδα στη γραμμή του «ΝΑΤΟ 2030» – Πώς αλλάζουν τα δεδομένα με την εκλογή Μπάιντεν
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr