Γράφουν οι ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ
Η πλατφόρμα τέθηκε στις 23 Μαΐου εκτός λειτουργίας, οι διαχειριστές της εξαφανίστηκαν και χιλιάδες μέλη της στη χώρα μας προσπαθούν μάταια να κάνουν ανάληψη των χρημάτων τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τουλάχιστον 10.000 χρήστες από την Ελλάδα έπεσαν θύματα της πυραμίδας, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος να διεξάγει έρευνα μετά από πλήθος καταγγελιών, αναζητώντας παράλληλα τα πρόσωπα που κρύβονται πίσω από την εταιρία.
VIP χρήστες
TikΤok, facebook, YouTube. Το «σερφάρισμα» στις παραπάνω δημοφιλείς πλατφόρμες, σύμφωνα με τη Wind Media, θα μπορούσε να γίνει κερδοφόρο για τα μέλη της, αρκεί να έκαναν μόνο ορισμένα στοχευμένα «likes» σε συγκεκριμένες διαφημίσεις, λογαριασμούς, βίντεο και ιστορίες. Με αυτό τον τρόπο κατάφεραν να προσεγγίσουν χιλιάδες Ελληνες χρήστες του Διαδικτύου που αναζητούσαν εύκολο κέρδος. Συγκεκριμένα, τα μέλη της Wind Media μπορούσαν να επιλέξουν ένα από τα πακέτα VIP κόστους 100, 300, 600, 1.000 και 3.000 ευρώ, τα οποία με minimum προβλεπόμενο αριθμό «likes» και «follow» υπόσχονταν μηνιαίο εισόδημα που ξεκινούσε από τα 120 ευρώ και έφτανε στα 4.140! Το ποσό εγγραφής που θα πλήρωναν οι ενδιαφερόμενοι θα είχε απόσβεση, σύμφωνα με τις υποσχέσεις της εταιρίας, σε λιγότερο από ένα μήνα, όμως η προϋπόθεση ήταν οι καταθέσεις και οι αναλήψεις να γίνονται μόνο σε κρυπτονομίσματα, κάτι που καθιστά αδύνατη την ανίχνευση της διαδρομής των χρημάτων. Το μόνο που θα έπρεπε να κάνουν είναι να στέλνουν ένα στιγμιότυπο οθόνης ως «αποδεικτικό» στοιχείο για κάθε «like» που έκαναν. Μάλιστα, ο κάθε εγγεγραμμένος VIP χρήστης, για κάθε νέο μέλος που θα προσκαλούσε, θα λάμβανε προμήθεια 15% επί των κερδών του.
«Κανείς δεν θα χάσει»
«Καθώς όλο και περισσότερα νέα μέλη εγγράφονται, όλο και περισσότερες εντολές κατάθεσης και ανάληψης πρέπει να διεκπεραιώνονται καθημερινά, επομένως θα χρειαστεί λίγος χρόνος», προειδοποιούσε σε μήνυμά της στις 20 Μαΐου τα μέλη της η Wind Media, μετά τις πρώτες καθυστερήσεις στις αναλήψεις χρημάτων. «Η διαδικασία ανάληψης θα επιταχυνθεί από 21 Μαΐου έως 22 Μαΐου, κανείς δεν θα χάσει κανένα ευρώ, κάντε υπομονή», ανέφερε το μήνυμα σε άλλο σημείο. Ακολούθησαν και άλλα απολογητικά και καθησυχαστικά μηνύματα τις επόμενες ώρες, πριν τελικά στις 23 Μαΐου η πλατφόρμα εξαφανιστεί, αφήνοντας χιλιάδες χρήστες στα κρύα του λουτρού.
Μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί ούτε ο ακριβής αριθμός των μελών της εταιρίας στην Ελλάδα ούτε και το ποσό που έκανε φτερά μετά την κατάρρευση της «πυραμίδας». Οι αρχικές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περίπου 10.000 άτομα που εξαπατήθηκαν στους λιγότερους από 5 μήνες λειτουργίας της πλατφόρμας.
Ερευνες
Η διαδικτυακή «πυραμίδα»-απάτη βρίσκεται ήδη στο «μικροσκόπιο» των στελεχών της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μετά από σειρά καταγγελιών από χρήστες που έχασαν τα χρήματά τους. Οπως συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις, είναι αρκετά δύσκολο να εντοπιστούν τα άτομα που βρίσκονται στην κορυφή της «πυραμίδας» και συνήθως εξαφανίζονται με τα χρήματα των υπόλοιπων μελών. Προς το παρόν, οι έρευνες των Αρχών βρίσκονται σε αρχικό στάδιο, καθώς η κατάρρευση ήρθε πριν λίγα 24ωρα και δεν έχει ακόμα εξακριβωθεί ο αριθμός των θυμάτων.
Η ιστοσελίδα της ελληνικής Wind Media έχει απενεργοποιηθεί, ενώ εξαφανισμένα είναι και τα άτομα που διαχειρίζονταν τα γκρουπ της εταιρίας στα social media. Αγνωστη παραμένει και η σύνδεση της ελληνικής «πυραμίδας» με τη Wind Media, που φέρεται να έχει έδρα τη Σιγκαπούρη. Η εν λόγω εταιρία υποστήριζε ότι είναι εταίρος της Mediacorp, που ανήκει στον κρατικό κολοσσό της Σιγκαπούρης Temasek Holdings Ltd, ωστόσο η Mediacorp έχει διαψεύσει αυτή τη σχέση.
Ειδήσεις σήμερα
Ελληνοτουρκικά: Γιοκ στους τούρκικους ισχυρισμούς για τα νησιά – Αυτή είναι επιστολή Δένδια στον ΟΗΕ
Πάτρα: Η ανακρίτρια αποφασίζει για εκταφή της Τζωρτζίνας
Αλλάζουν όλα στα ΑΕΙ: Διπλά πτυχία, start ups και τέλος στις φοιτητικές παρατάξεις