Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που «έτρεξε» η ierax analytix, η μπίρα κυριαρχεί αφού βγήκε πρώτη στην κατάταξη (ποσοστό 21%), ενώ πολύ κοντά βρίσκεται το κρασί με ποσοστό 17%. Ακολουθούν με σειρά τζιν, βότκα, ουίσκι, ρούμι και κοκτέιλ. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Χάρη Λαλάτση, Founder & Market Analyst της εταιρίας, η μπίρα δεν είναι πια μόνο ανδρική υπόθεση αφού έχει πλέον κοινό και στα δύο φύλα. Το κρασί πάντως παραμένει κυρίως γυναικεία επιλογή.
Προτιμήσεις
Είναι όμως το αγαπημένο ποτό αυτό που πίνουν πιο συχνά; Οπως προκύπτει από την έρευνα, το κρασί και η μπίρα φαίνεται ότι έχουν πιστό κοινό, αφού οι περισσότεροι που τα έχουν ως αγαπημένα, τα πίνουν και πιο συχνά σε σχέση με άλλα ποτά. Επιπλέον, αυτά τα 2 ποτά φαίνεται πως έχουν κερδίσει και καταναλωτές που έχουν άλλα ποτά ως αγαπημένα. Ενδεικτικά, το 21% των φαν της βότκας πίνει πιο συχνά κρασί και το 18% μπίρα. Γενικά παρατηρήθηκε πως από αυτούς που «αγαπάνε» το τζιν, τη βότκα, το ουίσκι ή το ρούμι, μόνο οι μισοί τα καταναλώνουν και πιο συχνά.
Ως προς τη συχνότητα κατανάλωσης, το 60% πίνει ανάμεσα σε 1 και 4 φορές την εβδομάδα, ενώ διαπιστώθηκε ότι οι άντρες πίνουν πιο συχνά από τις γυναίκες. Επιπλέον πιο συχνά πίνουν όσοι είναι πιο άνετα οικονομικά.
Σύμφωνα με τους ερευνητές της εταιρίας, το club/bar με ποσοστό 45% φαίνεται να είναι το μέρος όπου καταναλώνουν πιο συχνά αλκοόλ. Ακολουθεί το σπίτι με 29% και η ταβέρνα-εστιατόριο με ποσοστό 22%. Σε club/bar πίνουν κυρίως οι νεότερες ηλικίες ενώ οι μεγαλύτερες προτιμούν την κατανάλωση αλκοόλ στο σπίτι. Επιπλέον φαίνεται ότι «αποφεύγουν» τα club/bar όσοι δεν βρίσκονται σε καλή οικονομική κατάσταση.
Βία ανηλίκων: 15χρονος χτύπησε 14χρονο γιατί δεν του έδινε το πατίνι του
Στην ερώτηση από πού προμηθεύονται οι καταναλωτές τα ποτά τους και πώς προτιμάνε να τα πίνουν, το 55% απάντησε ότι τα αγοράζει από σούπερ μάρκετ ενώ το 51% πίνει αλκοόλ στα μαγαζιά όταν βγαίνει έξω. Το 21% των καταναλωτών επισκέπτεται κάβα προκειμένου να αγοράσει κάποιο ποτό. Το 66% πίνει αλκοόλ μαζί με φίλους ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τη νεότερη ηλικιακή ομάδα 18-24 φτάνει στο 90%.
Συνοδεία
Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν πώς θέλουν να συνοδεύουν το αγαπημένο τους ποτό. Το 30% επιλέγει ποικιλίες αλλαντικών ή τυριών, το 20% δεν έχει κάποια προτίμηση, ενώ ακολουθούν η ποικιλία ξηρών καρπών και η ταβέρνα με ποσοστά 17% και 16% αντίστοιχα. Παρατηρήθηκε ότι ποικιλίες αλλαντικών-τυριών προτιμούν κυρίως όσοι είναι πιο άνετα οικονομικά και οι μεγαλύτερες ηλικίες, ενώ φαγητό ταβέρνας οι νεότερες και όσοι δεν βρίσκονται σε καλή οικονομική κατάσταση. Επιπλέον το 47% όσων έχουν αγαπημένο ποτό το κρασί επιλέγει να το συνοδεύσει με ποικιλία αλλαντικών ή τυριών.
Στην έρευνα συμμετείχαν 945 άτομα, άνδρες και γυναίκες ηλικίας 18 ετών και άνω πανελλαδικά. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν ηλεκτρονικά από τις 28 Ιουλίου μέχρι και τις 2 Αυγούστου 2022.
Ειδήσεις σήμερα
Φθηνά δάνεια και επίδομα για κατοικίες – Τι θα περιλαμβάνει το στεγαστικό πακέτο στη ΔΕΘ
Καιρός: Πάνω από την Ελλάδα για 3 ημέρες η «ψυχρή λίμνη» – Οι έξι περιοχές που εκπέμπουν «SOS»
Συντάξεις: Τι αλλάζει στα όρια ηλικίας για έξοδο σε στρατό, ΕΛ.ΑΣ. [πίνακες]