Οι συγγενείς των θυμάτων μέσα στην οδύνη τους εμφανίστηκαν από την πρώτη στιγμή αποφασισμένοι να παλέψουν με όλα τους τα όπλα προκειμένου όλες οι πτυχές να φωτιστούν και να αποδοθεί δικαιοσύνη στη μνήμη των δικών τους ανθρώπων.
Μέσα, όμως, από την προσπάθεια αυτή εκτοξεύονται από διάφορες κατευθύνσεις «πυροτεχνήματα» που προαναγγέλλονται λίγο νωρίτερα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ως «συνταρακτικές αποκαλύψεις», αλλά τελικά δεν επιβεβαιώνονται.
Το αποτέλεσμα είναι οι δήθεν αποκαλύψεις να θολώνουν την έρευνα προκαλώντας βαθιά απογοήτευση σε όσους έχουν εργαστεί μεθοδικά όλο αυτό το διάστημα αναλύοντας όλα τα στοιχεία και παρουσιάζοντας συμπεράσματα που έχουν εξαχθεί με αυστηρά επιστημονικούς όρους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Βαγγέλης Βλάχος, αδελφός του Βάιου Βλάχου, που σκοτώθηκε το μοιραίο βράδυ, απηύθυνε δημόσια έκκληση μέσω της πλατφόρμας Χ (πρώην Twitter) να σταματήσουν οι κορόνες που συσκοτίζουν αντί να φωτίζουν περισσότερο τα κενά. «…Βλέπω πόσο κακό έχουν κάνει τα λάθη που περιέχονται στα πορίσματα πραγματογνωμόνων και τεχνικών συμβούλων, τα οποία αναφέρονται σε βαγόνια που “χάθηκαν” ή “βαγόνια-φαντάσματα”, τα οποία αναπαράχθηκαν σε ραδιόφωνα και εφημερίδες. Το άκουσα είτε ως επιχείρημα από κάποια κόμματα της αντιπολίτευσης είτε ή ως ειρωνεία από την κυβέρνηση απέναντί μας», έγραψε ο κ. Βλάχος, καλώντας τους πραγματογνώμονες «που έχουν διατυπώσει τέτοια λάθη να τα διορθώσουν δημόσια».
Τέμπη: Τελικά, δεν υπήρχε «βαγόνι-φάντασμα»
Ο Βαγγέλης Βλάχος αναφέρεται στην έκθεση του πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη, που εκπροσωπεί ορισμένες από τις οικογένειες και ο οποίος από φωτογραφικό υλικό και όχι από αυτοψία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα βαγόνια του εμπορικού τρένου ήταν 14 και όχι 13 όπως είχε δηλωθεί.
«Δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε τον αριθμό 13 των εμπορευματοκιβωτίων και ανοιχτών πλατφορμών της εμπορικής, αφού με τη δική μας μέτρηση από το φωτογραφικό υλικό ανέρχονται σε 14 και η δυνατότητα αυτοψίας (από εμάς) λόγω της απομάκρυνσης των πειστηρίων από τις αρχικές τους θέσεις δεν κατέστη δυνατή», γράφει στην έκθεσή του ο κ. Κοκοτσάκης προσθέτοντας: «Η εξέταση των συντριμμιών στο σημείο εναπόθεσης είναι επισφαλής λόγω της μη ταυτοποίησης καταγραφής, σήμανσης και όχι μόνο στον τόπο του συμβάντος από τους διενεργούντες την έρευνα. Από τη λεπτομερή ανάλυση του παραπάνω φωτογραφικού υλικού, διαπιστώνουμε ότι η πλατφόρμα από την οποία αποκολλήθηκε το κοντέινερ πρέπει να είναι η αμέσως μπροστά σε σχέση με το φωτογραφικό υλικό πλατφόρμα, της οποίας όμως προηγούνται οι τρεις που ήταν έμφορτες με λαμαρίνες».
Ο κ. Κοκοτσάκης, ωστόσο, τα γύρισε σε επικοινωνία που είχε μαζί του ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής. «Oποιος διαβάσει την έκθεση θα δει ότι δεν μιλάω για χαμένο βαγόνι, αλλά λέω ότι δεν επιβεβαιώνω ότι είναι 13 όπως έλεγε η “Hellenic Train”», μας είπε ο πραγματογνώμονας, ο οποίος είναι απόστρατος αξιωματικός της Πυροσβεστικής από την Κρήτη.
Οι φήμες για «αταυτοποίητα DNA»
Από τις πρώτες ημέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη κυκλοφορούσαν φήμες για αταυτοποίητες σορούς που βρίσκονταν στο νεκροτομείο της Λάρισας. Το πιο παράδοξο είναι, ωστόσο, ότι μέχρι σήμερα συντηρείται μια φημολογία για DNA που δεν έχει ταυτοποιηθεί και αυτό μπορεί να σημαίνει ότι τα θύματα ήταν περισσότερα. Κάποιοι έχουν χάσει ακόμα και το μέτρημα, αφού αναφέρονται σε 57 νεκρούς από το τρένο συν μία αγνοούμενη, δηλαδή 58 θύματα.
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου: «Δεν είμαι καλά» είπε σε δημοσιογράφο - Γιατί συνελήφθη
Η αλήθεια, σύμφωνα με την έρευνα του «Ε.Τ.» της Κυριακής, είναι ότι δεν υπάρχει καμία αταυτοποίητη σορός και οι νεκροί είναι 57 μαζί με τη νεαρή Εριέττα, που δεν εντοπίστηκαν ίχνη της, αφού το βαγόνι της τυλίχθηκε στις φλόγες. Αταυτοποίητο DNA δεν υπάρχει ούτε σχετικά με το βιολογικό υλικό που περισυνέλεξαν με πολύ μεγάλη καθυστέρηση οι ιατροδικαστές από τα συντρίμμια στο Κουλούρι τον περασμένο Νοέμβριο.
Ο δήθεν… μεθυσμένος σταθμάρχης
Την ίδια ώρα, κάποιοι άλλοι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση επέμεναν μέχρι και πριν από λίγες ημέρες ότι ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας, που έχει προφυλακιστεί, ήταν μεθυσμένος τη βραδιά του δυστυχήματος. Ούτε αυτή η πληροφορία, όμως, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς, όταν συνελήφθη ο σταθμάρχης, υποβλήθηκε σε αλκοτέστ, που βγήκε αρνητικό.
Την ίδια ώρα σχεδόν καθημερινά εκτοξεύονται στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης κορόνες για νέες «αποκαλύψεις» και «ειδήσεις-βόμβα», που τελικά δεν έρχονται.
Ερευνες σε Βρετανία και ΕΜΠ
Απαντήσεις ο ανακριτής περιμένει πλέον από δύο κατευθύνσεις για δύο διαφορετικά ζητήματα: Σε εργαστήριο της Μεγάλης Βρετανίας έχουν σταλεί τα καταγραφικά από τη διαδρομή του εμπορικού τρένου, ώστε να γίνει προσπάθεια να ανακτηθούν τα βίντεο που σβήστηκαν 15 ημέρες μετά το δυστύχημα, αφού -άγνωστο γιατί- καμία Αρχή δεν ζήτησε να αποθηκευτούν. Επίσης, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο έχει ανατεθεί να προχωρήσει σε νέα πραγματογνωμοσύνη για τα αίτια της φωτιάς με βάση και τα ευρήματα του Γενικού Χημείου του Κράτους.
Ο ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΚΑΦΩΣΗΣ ΣΤΟΝ «Ε.Τ.» ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Τέμπη: «Κίνδυνος αμφισβήτησης ευρημάτων από ανακρίβειες και υπερβολές»
Τον κίνδυνο να ακυρώνονται συλλήβδην οι έρευνες από διάφορες «ψεκασμένες» θεωρίες για τα Τέμπη επισημαίνει, μιλώντας στον «Ε.Τ.» της Κυριακής, ο μηχανολόγος, αεροναυπηγός μηχανικός και πραγματογνώμονας ατυχημάτων, Κώστας Λακαφώσης, μέλος της Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών, η οποία εκπροσωπεί περισσότερες από 20 οικογένειες θυμάτων.
Εχει πάντα μπροστά του ανοιχτό ένα λάπτοπ και για καθετί που μας λέει μας δείχνει το αντίστοιχο αρχείο με στοιχεία και αποδείξεις. Ηταν ο πρώτος άνθρωπος που είχε πει δημόσια, λίγα 24ωρα μετά το δυστύχημα, ότι η έκρηξη δεν οφείλεται στα έλαια σιλικόνης, ενώ πολύ νωρίς εκτίμησε -πριν το Γενικό Χημείο του Κράτους ανιχνεύσει το ξυλόλιο- ότι το πολυσυζητημένο μανιτάρι σχετίζεται με διαλύτες που ενδεχομένως μεταφέρονταν με το εμπορικό τρένο.
Εναν χρόνο τώρα αναλύει τα δεδομένα, μιλάει συνεχώς με επιζώντες και συγγενείς θυμάτων, έχει επισκεφθεί έξι φορές των τόπο του δυστυχήματος και έξι φορές τον χώρο όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια στο Κουλούρι, ενώ έχει χαρτογραφήσει πού καθόταν ο κάθε επιβάτης.
«Από το μηδέν…»
«Η επιτροπή μας ξεκίνησε από το μηδέν και έκανε μια πλήρη και κανονική διερεύνηση, ακολουθώντας, μάλιστα, τα αεροπορικά πρότυπα διερευνήσεων και αναζητώντας τα βαθύτερα αίτια και τα κενά ασφαλείας που οδήγησαν στο τραγικό αποτέλεσμα. Δυστυχώς, όμως, μην έχοντας θεσμικό ρόλο και άρα χωρίς δυνατότητα άμεσων ενεργειών, αντιμετωπίσαμε και αντιμετωπίζουμε πολύ μεγάλες καθυστερήσεις σε οτιδήποτε ζητάμε», λέει ο κ. Λακαφώσης και συνεχίζει: «Σε μια υπόθεση με τόσο πολλές εμπλεκόμενες οικογένειες θυμάτων και τόσο πολλούς τραυματίες, είναι φυσιολογικό και αναμενόμενο να υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί δικηγόροι και πολλές πληροφορίες που κυκλοφορούν από διάφορες πηγές. Για εμάς, είναι σημαντικό να αποφεύγονται κατά το δυνατόν οι ανακρίβειες και οι υπερβολές, ώστε να μη δίνουμε δικαίωμα αμφισβήτησης των αντικειμενικών ευρημάτων της διερεύνησης. Η ΕΔΑΠΟ είναι προσεκτική στις δημόσιες αναφορές της, ώστε να μην κυκλοφορεί κάτι παραπάνω από αυτά που μπορούν να αποδειχθούν πέραν πάσης αμφιβολίας. Οτιδήποτε είναι εκτίμηση ή υπόθεση αναφέρεται ξεχωριστά και με τη σχετική επισήμανση.
Οι δηλώσεις μας υποστηρίζονται από εξαντλητικές έρευνες μηνών, τα συμπεράσματα των οποίων, ως προς το σκέλος της αιτίας θανάτου του κάθε θύματος, δεν είναι κοινοποιήσιμα, θα κατατεθούν στο δικαστήριο».
Η επιτροπή για τα Τέμπη, την οποία συμπληρώνουν ο υποπτέραρχος ε.α. Γιώργος Βλασσόπουλος, ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης, ο μηχανολόγος μηχανικός Βασίλης Παπαδόπουλος και ο ηλεκτρολόγος μηχανικός, σύμβουλος ασφαλείας Γιώργος Περιβολιώτης, έχει προγραμματίσει συνάντηση με τους συγγενείς των θυμάτων στη Λάρισα σε λίγες ημέρες προκειμένου να τους ενημερώσει αναλυτικά για τα ευρήματά της.
Ειδήσεις σήμερα
ΕΦΚΑ-ΔΥΠΑ: Δείτε πότε πληρώνονται συντάξεις και επιδόματα
Μακελειό στη Μόσχα: Ημέρα εθνικού πένθους σήμερα στη Ρωσία – Τα αίτια της επίθεσης
Κυβερνητικές πηγές για Τέμπη: Δεν υπήρξε καμία προσπάθεια κρατικής «μονταζιέρας»
ΝΔ: Η τακτική των παραπλανητικών τίτλων για δημιουργία εντυπώσεων είναι άκρως επικίνδυνη
Αλλαγή ώρας 2024: Πότε γυρίζουμε τα ρολόγια μια ώρα μπροστά;
Νέα μαζική επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία – H Πολωνία σε επιφυλακή
Εφορία: Τέλος σε ουρές και ταλαιπωρία- Τι αλλάζει – Ποια τα οφέλη για το κοινό