Παράλληλα, οι εξελίξεις τρέχουν. Στα σημαντικά στοιχεία που προστέθηκαν στη δικογραφία την περασμένη εβδομάδα είναι πως δεν έχει υπάρξει αλλοίωση του καταγραφικού των συνομιλιών μεταξύ του οδηγού του εμπορικού τρένου και του σταθμάρχη Λάρισας, ενώ ιδιαιτέρως κρίσιμη θα είναι η απόφαση για τον διαχωρισμό ή μη της δικογραφίας.
Μέσα σε μια τιτάνια δικογραφία, η οποία αυτή τη στιγμή σύμφωνα με πληροφορίες έχει διαδικτυακό «βάρος» δύο Tera-Byte και άγνωστο αριθμό εκατοντάδων χιλιάδων σελίδων, διάχυτη είναι πλέον η συζήτηση σε όλους τους ασχολούμενους με την υπόθεση, για το εάν ένα σκέλος της υπόθεσης θα «σπάσει» και συγκεκριμένα αυτό που αφορά στο φερόμενο μπάζωμα του χώρου, για το οποίο μέχρι στιγμής έχουν αποδοθεί κατηγορίες σε επτά άτομα, σε βαθμό πλημμελήματος.
Για το θέμα υπάρχουν και οι δύο απόψεις: αυτοί που λένε ότι η δικογραφία πρέπει να σπάσει, ειδάλλως θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη η διεξαγωγή μιας δίκης με τόσα πολλά θέματα προς εξέταση και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος παραγραφής των πλημμελημάτων, αλλά και αυτοί που λένε ότι η δικογραφία πρέπει να εξεταστεί ενιαία, ώστε στη δίκη να εξεταστούν όλες οι πτυχές της.
Παρά το γεγονός πως το «σπάσιμο» της δικογραφίας εμφανίζεται ως αναπόφευκτο, καμία σχετική απόφαση δεν έχει ληφθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα, σε ερώτημα συνηγόρων δόθηκε η απάντηση πως δεν θα υπάρξει διαχωρισμός της δικογραφίας στο παρόν στάδιο και πως η ανάκριση για την υπόθεση θα ολοκληρωθεί ενιαία. Κάτι που συγκλίνει με την άποψη πως πρέπει να ερευνηθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι υπό κοινό ανακριτικό πρίσμα.
Σαντορίνη: Υποχώρησε από τη σεισμική δραστηριότητα ο βυθός στην Άνυδρο
Δεν υπάρχει «μονταζιέρα»
Δεν έχει υπάρξει αλλοίωση του καταγραφικού που περιέχει τις ηχητικές συνομιλίες μεταξύ του οδηγού του εμπορικού τρένου και του σταθμάρχη Λάρισας. Αυτό είναι το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε, σύμφωνα με πληροφορίες, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το οποίο εξέτασε τα αρχεία επικοινωνιών που εγγράφηκαν στα ηλεκτρονικά συστήματα του ΟΣΕ και περιλαμβάνονται στη δικογραφία, μετά από αίτημα του ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση.
Αφορμή για την παραγγελία της έρευνας υπήρξαν καταγγελίες και δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία από τις καταγεγραμμένες συνομιλίες είχαν αφαιρεθεί 11 λεπτά, με τον καθηγητή του ΕΜΠ που ερεύνησε το υλικό να αναφέρει στο πόρισμά του ότι «δεν έχει υπάρξει μεταβολή ούτε στα περιεχόμενα του φακέλου του σκληρού δίσκου (αρχεία ήχου), ούτε στο ίδιο το ακουστικό περιεχόμενο των υπό εξέταση αρχείων ήχου που αφορούν τις καταγραφές της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και το διάστημα ώρας από 22.30 έως και 23.55».
Παράλληλα, από τα αστικά δικαστήρια εκδόθηκε η πρώτη απόφαση για την τραγωδία των Τεμπών, με την οποία αναγνωρίζει αποζημίωση στην οικογένεια του ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Συγκεκριμένα, επιδίκασε ποσό 800.000 ευρώ στη σύζυγο, τα 2 παιδιά και την αδερφή του ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας στην τραγωδία των Τεμπών αναγνωρίζοντας το Πρωτοδικείο ποσό που πρέπει να καταβάλουν ΟΣΕ και Hellenic Train.
Οπως αναφέρεται στην απόφαση, «το αρχικό λάθος του σταθμάρχη Λάρισας υπήρξε μοιραίο, ακριβώς επειδή δεν λειτούργησαν οι ασφαλιστικές δικλίδες. Το λάθος που σταθμάρχη θα το σταματούσε η τηλεδιοίκηση, δηλαδή ο πιο έμπειρος σταθμάρχης που θα ασκούσε την τηλεδιοίκηση. Δεδομένου ότι, όπως αποδείχθηκε, δεν λειτουργούσαν τα προσήκοντα συστήματα ασφαλείας και συνακόλουθα δεν λειτουργούσαν σωστά οι σιδηροδρομικές γραμμές, δεν έπρεπε να πραγματοποιούνται κατά τον κρίσιμο χρόνο τα δρομολόγια».