Πάντως, είναι δεδομένο ότι πριν δοθεί στην κυκλοφορία η εθνική οδός θα γίνουν έλεγχοι σε όλο το μήκος της για τυχόν διάβρωση του οδοστρώματος και άλλα προβλήματα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο τμήμα από το 364ο έως το 366ο χλμ., με την ανησυχία των μηχανικών να επικεντρώνεται στο επίχωμα μεταξύ των κόμβων Γυρτώνης και Συκουρίου. Μόλις τα νερά αποτραβηχτούν πλήρως από εκείνο το κομμάτι, οι μηχανικοί θα επικεντρωθούν στο επίχωμα, μήπως και χρειάζεται ενίσχυση.
Εν τω μεταξύ, στην κυκλοφορία δόθηκαν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας οι δρόμοι: Ε.Ο. Λάρισας – Τρικάλων, Επ.Ο. Λάρισας – Καρδίτσας, Επ.Ο. Πύλης – Μεσοχώρας και Λάρισας – Τυρνάβου μέσω Δαμασίου. Τα μηχανήματα έργου της Περιφέρειας Θεσσαλίας ολοκλήρωσαν τις εργασίες αποκατάστασης και οι δρόμοι αποδόθηκαν σε κυκλοφορία.
Δωρεάν διέλευση
Παράταση, πάντως, έλαβε έως το Σάββατο η δωρεάν διέλευση από τα διόδια της Ιονίας Οδού, ύστερα από νέα εντολή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, και του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου.
Αντίτιμο δεν θα καταβάλλεται ούτε στα διόδια του αυτοκινητοδρόμου «Αιγαίου», στο τμήμα από Νίκαια μέχρι τον Μαλιακό Κόλπο (Πελασγία), συμπεριλαμβανομένων και των πλευρικών διοδίων στην εν λόγω περιοχή. Το κόστος θα αναλάβει το Δημόσιο, δυνάμει των Συμβάσεων Παραχώρησης, ενώ θα ακολουθήσει νέα ενημέρωση εάν απαιτηθεί τυχόν παράταση του έκτακτου αυτού μέτρου.
Το χρονοδιάγραμμα
Στα 180 εκατ. ευρώ ανέρχονται, όπως προαναφέρθηκε, οι ζημιές στο σιδηρόδρομο. Σύμφωνα με πληροφορίες σε πρώτη φάση, ως αρχικό χρονοδιάγραμμα και στόχο, που επιχειρούν στον ΟΣΕ είναι η λειτουργία, σε βάθος χρόνου 3-4 εβδομάδων του τμήματος Δομοκός – Λάρισα μέσω της χρήσης μόνο της μίας εκ των δύο γραμμών, δίχως ηλεκτροκίνηση, αλλά με πετρελαιοκίνηση, ώστε να μη μείνει το δίκτυο κομμένο στα δύο. Μέχρι τότε, το δίκτυο δεν θα λειτουργεί στο τμήμα αυτό, αν και μέχρι Λιανοκλάδι δεν υπάρχουν προβλήματα, ενώ ελεγχόμενα είναι από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, στον ΟΣΕ ακόμα καταγράφουν δεδομένα και ζημιές και η εικόνα που είδαν στις πληγείσες περιοχές ήταν αποκαρδιωτική.
Η πλήρης αποκατάσταση του δικτύου στον βασικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης (κατά βάση στο επίμαχο τμήμα Δομοκός – Λάρισα) και των κάθετων αξόνων υπολογίζεται σε βάθος πολλών μηνών, ίσως και ενός έτους ή περισσότερο, αναλόγως του μεγέθους των καταστροφών.
Μέχρι τότε, και υπό καλές συνθήκες από τον Οκτώβριο και μετά, τα τρένα θα κινούνται σε αυτά τα 60 χλμ. δικτύου σε μία από τις δύο γραμμές, χωρίς ηλεκτροκίνηση, με προσοχή και χαμηλότερες ταχύτητες.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, τόνισε χθες πως η ολική ανάταξη θα χρειαστεί πολύ χρόνο και τέτοιο ποσό χρημάτων που τρομοκρατεί.
«Οι ζημιές είναι πραγματικά πολύ μεγάλες στα δίκτυα των μεταφορών – οφείλω να πω ότι είναι μεγαλύτερες, πολύ μεγαλύτερες στο σιδηρόδρομο. Ο σιδηρόδρομος θα αποτελέσει μια νέα περιπέτεια» υπογράμμισε. «Με την έννοια ότι σαν μήκος περίπου 50 χιλιομέτρων, από το Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, είναι αναγκαστική η διακοπή των δρομολογίων.
Εχει καταστραφεί η σιδηροδρομική υποδομή σε ένα πολύ μεγάλο τμήμα του, και φυσικά υπάρχουν προβλήματα που αγγίζουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης, αυτά που όλος ο κόσμος έχει μάθει τα τελευταία χρόνια είναι εκτός λειτουργίας και μάλλον είναι πάρα πολύ δύσκολο να αναταχθεί» πρόσθεσε.
Ειδήσεις σήμερα
Σύνταξη: Κάτω από 300 ευρώ το επίδομα προσωπικής διαφοράς