Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες εικόνες καταστροφής σημειώνονται και στην περιοχή Φαληράκι της Ρόδου.
Εκεί ένα ξενοδοχείο «κρέμεται» ουσιαστικά στον αέρα, καθώς τα ορμητικά νερά από το ρέμα που βρίσκεται εκεί, παρέσυραν το υπέδαφος στο οποίο ήταν στερεωμένο, όπως και τα θεμέλια του κτιρίου, με αποτέλεσμα να γύρει.
Δείτε το βίντεο:
Πολλά φερτά υλικά έχουν μεταφερθεί σε δρόμους αλλά και σε κατοικίες. Παράλληλα καταστράφηκαν και πολλά καταστήματα που βρίσκονταν παραλιακή στην περιοχή Φαληράκι.
Πιο συγκεκριμένα, η γέφυρα που βρίσκεται στην περιοχή έχει σπάσει, με αποτέλεσμα ο οικισμός να είναι χωρισμένος στη μέση. Έτσι αν κάποιος θέλει να πάει από την μια μεριά στην άλλη, πρέπει να πραγματοποιήσει έναν ολόκληρο κύκλο.
Ο καθηγητής Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, Ευθύμης Λέκκας, μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ, σχετικά με τις καταστροφές από την κακοκαιρία στη Ρόδο.
Ο κ. Λέκκας τόνισε αρχικά: «Πρέπει να δούμε τρία πράγματα σχετικά με την καταστροφή στη Ρόδο. Πρώτον είναι ο κίνδυνος. Ο κίνδυνος στην προκειμένη περίπτωση είναι η έντονη βροχόπτωση, η οποία ήταν σε μεγάλα ύψη, καθώς ξεπέρασε τα 400 χιλιοστά και έφτασε το 75% της βροχόπτωσης της Βαλένθια. Δεύτερον, πρόβλημα ήταν η ραγδαιότητας της βροχόπτωσης, καθώς ανά διαστήματα είχαμε πολύ έντονη βροχόπτωση. Και τρίτον, ένα φαινόμενο που διογκώθηκε και από την κλιματική κρίση».
Σχετικά με τις επαναλαμβανόμενες καταστροφές στη Ρόδο τόνισε ο καθηγητής: «Δεν θα μπορούσαν να γίνουν πολλά πράγματα, καθώς έχουμε κληρονομήσει έναν δομημένο ιστό και τεχνικά έργα της δεκαετίας του 60 και του 70. Ο αγωγός της Ιαλυσού ή η γέφυρα στο Φαληράκι που κατέρρευσε δεν μπορούσαν να αντέξουν την κακοκαιρία».
Σε ερώτηση γιατί δεν ελέγχθηκε η συγκεκριμένη γέφυρα, ο κ. Λέκκας τόνισε ότι «θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο κάτι τέτοιο καθώς στη Ρόδο υπάρχουν τουλάχιστον 150 γέφυρες. Το πρόβλημα είναι δύσκολο να λυθεί. Στην Ιαλυσό για παράδειγμα έχουμε ένα ποτάμι 1,5 χιλιόμετρο που διανύει την περιοχή, το οποίο την δεκαετία του 80 το σκεπάσαμε. Η διατομή του ποταμού είναι ελάχιστη και δεν μπορεί να παραλάβει τα φορτία που έχουμε αυτό το χρονικό διάστημα. Η λύση λοιπόν είναι να κατεδαφιστεί όλο αυτό το οικοδόμημα του 1,5 χιλιομέτρου και να μείνει ανοιχτό πάλι το ποτάμι, πράγμα που έχει τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό κόστος».
«Είναι μεγάλος ο προβληματισμός που έχουμε για το τι θα πρέπει να γίνει από δω και πέρα, ειδικότερα και με την εξέλιξη της κλιματικής κρίσης. Δεν είναι εύκολα τα πράγματα και δεν είναι εύκολες οι λύσεις. Δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμη πως έχουν τα πράγματα, εκεί είναι το θέμα. Συνεχίζουμε τις ίδιες δράσεις χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν την κλιματική αλλαγή και τα νέα δεδομένα», κατέληξε ο κ. Λέκκας.