1 Τη σύσταση Οργανισμών Διαχείρισης και Ανάπτυξης Τουρισμού (DMMO). Εργο των Οργανισμών θα είναι η δημιουργία πλαισίου συνεργασίας και η χορήγηση των κατάλληλων κινήτρων, σε γεωγραφικό ή θεματικό επίπεδο, μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Κατ’ αυτό τον τρόπο θα διασφαλίζονται η στρατηγική συνέχεια στην προώθηση των τουριστικών προϊόντων και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Επιπλέον, με την καθιέρωση του ελληνικού Οργανισμού Τουριστικών Προορισμών Παγκόσμιας Εμβέλειας επιδιώκεται η αναγνώριση των προορισμών εκείνων οι οποίοι έχουν εθνική σημασία, ενώ ταυτοχρόνως θεσμοθετείται πλαίσιο για την προστασία τους μέσω: α) της παρακολούθησης δεικτών επιβάρυνσης της φέρουσας ικανότητας, β) της δημιουργίας αναπτυξιακής στρατηγικής για κάθε προορισμό και γ) του συντονισμού κατασκευής των απαραίτητων υποδομών για τη στήριξη του προορισμού.
Οι Οργανισμοί Διαχείρισης και Ανάπτυξης Τουρισμού, σύμφωνα και με τις οδηγίες της επιτροπής Πισσαρίδη, θα αποτελέσουν μέσον κομβικής σημασίας για την αλλαγή του τουριστικού μοντέλου στην Ελλάδα και τη θεραπεία στρεβλώσεων, όπως ο υπερτουρισμός σε συγκεκριμένους προορισμούς και η αντίστοιχη υστέρηση άλλων.
2 Τη θέσπιση Οργανισμού για την Αξιοποίηση Ιαματικών Πόρων, η οποία αποσκοπεί στην ανάπτυξη του ιαματικού – θερμαλιστικού τουρισμού, ή τουρισμού ευεξίας, στην Ελλάδα. Στις αρμοδιότητες του Οργανισμού εμπίπτουν η ολιστική και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, καθώς και η ενεργοποίηση ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων.
Σημειώνεται ότι οι μετακινήσεις για λόγους ευεξίας ανήκουν στα ταχύτατα αναπτυσσόμενα είδη τουρισμού τα τελευταία χρόνια. Ο αναμενόμενος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης για την περίοδο 2017-2022 είναι της τάξεως του 7,5% σε ό,τι αφορά στον τουρισμό ευεξίας, 6,4% για τις εγκαταστάσεις spa και 6,5% για τις ιαματικές πηγές. Η, δε, παγκόσμια αγορά ανέρχεται συνολικά στα 4,2 τρισ. δολάρια. Είναι σαφές ότι η Ελλάδα χρειάζεται μια εθνική στρατηγική για την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών και των λοιπών φυσικών πόρων, προκειμένου να διεκδικήσει μερίδιο από τη συγκεκριμένη αγορά, στην οποία έως σήμερα δραστηριοποιείται υποτυπωδώς.
3 Την ίδρυση Φορέα Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης του Ναυαγίου της Ζακύνθου, ο οποίος θα επιληφθεί ειδικά όλων των ζητημάτων προστασίας και ανάδειξης του συγκεκριμένου αξιοθέατου. Το Ναυάγιο της Ζακύνθου θεωρείται τουριστικός πόρος εθνικής σημασίας, καθώς αποτελεί τον δεύτερο σε επισκεψιμότητα και αναγνωρισιμότητα τουριστικό προορισμό στην Ελλάδα, με 4.000 επισκέπτες καθημερινά και άνω του 1 εκατ. σε ετήσια βάση.
Ως εκ τούτου χρήζει άμεσης εξειδικευμένης φροντίδας. Είναι γνωστό ότι τοπικά συμφέροντα συγκρούονται, αποτρέποντας κάθε είδους παρέμβαση για την προστασία του σύγχρονου αυτού «μνημείου», αλλά και των επισκεπτών. Παράλληλα, εξαιτίας της δημιουργηθείσας κατάστασης, το Ναυάγιο δεν αξιοποιείται επαρκώς.
4 Σύσταση Συμβουλίου Ανάπτυξης Κρουαζιέρας, για τον καλύτερο συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων. Ο ρόλος του είναι συμβουλευτικού χαρακτήρα. Προβλέπεται η εκπροσώπηση όλων των συναρμόδιων υπουργείων σε επίπεδο γενικών γραμματέων, καθώς και η συμμετοχή εκπροσώπων φορέων.Συμπληρωματικά
Τέλος, το νέο νομοσχέδιο εισάγει μια σειρά από μεμονωμένες διατάξεις σχετικά με θέματα αρμοδιότητας του υπουργείου Τουρισμού. Ενδεικτικά, αναφέρονται: α) η λειτουργική ενοποίηση κύριων ή μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων, β) ο χρόνος απόσυρσης της κυκλοφορίας των ΔΧΤΛ ανοιχτού τύπου αστικής περιήγησης πόλεων, γ) οι τροποποιήσεις των νόμων για την υποχρέωση των καταλυμάτων να καταχωρίζουν τον αριθμό γνωστοποίησης στο ΜΗΤΕ και δ) η υπαγωγή στη διαδικασία γνωστοποίησης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, των θεάτρων, κινηματογράφων και κολυμβητικών δεξαμενών που λειτουργούν εντός εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής.
Κορωνοϊός – Ιστορική στιγμή στην Βρετανία: Μία 90χρονη η πρώτη στον κόσμο που έκανε το εμβόλιο
Αναδρομικά: Ποιοι παίρνουν και πόσα από τις επιστροφές στο Δημόσιο [πίνακες και παραδείγματα]