Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ, συνολικά έγιναν περισσότερες από 450.000 επικυρώσεις εισιτηρίων.
Ετσι, το ποσοστό αύξησης που σημειώθηκε τη Δευτέρα (4 Μαΐου) στα κόμιστρα στα μέσα μεταφοράς της ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) σε σχέση με την προηγούμενη (27 Απριλίου) ανήλθε σε 68,4% και το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης στις επικυρώσεις εισιτηρίων στα μέσα μεταφοράς της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, Ηλεκτρικός) κινήθηκε στα επίπεδα του 78,6%.
Αναλυτικά, τη Δευτέρα καταγράφηκαν:
– Επικυρώσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ: 107.250 (έναντι 63.697 την περασμένη Δευτέρα).
– Επικυρώσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό και τραμ: 348.679 (έναντι 195.261 την περασμένη Δευτέρα).
Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, οι απολυμάνσεις συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, ακόμη και σε εξωτερικούς χώρους όπως οι στάσεις των αστικών λεωφορείων, ενώ έχουν τοποθετηθεί σημάνσεις επιδαπέδιες και στα καθίσματα, ώστε να γνωρίζει το επιβατικό κοινό πού επιτρέπεται να καθίσει και πού όχι.
Αστυνομικός της Βουλής: Ποινική δίωξη για ενδοοικογενειακή απειλή στον 35χρονο
Επιπλέον, έχει προγραμματιστεί να γίνονται και εμβόλιμα δρομολόγια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προκειμένου να εξυπηρετηθεί το κοινό και να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Συγκεκριμένα, σε γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση θα έρχονται διαδοχικά ένα λεωφορείο-«φυσαρμόνικα» και ένα απλό. Εμβόλιμα δρομολόγια θα μπαίνουν σε ώρες αιχμής και στο μετρό.
Αναφορικά με τα μέτρα προστασίας, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι υπάρχει συγκεκριμένος επιχειρησιακός σχεδιασμός με τους βοηθούς επιβατών, οι οποίοι θα βρίσκονται όλο τον Μάιο σε καθημερινή βάση στους 45 σημαντικότερους σταθμούς ανταπόκρισης μετρό με λεωφορεία. Τόνισε μάλιστα ότι και οι ίδιοι οι επιβάτες παροτρύνουν τους συνεπιβάτες τους να φορέσουν μάσκα.
Ερωτηθείς για τον περιορισμό στον αριθμό επιβατών στα ταξί, ο υπουργός δήλωσε ότι κατανοεί τον προβληματισμό των επαγγελματιών οδηγών, οι οποίοι υπενθύμισε ότι έχουν ενταχθεί στους ΚΑΔ. Σημείωσε ότι ο Νίκος Χαρδαλιάς και ο Σωτήρης Τσιόδρας έχουν διευκρινίσει πως υπάρχουν εξαιρέσεις για τη συνοδεία ανηλίκων ή τη μεταφορά σε νοσοκομείο.
Στους δρόμους
Αντίστοιχο σκηνικό όμως επικράτησε και στους αυτοκινητόδρομους, δεδομένου ότι καταγράφηκαν περισσότερα οχήματα μετά την άρση της καραντίνας.
Οπως έκανε γνωστό ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Ελλάκτωρ Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019 σε τηλεδιάσκεψη της διοίκησης, στις παραχωρήσεις όπου ο όμιλος διαθέτει μετοχικό ποσοστό (Αττική Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Γέφυρα, Ολυμπία Οδό και Μορέα), ο ημερήσιος όγκος κίνησης μειώθηκε κατά σχεδόν 70% την περίοδο από 23 Μαρτίου έως 28 Απριλίου έναντι της ίδιας περιόδου του προηγούμενου έτους, αν και ο συνολικός όγκος κίνησης στην Αττική Οδό έχει μειωθεί κατά 25% από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα ως αποτέλεσμα της πανδημίας.
Ωστόσο, τη Δευτέρα 4 Μαΐου, που ήταν η πρώτη μέρα που τα περιοριστικά μέτρα είχαν μερικώς αρθεί και η κυκλοφορία εντός του ίδιου νομού δεν υπόκειντο πλέον σε περιορισμούς, παρατηρήθηκε αύξηση 25.000 αυτοκινήτων στην Αττική Οδό, σε σύγκριση με τις 23 Μαρτίου, όταν επιβλήθηκε ο περιορισμός και η κυκλοφορία έφτασε στο κατώτατο σημείο.
Πιο συγκεκριμένα, από τις 06.00 το πρωί μέχρι τις 12.00 το μεσημέρι 55.000 αυτοκίνητα χρησιμοποίησαν την Αττική Οδό, σε σχέση με τα 30.000 αυτοκίνητα που καταγράφηκαν για τις ίδιες ώρες τη Δευτέρα 23 Μαρτίου, ημέρα εφαρμογής του lockdown.
«Βεβαίως, είμαστε ακόμα μακριά από τα περίπου 100.000 αυτοκίνητα που χρησιμοποίησαν την Αττική Οδό κατά τις ίδιες ώρες της αντίστοιχης Δευτέρας του περασμένου έτους, ωστόσο έχουμε φτάσει τα επίπεδα της κυκλοφορίας της Δευτέρας προ του ολικού lockdown των εμπορικών καταστημάτων», υπογράμμισε ο κ. Καλλιτσάντσης.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου