Σε ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου των προέδρων, οι ηγεσίες των ΤΕΙ επιτίθενται στις προωθούμενες αλλαγές, υπενθυμίζουν ότι ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι στα προαπαιτούμενα του Μνημονίου και ξεκαθαρίζουν ότι δεν θα αποδεχτούν ένα «νέο» σχέδιο Αθηνά, όπως εφαρμόστηκε επί υπουργίας του Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου και στο οποίο όπως υπογραμμίζουν το 90% των αλλαγών αφορούσε μόνο τα ΤΕΙ.
Σύμφωνα με της ηγεσίες των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων: «Το συζητούμενο σχέδιο περί του Ενιαίου Χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης αναφέρεται ουσιαστικά σε κατακερματισμό των ΤΕΙ με ‘‘αναβάθμιση’’ ορισμένων Τμημάτων σε Πανεπιστημιακά, που ‘‘θα αξιολογηθούν’’ (ξανά; και από ποιους;) ως ‘‘καλά’’ και ‘‘πανεπιστημιακού επιπέδου’’ (στοχευμένη ‘‘αξιολόγηση’’)». Για αξιολόγηση με νέα κριτήρια και νέα επιτροπή και όχι με αυτά που είχε γίνει η αντίστοιχη από την ανεξάρτητη αρχή της ΑΔΙΠ, είχε κάνει λόγο πριν από μερικές εβδομάδες σε δηλώσεις του στον «Ε.Τ.» ο πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κ. Κώστας Γαβρόγλου.
Καιρός: Νέο έκτακτο δελτίο επιδείνωσης – Έρχονται χιόνια στην Αττική - Πότε και πού θα χτυπήσουν τα φαινόμενα
«Πρέπει να γίνει σαφές ότι τα ΤΕΙ δεν διεκδικούν ούτε ‘‘αναβάθμιση’’ ούτε ‘‘να γίνουν Πανεπιστήμια’’. Είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και διεκδικούν την ονομασία που δικαιούνται», σημειώνουν οι πρόεδροι των ΤΕΙ με τα καρφιά να πηγαίνουν σε δύο αποδέκτες. Το υπουργείο Παιδείας στο οποίο αποστέλλουν το ένα Τεχνολογικό Ιδρυμα μετά το άλλο τις αποφάσεις για μετονομασία τους σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών προς υπογραφή, αλλά και τους πρυτάνεις οι οποίους χαρακτήρισαν αυτές τις ενέργειες από την πλευρά των ΤΕΙ μη σύννομες και κάλεσαν την ηγεσία να μην προχωρήσει τη διαδικασία. Μάλιστα, τα ΤΕΙ επικαλούνται ότι η μετονομασία τους είναι στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ανώτατης Εκπαίδευσης και πώς θα διατηρήσει και θα ενισχύσει το διακριτό ρόλο που έχουν τα ΤΕΙ ως ο Τεχνολογικός Τομέας της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα, υπενθυμίζοντας παράλληλα και το ζήτημα των διδακτορικών, ζητώντας νομοθετική ρύθμιση που θα τους επιτρέπει την εκπόνησή τους.
ΕΛΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου