Μιλώντας στην ThessNews τονίζει πως δεν μπορεί να το φανταστεί «ότι θα λείψει ένα τέτοιο γεγονός από τα βιβλία της Μέσης Εκπαίδευσης».
«Εμείς που είμαστε Μακεδόνες, 40 χρόνια δοσμένοι στον αγώνα για την Μακεδονία, δεν μπορούμε να δεχθούμε τέτοιο πράγμα. Ένα τεράστιο άγαλμα που υπάρχει στην παραλία του Μ. Αλεξάνδρου, είναι δυνατόν να λείψει; Πώς θα λείψει;», σημειώνει ο Μητροπολίτης θέτοντας παράλληλα και τον παράγοντα των Σκοπίων.
Καλαμάτα: Προφυλακίστηκε ο 35χρονος Τούρκος για τη δολοφονία του εργοδότη του
«Οι Σκοπιανοί έχουν “φάει τα σίδερα” για να δημιουργήσουν αγάλματα που να δηλώνουν την παρουσία των Μακεδόνων, που θέλουν να πουν ότι είναι πρόγονοί τους. Επομένως εμείς θα γυρίσουμε πίσω εις βάρος της εθνικής μας προελεύσεως και της δικής μας ιστορίας; Το θεωρώ ασύλληπτο», επισημαίνει τασσόμενος αρνητικά απέναντι στη νέα απόφαση του υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη.
Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος τοποθετήθηκε και για το ζήτημα των Θρησκευτικών σημειώνοντας πως δημιουργεί προβλήματα και πως δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή μια εκ βάθρων αλλαγή στη διδασκαλία του μαθήματος.
«Το πράγμα αυτό από πλευράς διαθέσεως της κοινής γνώμης και κυρίως των ανθρώπων που διαβάζουν αρχαία γραφή ή, το σημαντικότερο, που είναι εκπαιδευτικοί, μαθητές κλπ καταλαβαίνετε ότι δημιουργεί πολλά προβλήματα. Στην πλειοψηφία και οι γονείς των παιδιών και τα παιδιά θέλουν το μάθημα στην κλασική του μορφή, με κάποιες μικρές τροποποιήσεις που δεν θα δίδουν την εικόνα που δίδει αυτό που θέλουν να παρουσιάσουν οι άνθρωποι του υπουργείου Παιδείας σήμερα», αναφέρει αρχικά ο Άνθιμος και προσθέτει:
«Είναι μια αλλοίωση της κρατούσας παραδόσεως. Και από πλευράς του θεολογικού κόσμου σε μεγάλο ποσοστό, οι επιστήμονες θα ήθελαν, θα μπορούσε να υπάρξει μια μικρή τροποποίηση, αλλά όχι όμως αυτό που επιχειρείται. Δεν γίνεται αποδεκτό και δεν ξέρουμε αν τελικά θα πιάσει και την κοινωνία των εκπαιδευτικών, των θεολόγων και των μαθητών, αν θα τύχει καλής υποδοχής. Δεν το ξέρουμε. Εμείς οι παλιότεροι δεν το αποδεχόμαστε ότι είναι δυνατόν να γίνει κάτι τέτοιο. Μια εκ βάθρων τροποποίηση της διδασκαλίας των θρησκευτικών που άμεσα συνδέεται με τη ζωή της οικογενείας και των ανθρώπων που τιμούν την πίστη και θέλουν να δουν στα γράμματα, στα θρησκευτικά ορθόδοξα, να εξελίσσεται η ορθόδοξη θρησκευτική παράδοση».