Οι προσπάθειες της πυροσβεστικής επικεντρώνονται σήμερα το πρωί στο να φθάσουν στο πέμπτο γκαράζ, όπου ξεκίνησε η πυρκαγιά και καίει ακόμη τα πάντα στο πέρασμά της. Για το λόγο αυτό προσπαθούν να κόψουν μια βαριά σιδερένια πόρτα του ενός τόνου. Ήδη, έχουν μπει μέσα με τον κατάλληλο εξοπλισμό και ξεκινούν την προσπάθειά τους αυτή.
Στο μεταξύ, από τα γκαράζ συνεχίζουν να βγαίνουν καπνοί ενώ το πλοίο πλέον έχει πάρει μεγάλη κλίση. Οι πυροσβεστικές δυνάμεις παραμένουν στο σημείο και επιχειρούν για την κατάσβεση της πυρκαγιάς.
Επίσκεψη Κουβέλη
To πλοίο επισκέφθηκε στην Ακτή Ξαβερίου, στο λιμάνι του Πειραιά, ο νέος υπουργός Ναυτιλίας, Φώτης Κουβέλης, συνοδευόμενος από τον απερχόμενο υπουργό, Παναγιώτη Κουρουμπλή και τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας, Νεκτάριο Σαντορινιό.
Ο υπουργός ενημερώθηκε για την κατάσταση στο πλοίο από στελέχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και σε δηλώσεις του τόνισε: «Η Πυροσβεστική Υπηρεσία έκανε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, άψογο θα έλεγα, την παρέμβασή της και τη δουλειά της. Πολλά αυτοκίνητα έχουν εξέλθει χωρίς να έχει σημειωθεί κάποιο πρόβλημα ή σημαντική ζημιά. Ενδεχομένως κάποια από τα οχήματα που είναι στο βάθος του γκαράζ να έχουν υποστεί ζημιά ή να έχουν και κάποια μορφή καταστροφής. Το σημαντικό είναι ότι δεν είχαμε απώλειες, δεν είχαμε τραυματισμούς, όλοι οι επιβάτες με το πλήρωμα έχουν ακεραιότητα σωματική και δεν έχει πάθει κανείς τίποτα».
«Θέλω να επαναλάβω τη σημαντική παρέμβαση της Πυροσβεστικής, του Λιμενικού Σώματος, αλλά και του πληρώματος του πλοίου. Η κλίση του σκάφους είναι σε επιτρεπτά όρια, περίπου στις 6 μοίρες από ότι ενημερώθηκα, και δεν υπάρχει ζήτημα ρύπανσης της θάλασσας και αυτό είναι επίσης σημαντικό. Πιστεύω ότι εντός της σημερινής ημέρας θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση στο πλοίο» πρόσθεσε ο κ. Κουβέλης.
Τι λέει η Πυροσβεστική
Ενδεικτικές του δύσκολου έργου των πυροσβεστών είναι οι δηλώσεις του αρχηγού του Σώματος, Βασίλη Ματθαιόπουλου, που χαρακτήρισε την επιχείρηση «ιδιαίτερα δύσκολη». Σύμφωνα με τον κ. Ματθαιόπουλο, καίγονται φορτηγά με πρώτες ύλες και αυτοκίνητα.
Χθες άνοιξε ο καταπέλτης του πλοίου και έβγαλαν κάποια φορτηγά για τη διευκόλυνση των πυροσβεστών, ωστόσο η πρόσβασή τους δεν είναι εύκολη και αναγκάστηκαν να ανοίξον τρύπες στα πλαϊνά για να ρίχνουν από εκεί αφρό.
Να σημειωθεί πως το πλοίο έχει πάρει μία κλίση, 6 μοιρών, λόγω της μεγάλης ποσότητας νερού που έχει πέσα μέσα,από την πυροσβεστική και το σύστημα πυρόσβεσης του ίδιου του πλοίου, ωστόσο δεν εμπνέει ανησυχία.
Οι τρύπες που έχουν ανοίξει στα πλαϊνά βοηθούν ακόμη, πέρα από το να ρίχνουν αφρό οι πυροσβέστες για να σβήσουν τη φωτιά, στο να βγαίνει το νερό που έχει συσσωρευτεί.
Πώς έζησαν οι επιβάτες την εκκένωση
Τις ώρες αγωνίες που έζησε περιέγραψαν επιβάτες του πλοίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε γκαράζ του οποίου ξέσπασε φωτιά γύρω στις δώδεκα τα μεσάνυχτα ενώ έπλεε στα ανοιχτά της Υδρας.
https://www.youtube.com/watch?v=vz79BE0r8vo
«Κοιμόμουν στην καμπίνα και ξαφνικά χτύπησε συναγερμός και είπε ο καπετάνιος να πάμε όλοι πάνω στο κατάστρωμα. Εγώ δεν το άκουσα και με ξύπνησε η διπλανή μου στην καμπίνα και μου είπε ότι καίγεται το πλοίο», είπε χαρακτηριστικά.
«Ανεβήκαμε αμέσως αλλά είχε παντού καπνό και στο κατάστρωμα, τα μωρά έκλαιγαν, τα σκυλιά γάβγιζαν, άλλοι φώναζαν καιγόμαστε, άλλοι ήταν πιο ψύχραιμοι το πλήρωμα προσπαθούσε να μας καθησυχάσει λέγοντας μας να κάνουμε υπομονή», είπε επίσης.
Μία άλλη επιβάτις του πλοίου δήλωσε ότι «ήμασταν στη ντίσκο του πλοίου και είπαμε να βγούμε λίγο έξω, τότε αισθανθήκαμε τη μυρωδιά σαν να καίγεται λάστιχο.
Μας είπαν ότι είναι μια εστία φωτιάς και ότι είναι υπό έλεγχο και μας είπαν να συγκεντρωθούμε εξωτερικά της ντίσκο, βάλαμε όλοι σωσσίβια. Μας έβγαλαν έξω από τη ντίσκο στον 9ο όροφο, δεν είχαμε πανικό γιατί το πλήρωμα ήταν πολύ εκπαιδευμένο μας είπαν να μην αγχωθούμε και μας ενημέρωναν διαρκώς».
«Κατά την έξοδο υπήρξε μια σύγχυση αλλά σε γενικές γραμμές ήταν όλα πολύ οργανωμένα. Υπήρχαν και άλλα πλοία κοντά μας και αισθανθήκαμε καλύτερα. Ο καπνός ήταν πολύ έντονος βοηθήσαμε και άτομα με μικρά παιδάκια», σημείωσε.
Πρόσθεσε μάλιστα ότι «το πλήρωμα ήταν σε ετοιμότητα και για το ενδεχόμενο να κατεβάσουν και τις σωσίβιες λέμβους», το οποίο ωστόσο στο τέλος δεν κρίθηκε αναγκαίο.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]