Το ξημέρωμα της ερχόμενης Κυριακής ξεκινά από το «Αλμπερτ Παρκ» στη Μελβούρνη το νέο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Φόρμουλα Ένα, που θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο στο Αμπου Ντάμπι ύστερα από 24 γκραν πρι. Τι άλλαξε το 2025; Οι οδηγοί. Μόνο η McLaren και η Aston Martin διατήρησαν τα δίδυμά τους. Ολες οι άλλες ανακάτεψαν την τράπουλα όσο δεν πήγαινε άλλο. Τελικά θα δούμε τον Χάμιλτον με τα κόκκινα της Ferrari, τον Πέρεζ εκτός πρωταθλήματος και τρεις ρούκι.
Μετακίνηση
Ο Χάμιλτον άφησε τη Mercedes ύστερα από 12 χρόνια και θέλει να διεκδικήσει για πρώτη φορά με κινητήρα άλλου κατασκευαστή, τον 8ο τίτλο του. Αν τα καταφέρει, προσπερνάει τον Σουμάχερ και γίνεται ο απόλυτος ρέκορντμαν. Ηδη του έχει πάρει την πρωτιά στις περισσότερες νίκες, σπάζοντας το φράγμα των 100 (μετράει 105). Ο Βρετανός πήρε στη Ferrari τη θέση του Σάινθ, ο οποίος, έπειτα από τέσσερα χρόνια με τα κόκκινα, υπέγραψε πολυετές συμβόλαιο με τη Williams. Και ποιος αντικατέστησε τον Χάμιλτον; Ο νεότερος οδηγός του φετινού πρωταθλήματος. Δίδυμο με τον Ράσελ θα είναι ο Αντρέα Αντονέλι, ο 18χρονος Ιταλός (θα κλείσει τα 19 τον ερχόμενο Αύγουστο), ο οποίος πήρε προαγωγή από τη Φόρμουλα 2.
Οι άλλοι δύο «ρούκις» που θα πάρουν το βάπτισμα του πυρός στο πρώτο γκραν πρι της χρονιάς, είναι ο Μπορτολέτο της Sauber και ο Χατζάρ της Racing Bulls. Ο Μπορτολέτο φιλοδοξεί να σταθεί στο ύψος της περίστασης, είναι ο πρωταθλητής της Φόρμουλα 2 και έχει την ικανότητα να δείξει την αξία του με το «καλημέρα». Οσο για τον Χατζάρ, προέρχεται από την ακαδημία της Red Bull Raving και είναι ο δευτεραθλητής της Φόρμουλα 2. Ο Τζακ Ντόχαν της Alpine έχει στην… πλάτη του μόλις ένα γκραν πρι, το τελευταίο της περσινής χρονιάς στο Αμπου Ντάμπι, όπου αντικατέστησε τον Οκόν. Ο 19χρονος Βρετανός Ολιβερ Μπέαρμαν θα τρέξει για τη Haas, όπως έκανε στα δύο περσινά γκραν πρι, του Αζερμπαϊτζάν και του Σάο Πάολο. Τόπο στα νιάτα λοιπόν, με τις ομάδες να ανανεώνουν το έμψυχο δυναμικό τους και να ποντάρουν στον ενθουσιασμό των καινούργιων που… βράζει το αίμα τους. Στον αντίποδα, ο μεγαλύτερος σε ηλικία οδηγός του πρωταθλήματος θα είναι ο Ισπανός Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin, ο οποίος θα κλείσει τα 44 τον ερχόμενο Ιούλιο. Ο Αλόνσο έχει πάρει μέρος στα περισσότερα γκραν πρι από όλους τους οδηγούς. Μετράει 404 έναντι 356 του 40χρονου Χάμιλτον.
Ο Φερστάπεν κυριαρχεί στους οδηγούς τα τέσσερα τελευταία χρόνια μετρώντας ισάριθμους τίτλους από το 2020, την τελευταία χρονιά που νίκησε ο Χάμιλτον. Ξεκινάει και φέτος από τη θέση του φαβορί, αλλά οι αντίπαλοί του αρχίζουν να μειώνουν τη διαφορά τους. Ή τουλάχιστον έτσι θέλουν να πιστεύουν. Ο Νόρις, ο Πιάστρι, ο Λεκλέρ ποντάρουν στην εμπειρία τους από το κυνήγι του Ολλανδού πιλότου. Φυσικά κανείς δεν ξεχνά και τον Χάμιλτον. Ο Βρετανός με το νέο του μονοθέσιο υπόσχεται μια τελείως διαφορετική χρονιά από τις προηγούμενες. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στους «Times» δήλωσε για τη νέα σελίδα που ανοίγει στην καριέρα του: «Είμαι κάτι διαφορετικό. Εχω περάσει πολλά, έχω γράψει τη δική μου πορεία. Δεν μπορείτε να με συγκρίνετε με κανέναν άλλον 40χρονο οδηγό του παρόντος ή του παρελθόντος. Κι αυτό γιατί δεν έχουν καμία σχέση μαζί μου. Διψάω για επιτυχίες, έχω κίνητρο. Δεν έχω γυναίκα και παιδιά, εστιάζω μόνο σε ένα πράγμα, στο να είμαι νικητής».
Οι κατασκευαστές
Η McLaren κατεβαίνει στο νέο πρωτάθλημα με τον αέρα της περσινής πρωταθλήτριας εμπιστευόμενη τους ίδιους οδηγούς. Στοχεύει στο 10ο πρωτάθλημα της ιστορίας της που θα τη φέρει στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας πίσω από τη Ferrari. Η Ferrari μπορεί να απολαμβάνει τη μοναξιά της κορυφής, είναι όμως πολλά τα χρόνια της… ξηρασίας. Από το 2008 έχει να πανηγυρίσει τον τίτλο και τώρα εναποθέτει τις ελπίδες της στον πολύπειρο και επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή Χάμιλτον και στον Λεκλέρ. Η συνεργασία των δύο πιλότων αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για να επιστρέψει η ομάδα στην κορυφή.
Αλλαγές και ανακατατάξεις έγιναν στη Red Bull και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πώς θα εμφανιστεί στο νέο πρωτάθλημα.
Οσο για τη Mercedes, στηρίζεται στις ικανότητες του Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος, απόντος του Χάμιλτον, είναι πια το πρώτο βιολί, αλλά και στα νιάτα του Αντονέλι, ενός από τα μεγαλύτερα ταλέντα της σύγχρονης γενιάς οδηγών μονοθέσιων.
Η Racing Bulls είναι η θυγατρική της Red Bull, η ομάδα που κάθε χρόνο αλλάζει όνομα. Πριν από τέσσερα χρόνια ήταν Toro Rosso. Μετονομάστηκε σε Alpha Tauri. Πέρυσι έγινε RB και φέτος άλλαξε εκ νέου όνομα, είναι η Racing Bulls.
Φόρμουλα Ένα: Το καλεντάρι των γκραν πρι
Το πρόγραμμα των αγώνων δεν άλλαξε σε σχέση με πέρυσι, οι αγώνες είναι 24 και δεν υπάρχει νέα πίστα. Αλλαξε η σειρά. Το γκραν πρι της Αυστραλίας επανέρχεται πρώτο χρονικά, όπως ήταν στην προ του COVID εποχή. Επίσης, τα γκραν πρι του Μπαχρέιν και της Σαουδικής Αραβίας μεταφέρθηκαν στα μέσα Απριλίου για να μη συμπίπτουν με το ραμαζάνι.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
- 16/3 Αυστραλία
- 23/3 Κίνα
- 6/4 Ιαπωνία
- 13/4 Μπαχρέιν
- 20/4 Σαουδική Αραβία
- 4/5 ΗΠΑ, Μαϊάμι
- 18/5 Ιταλία, Ιμολα
- 25/5 Μονακό
- 1/6 Ισπανία
- 15/6 Καναδάς
- 29/6 Αυστρία
- 6/7 Μ. Βρετανία
- 27/7 Βέλγιο
- 3/8 Ουγγαρία
- 31/8 Ολλανδία
- 7/9 Ιταλία, Μόντσα
- 21/9 Αζερμπαϊτζάν
- 5/10 Σιγκαπούρη
- 17/10 ΗΠΑ, Οστιν
- 26/10 Μεξικό
- 9/11 Βραζιλία
- 22/11 ΗΠΑ, Λας Βέγκας
- 30/11 Κατάρ
- 7/12 Αμπου Ντάμπι
Μικρές αλλαγές στους κανονισμούς
Οπως κάθε χρόνο έχουμε και αλλαγές σε κανονισμούς. Το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος του οδηγού αυξήθηκε φέτος από 80 σε 82 κιλά. Το συνολικό ελάχιστο όριο βάρους του μονοθέσιου δίχως καύσιμα αυξήθηκε από 798 σε 800 κιλά. Επίσης, σε γκραν πρι που προβλέπεται θερμοκρασία από 30,5 βαθμούς Κελσίου και πάνω, οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να εξοπλίσουν το μονοθέσιο με κιτ ψύξης οδηγού (βάρους μέχρι 5 κιλών) για να μην εξουθενώνονται οι πιλότοι από την έντονη εφίδρωση.
Το 2025 είναι η τελευταία χρονιά χρήσης του DRS, αλλά θα υπάρξουν μικροαλλαγές.
Καταργείται ο επιπλέον βαθμός που έπαιρνε ο οδηγός που έκανε τον ταχύτερο γύρο.
Η σχάρα εκκίνησης σε περίπτωση μη διεξαγωγής κατατακτήριων (π.χ. λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών) θα καθορίζεται από τη βαθμολογία πρωταθλήματος των οδηγών.
ΤΑ… ΡΟΣΤΕΡ
ΟΜΑΔΑ ΟΔΗΓΟΙ
Ferrari Χάμιλτον, Λεκλέρ
McLaren Πιάστρι, Νόρις
Red Bull Φερστάπεν, Λόουσον
Mercedes Ράσελ, Αντονέλι
Aston Martin Στρολ, Αλόνσο
Αlpine Γκασλί, Ντόχαν
Racing Bulls Χατζάρ, Τσουνόντα
Haas Οκόν, Μπέαρμαν
Williams Αλμπον, Σάινθ
Kick Sauber Χούλκενμπεργκ, Μπορτολέτο.
OΙ ΟΔΗΓΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ
- Σουμάχερ 7
- Χάμιλτον 7
- Φάνζιο 5
- Προστ 4
- Φέτελ 4
- Φερστάπεν 4
ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ
- Ferrari 16
- Williams 9
- McLaren 9
- Mercedes 8
- Lotus 7