Ηδη ευοίωνα είναι τα μηνύματα από τη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού του Βερολίνου (ITB Berlin 2025) για τη χώρα μας με φόντο την επερχόμενη τουριστική σεζόν. Ολοι οι μεγάλοι παίκτες του τουρισμού τοποθετούν την Ελλάδα ψηλά στη λίστα με τους δημοφιλέστερους προορισμούς των Γερμανών και όχι μόνο, καταγράφοντας σε πολλές περιπτώσεις, ανάλογα με τον προορισμό, διψήφιο ποσοστό αύξησης, που φτάνει μέχρι και το 20%, τάση η οποία προεξοφλεί επί της ουσίας μία ακόμη «δυνατή» χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό.
«Η Ελλάδα, ως ώριμος και ελκυστικός προορισμός, συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στη διεθνή αγορά, με μια στρατηγική που αποδίδει και διαμορφώνει ισχυρές προοπτικές για το μέλλον. Ταυτόχρονα, αντιμετωπίζουμε με σχέδιο και αποφασιστικότητα τις μεγάλες προκλήσεις που αφορούν τη βιωσιμότητα, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ανάδειξη νέων προορισμών. Στόχος μας είναι η ισορροπημένη ανάπτυξη, που θα ενισχύσει την ποιότητα του ελληνικού τουρισμού και θα δημιουργήσει αξία για τις τοπικές κοινωνίες και την εθνική οικονομία», επεσήμανε η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη.
Οι μεγάλοι παίκτες
Τον τόνο δίνει η TUI, ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης, με τον Tomas Ellerbeck, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και διευθυντής Εταιρικών & Εξωτερικών Υποθέσεων του ομίλου, να επισημαίνει ότι η Ελλάδα βρίσκεται, αυτήν τη στιγμή, στη δεύτερη θέση μετά την Ισπανία σε επίπεδο κρατήσεων και αποτελεί τον πέμπτο κορυφαίο προορισμό παγκοσμίως για τους πελάτες της.
Οπως επισημαίνουν στελέχη του ταξιδιωτικού οργανισμού, στην Ελλάδα ως προορισμό διακοπών συνολικά διαπιστώνεται συνεχής θετική εξέλιξη και είναι ένας από τους σημαντικότερους προορισμούς για την εταιρία. Σε αυτήν την κατεύθυνση, μάλιστα, πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Σεμπάστιαν Εμπελ, ταξίδεψε στην Ελλάδα και συναντήθηκε με τον Ελληνα πρωθυπουργό, με τον οποίο συζήτησαν τις δυνατότητες ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ των δύο μερών.
Την υψηλή ζήτηση που συγκεντρώνει η Ελλάδα επιβεβαίωσε μόλις πριν από λίγες ημέρες ο κ. Εμπελ, με αφορμή τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου του οικονομικού έτους 2025, επισημαίνοντας πως «οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για το καλοκαίρι του 2025 είναι και πάλι η Ισπανία, η Ελλάδα και η Τουρκία».
«Διαπιστώνουμε έντονη ζήτηση και καταγράφεται διψήφιο ποσοστό αύξησης σε επίπεδο κρατήσεων από τη Γερμανία, την Πολωνία και την Τσεχία. Φαίνεται, μάλιστα, πως η Ζάκυνθος ως προορισμός πρωταγωνιστεί φέτος. Ενδεικτικά, η TUI διαπιστώνει άνοδο 44% σε επίπεδο ζήτησης για τη Ζάκυνθο», επισημαίνει η κ. Χριστίνα Τετράδη, αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ζακύνθου.
Υπενθυμίζεται ότι για το 2024 η TUI μετέφερε στην Ελλάδα πάνω από 3 εκατομμύρια ταξιδιώτες, σε συνέχεια μίας ακόμη θετικής τουριστικής σεζόν στους ελληνικούς προορισμούς. Ο αριθμός είναι αυξημένος σε σύγκριση με το 2023, οπότε το αντίστοιχο νούμερο ήταν κάτω των 3 εκατομμυρίων, για τον μεγαλύτερο ταξιδιωτικό οργανισμό της Ευρώπης με κεντρικά γραφεία στη Γερμανία και σημαντικά μερίδια σε όλες τις βασικές αγορές για τον εισερχόμενο τουρισμό της χώρας μας.
Στη δυναμική της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού εστίασε από την πλευρά του και ο διευθύνων σύμβουλος της Jet2holidays, Steve Heapy, ο οποίος εξέφρασε την πρόθεση της εταιρίας να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στην ελληνική αγορά. Χαρακτηριστικό της στρατηγικής της εταιρίας για την Ελλάδα είναι το γεγονός ότι οι Jet2.com και Jet2holidays πρόσθεσαν μεγαλύτερη χωρητικότητα σε τέσσερις προορισμούς της χώρας αυτό το καλοκαίρι, ως απάντηση στη «συνεχιζόμενη ζήτηση» για περισσότερες επιλογές σε σχέση με τις ημερομηνίες αιχμής.
Επιπλέον δρομολόγια θα εκτελούνται μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου από Μπρίστολ, Ιστ Μίντλαντς, Μάντσεστερ και Στάνστεντ προσφέροντας περισσότερες από 17.000 θέσεις σε προορισμούς όπως η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Κρήτη (Χανιά) και η Κως.
Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρία, αυτό το καλοκαίρι βρίσκεται «στον αέρα» το «μεγαλύτερο πρόγραμμα» σε πτήσεις και διακοπές στην Ελλάδα, με περισσότερες από 3,1 εκατομμύρια θέσεις προς πώληση από αεροδρόμια στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η ενίσχυση των απευθείας πτήσεων μεταξύ Φρανκφούρτης-Κεφαλονιάς και Φρανκφούρτης-Ζακύνθου, με στόχο τη διευκόλυνση της προσέλκυσης ταξιδιωτών από αγορές υψηλής προτεραιότητας, όπως οι ΗΠΑ, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης της υπουργού Τουρισμού με τον Dr. Kay Lindemann, εκπρόσωπο της Lufthansa.
Διψήφια άνοδος των κρατήσεων καταγράφεται τα τελευταία χρόνια και από την DER Touristik, η οποία επενδύει σταθερά στις δυνατότητες της Ελλάδας ως προορισμού. Μάλιστα, για κάποιους προορισμούς η ζήτηση, όπως αυτή αποτυπώνεται στις κρατήσεις, εμφανίζει άνοδο άνω του 20% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
«Η ζήτηση για την Ελλάδα στο πρόγραμμά μας παραμένει υψηλή, με διψήφια ανάπτυξη σε σχέση με το περασμένο καλοκαίρι. Η Ελλάδα συνεχίζει να είναι ένας από τους τρεις κορυφαίους προορισμούς μας», αναφέρει η Alltours. Μάλιστα, εκτός από την Κρήτη, τη Ρόδο και την Κω, που αποτελούν τους τρεις κορυφαίους προορισμούς στην Ελλάδα για τους πελάτες της Alltours, μεγάλη ζήτηση καταγράφεται και για λιγότερο γνωστούς προορισμούς, όπως η Θάσος, η Κεφαλονιά, η Νάξος, η Πάρος και η Σάμος. Η Αθήνα και οι περιοχές που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από αυτή, η Ολυμπιακή Ριβιέρα, καθώς και η περιοχή της Χαλκιδικής αποτελούν, επίσης, μέρος του χαρτοφυλακίου του tour operator και παραμένουν δημοφιλείς επιλογές για τους ταξιδιώτες.
Κρουαζιέρα: Η Κέρκυρα ως homeport
Την τιμητική του έχει στην ITB Berlin και ο κλάδος της κρουαζιέρας, με την AIDA Cruises να εξετάζει περαιτέρω την αξιοποίηση της Κέρκυρας ως homeport, ενισχύοντας παράλληλα τις συνεργασίες σε τοπικό επίπεδο. Μάλιστα, η εταιρία κρουαζιέρας έχει ήδη γνωστοποιήσει την προσθήκη της Ζακύνθου στο πρόγραμμά της για τη σεζόν του 2026. Στο νησί του Ιονίου αναμένεται να καταπλεύσει το κρουαζιερόπλοιο «AIDAblu». Το «AIDAblu» θα προσφέρει εβδομαδιαίες κρουαζιέρες από την Κέρκυρα τον Μάιο, τον Ιούνιο, τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο του 2026, καθώς και το 15ήμερο ταξίδι για διακοπές «Ελλάδα & νησιά της Μεσογείου» από την Κέρκυρα. Επίσης, τα κρουαζιερόπλοια «AIDAcosma» και «AIDAstella» θα πλέουν στη Μεσόγειο τη θερινή περίοδο 2026 με ταξίδια κατά μήκος των ακτών της Αδριατικής και σε ελληνικά νησιά.
Τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ
Ενδεικτικά της δυναμικής της γερμανικής αγοράς για το 2026 είναι και τα στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, βάσει των οποίων οι αεροπορικές θέσεις σε διεθνείς πτήσεις από τη Γερμανία για το σύνολο της επερχόμενης τουριστικής σεζόν είναι ενισχυμένες κατά 5,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα.