Το θλιβερό γεγονός ανέδειξε μια σειρά επεμβάσεων που αν και είχαν προγραμματιστεί, θα έπρεπε πλέον να αντιμετωπιστούν με ταχύτερες διαδικασίες και να παράγουν άμεσα αποτελέσματα, έτσι ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η πιθανότητα να δημιουργηθούν νέες απρόβλεπτες καταστάσεις που θα μείωναν την ήδη τρωμένη αξιοπιστία του σιδηροδρόμου.
Αναλυτικά από τις 15 Μαρτίου 2023 μέχρι και σήμερα ο ΟΣΕ έχει υλοποιήσει τις ακόλουθες εργασίες με σκοπό την άμεση αποκατάσταση ζημιών των Η/Μ των σηράγγων καθώς και τις ραδιοεπικοινωνίες:
1 Εχει αποκατασταθεί πλήρως ο φωτισμός των ακόλουθων σηράγγων: Σήραγγα Πλαταμώνα ● Σήραγγα Τεμπών ● Σήραγγα Αγίων Αναργύρων ● Σήραγγα Μαύρης Ωρας (Νέα εγκατάσταση σε όλο το μήκος της) ● Σήραγγα Ευταξία, (Πλήρης ανάταξη φωτισμού λόγω κλοπών) ● Σήραγγα Κακιάς Σκάλας Ι, (Πλήρης ανάταξη φωτισμού λόγω κλοπών) ● Σήραγγα Κακιάς Σκάλας ΙΙ, (Πλήρης ανάταξη φωτισμού λόγω κλοπών) ● Σήραγγα Αγίων Θεοδώρων Ι, (Πλήρης ανάταξη φωτισμού λόγω κλοπών) ● Σήραγγα Αγίων Θεοδώρων ΙΙ, (Πλήρης ανάταξη φωτισμού λόγω κλοπών).
2 Πραγματοποιήθηκε έλεγχος και πεδιομέτρηση σήματος GSM-R σε όλες τις ανωτέρω σήραγγες όπου διαπιστώθηκε πλήρης κάλυψη ραδιοσήματος ακόμη και στη χρήση φορητών συσκευών.
3 Εγινε έλεγχος λειτουργίας δικτύου πυρόσβεσης στις ανωτέρω σήραγγες και έλεγχος λειτουργίας των αντίστοιχων αντλιοστασίων.
4 Ολοκληρώθηκε η επανατοποθέτηση πυροσβεστικών αυλόκρουνων, μανικών και ακροφυσίων σε όλες τις σήραγγες που είχαν κλαπεί.
5 Ελεγχος λειτουργίας των συστημάτων συναγερμού και CCTV των σηράγγων Πλαταμώνα και Τεμπών.
6 Αποκατάσταση ηλεκτροδότησης των σηράγγων Μαύρης Ωρας, Ευταξία, Κακιάς Σκάλας Ι & ΙΙ και Αγίων Θεοδώρων Ι & ΙΙ λόγω πλήρους καταστροφής των υποσταθμών παροχής ισχύος.
7 Επέκταση και ολοκλήρωση του συστήματος CCTV στις σήραγγες Ευταξία, Κακιάς Σκάλας Ι & ΙΙ και Αγίων Θεοδώρων Ι & ΙΙ, που εκκρεμούσε λόγω διακοπής ηλεκτροδότησής τους.
8 Ελεγχος λειτουργίας των καμερών παρακολούθησης προσέγγισης και απομάκρυνσης συρμών στις πύλες των σηράγγων Ευταξία, Κακιάς Σκάλας Ι & ΙΙ και Αγίων Θεοδώρων Ι & ΙΙ.
9 Αποκατάσταση της ραδιοεπικοινωνίας VHF στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα.
10 Αποκατάσταση του συστήματος SCADA Η/Μ της σήραγγας του Πλαταμώνα και της σήραγγας των Τεμπών που δίνει δυνατότητα επιτήρησης και απομακρυσμένου χειρισμού των συστημάτων αυτών, καθώς και άμεση ανίχνευση και διάγνωση των βλαβών τους.
11 Δημιουργήθηκαν και λειτουργούν τα Κέντρα Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) του σιδηροδρομικού δικτύου στην ΚΟΡΙΝΘΟ, το ΣΚΑ, το ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ και υπό ολοκλήρωση της ΛΑΡΙΣΑΣ. Το ΚΕΛ αποτελείται από 3 επιμέρους τμήματα: Το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) που ελέγχει και υλοποιεί την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών ● Το Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων (ΚΕΣ) που ελέγχει τη λειτουργία όλων των Η/Μ των σηράγγων στο τμήμα της αρμοδιότητάς του μέσω συστήματος SCADA ● Το Κέντρο Ασφαλείας Σηράγγων (ΚΑΣ) που ελέγχει την ασφάλεια των σηράγγων που ανήκουν στην αρμοδιότητά του μέσω του συστήματος CCTV που είναι εγκατεστημένο και ελέγχει όλες τις σήραγγες του δικτύου.
12 Λειτουργούν πλήρως οι παρακάτω Τηλεδιοικήσεις:
- Τηλεδιοίκηση ΚΟΡΙΝΘΟΥ που ελέγχει το τμήμα ΚΙΑΤΟ-ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ από το 2020.
- Τηλεδιοίκηση ΣΚΑ που ελέγχει πλήρως τον σιδηροδρομικό κόμβο Αχαρνών, δηλ. τα τμήματα ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ, ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ – ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΣ ΑΧΑΡΝΑΙ και ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ. Επίσης από τον Μάιο του 2022 επιτηρεί το τμήμα ΤΙΘΟΡΕΑ – ΔΟΜΟΚΟΣ (το οποίο τηλεδιοικείται από την τηλεδιοίκηση του Λιανοκλαδίου), ενώ από τον Ιούνιο του 2023 ελέγχει το τμήμα ΕΙΣΟΔΟΣ ΑΧΑΡΝΑΙ – ΣΣ ΟΙΝΟΗΣ και από τον Αύγουστο του 2023 ελέγχει το τμήμα ΣΣ ΟΙΝΟΗΣ – ΣΣ ΤΙΘΟΡΕΑΣ.
- Τηλεδιοίκηση ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙΟΥ που ελέγχει το τμήμα ΤΙΘΟΡΕΑ – είσοδος σήραγγας Οθρυος καθόσον το υπόλοιπο τμήμα μέχρι τη βόρεια έξοδο του ΣΣ ΔΟΜΟΚΟΥ έχει καταστραφεί από την κακοκαιρία DANIEL.
- Τηλεδιοίκηση ΛΑΡΙΣΑΣ που ελέγχει το τμήμα από έξοδο ΣΣ ΛΑΡΙΣΑΣ-ΣΣ ΠΛΑΤΥ αφού το τμήμα από βόρεια έξοδο ΣΣ ΔΟΜΟΚΟΥ – ΣΣ ΛΑΡΙΣΑΣ καταστράφηκε από την κακοκαιρία DANIEL.
- Τηλεδιοίκηση ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ που ελέγχει τα τμήματα ΣΣ ΠΛΑΤΥ – ΤΧ1, ΤΧ1-ΤΧ5 και ΤΧ1-ΣΤΡΥΜΟΝΑΣ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ.
13 Βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για ανάταξη της σηματοδότησης / Τηλεδιοίκησης στο τμήμα ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ – ΚΙΑΤΟ που έχει βανδαλιστεί πλήρως.
14 Στα τμήματα που λειτουργεί η σηματοδότηση έχει εγκατασταθεί το παρατρόχιο σύστημα προστασίας συρμών ETCS, ενώ όμως δεν έχει εγκατασταθεί στο σύνολο του τροχαίου υλικού το αντίστοιχο επιτρόχιο.
15 Ολοκληρώθηκε η διαδικασία του αιτήματος ένταξης στο πρόγραμμα CEF2 για την ανάταξη όλων των Η/Μ των σηράγγων του τμήματος ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ – ΚΙΑΤΟ που έχουν καταστραφεί εντελώς από πολύμηνους βανδαλισμούς.
Ειδήσεις σήμερα
Αμυντική βιομηχανία: Παίρνει πάλι μπρος – Τι σημαίνει για ΕΑΒ, ΕΑΣ, ΕΛΒΟ
Πανούκλα: Όταν ο «μαύρος θάνατος» σπέρνει τον φόβο…
Τραγωδία στα Τέμπη: 4 δικογραφίες, 33 κατηγορούμενοι – Τον Ιούνιο η δίκη
Έρευνα: Τέλος τα μετρητά για 7 στους 10 Έλληνες – Αγοράζουν μόνο οnline