Επίσης, απειλούνται περισσότερες από 140.000 θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών.
Το συγκεκριμένο λιμάνι είναι βασικό για εξαγωγές αυτοκινήτων ενώ βρίσκεται στην ένατη θέση των πιο πολυσύχναστων λιμανιών συνολικά.
Η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού -από όπου πέρυσι διακινήθηκαν περισσότεροι από 47 εκατ. τόνοι cargo- αναστέλλεται «μέχρι νεωτέρας», σύμφωνα με ανακοινώσεις των Αμερικανών αξιωματούχων.
Ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, Marco Forgione το οποίο εκπροσωπεί βρετανικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται στο διεθνές εμπόριο, είπε στο BBC ότι η αναστολή λειτουργίας του λιμανιού θα έχει «σημαντική επίδραση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού».
«Περισσότερα από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα διήλθαν από τη Βαλτιμόρη τον τελευταίο χρόνο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Στη συνέχεια, εξήγησε: «Πρόκειται για μεγάλες αμερικανικές, βρετανικές και ευρωπαϊκές μάρκες, από την General Motors και τη Ford μέχρι τη Nissan, τη Fiat και την Audi. Επιπλέον, η Βαλτιμόρη είναι σημαντικός εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και αυτό έχει συνέπειες. Περίπου μισό εκατομμύριο τόνοι LNG φεύγουν κάθε μήνα από τη Βαλτιμόρη, επομένως οι συνέπειες αυτού που συνέβη είναι σημαντικές και θα έχουν αλυσιδωτές επιπτώσεις».
Το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι άμεσα υπεύθυνο για περίπου 15.000 θέσεις εργασίας και υποστηρίζει άλλες περίπου 140.000 θέσεις εργασίας.
Μετά το ατύχημα, ο ναυτιλιακός γίγαντας Maersk που είχε ναυλώσει το πλοίο Dali για να μεταφέρει το φορτίο της με προορισμό τη Σρι Λάνκα, ανακοίνωσε ότι «θα παραλείπει τη Βαλτιμόρη σε όλες τις υπηρεσίες για το άμεσο μέλλον».
Επιπλέον, κι άλλες εταιρείες έχουν προειδοποιήσει τους πελάτες τους για διακοπή ή καθυστέρηση στις παραδόσεις.
Ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ Πιτ Μπάτιτζιγκ δήλωσε ότι «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό θα έχει σημαντικό και παρατεταμένο αντίκτυπο στις αλυσίδες εφοδιασμού».
«Είναι πολύ νωρίς για να εκτιμήσουμε τι θα χρειαστεί για να ανοίξει ξανά το λιμάνι» είπε.
Μπάιντεν: Η κυβέρνηση θα αναλάβει πλήρως το κόστος της ανακατασκευής της γέφυρας
Ο Τζο Μπάιντεν δεσμεύτηκε την Τρίτη ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα καταβάλει το πλήρες κόστος για την ανοικοδόμηση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη, μιας από τις πιο πολυσύχναστες γέφυρες της χώρας, η οποία κατέρρευσε λίγες ώρες νωρίτερα, αφού χτυπήθηκε από ένα τεράστιο φορτηγό πλοίο.
«Πρόθεσή μου είναι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση να πληρώσει ολόκληρο το κόστος της ανακατασκευής αυτής της γέφυρας και περιμένω από το Κογκρέσο να στηρίξει την προσπάθειά μου», δήλωσε ο Μπάιντεν.
«Ξέρω ότι κάθε λεπτό σε αυτές τις συνθήκες μοιάζει με μια ολόκληρη ζωή», είπε ο Μπάιντεν απευθυνόμενος στους ανθρώπους που περιμένουν ακόμα νέα για τους αγνοούμενους μετά την κατάρρευση, τονίζοντας ότι «η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης είναι η πρώτη μας προτεραιότητα».
Ο Μπάιντεν, ο οποίος χαρακτήρισε τη σύγκρουση «τρομερό ατύχημα», ρωτήθηκε γιατί η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα έπρεπε να αναλάβει τον λογαριασμό, αν το πλοίο και ο χειριστής του αποδειχτεί πως ήταν υπαίτιοι.
«Αυτό είναι ένα ενδεχόμενο, αλλά δεν πρόκειται να περιμένουμε να συμβεί αυτό. Θα πληρώσουμε για να ξαναχτιστεί και να ανοίξει η γέφυρα», ξεκαθάρισε ο Μπάιντεν.
Ο Τζο Μπάιντεν είπε στους δημοσιογράφους ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ «θα κινήσει γη και ουρανό για να ανοίξει ξανά το λιμάνι και να ξαναχτιστεί η γέφυρα το συντομότερο δυνατόν». Όμως πρόσθεσε ότι η διαδικασία «θα πάρει κάποιο χρόνο».
Η Ναυτιλιακή Αρχή της Σιγκαπούρης δήλωσε ότι τα πιστοποιητικά του πλοίου Dali αναφορικά με τη λειτουργικότητά του ίσχυαν τη στιγμή του συμβάντος.
Ανέφερε, επίσης, ότι το πλοίο είχε περάσει από δύο ξεχωριστές επιθεωρήσεις, τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2023.
Η Synergy Marine Group, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Dali, ανακοίνωσε ότι στο πλοίο επέβαιναν 22 άτομα και ότι δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματισμούς.
Πρόσθεσε ότι «συνεργάζεται πλήρως» με ομοσπονδιακές υπηρεσίες.
Ειδήσεις σήμερα
Πολύνεκρο τροχαίο με λεωφορείο στη Γερμανία – Eκτελούσε το δρομολόγιο Βερολίνο – Ζυρίχη
Χιλιάδες πολίτες διαδήλωσαν κατά του πρωθυπουργού Βίκτορ Ορμπάν στην Ουγγαρία