Ολα αυτά εξηγούν για ποιο λόγο το υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας διέθεσε 250.000 ευρώ για μία έκθεση σχετικά με τον συγγραφέα Τζ. Ρ.Ρ. Τόλκιν στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης και Μοντέρνας Τέχνης της Ρώμης. Την οποία -σωστά μαντέψατε- θα εγκαινιάσει η ίδια η Ιταλίδα πρωθυπουργός!
Στα μάτια ενός τρίτου αυτά μπορεί να φαντάζουν αθώες παραξενιές. Οι γνώστες όμως της ιταλικής πολιτικής ιστορίας αποκαλύπτουν μία σκοτεινή πλευρά της «μανίας» της Μελόνι. Οπως σημειώνει ο «Guardian», όταν τη δεκαετία του 1970 ο «Αρχοντας των Δαχτυλιδιών» πρωτοεμφανίστηκε στα ράφια των ιταλικών βιβλιοπωλείων, o δοκιμιογράφος, φιλόσοφος και ιστορικός της θρησκείας, Ελέμιρε Τζόλα, έγραψε στην εισαγωγή ότι το μυθιστόρημα αποτελεί αλληγορία των «καθαρών» εθνοτικών ομάδων, που αρνούνται να «μολυνθούν» από ξένους εισβολείς.
Ετσι, τα μέλη του νεοφασιστικού Εθνικού Κοινωνικού Κινήματος (MSI), μέλος της νεολαίας του οποίου υπήρξε και η Μελόνι στην εφηβεία της, βρήκαν ευκαιρία μέσω του «Αρχοντα» να προπαγανδίσουν, με πολιτικά αποδεκτό τρόπο, τη ρατσιστική και ξενοφοβική ιδεολογία τους. Η μικρή Μελόνι συμμετείχε στις θερινές «Κατασκηνώσεις Χόμπιτ» του MSI, όπου τα παιδιά ντύνονταν με ομοιόμορφες θεματικές στολές και εκστασιάζονταν με τους μύθους για τη Μέση Γη. (Κάπως έτσι καλλιεργούσαν τις αποκρυφιστικές τους θεωρίες και οι ναζί γύρω από το μύθο των Νιμπελούνγκεν.)
Σιλβέστερ Σταλόνε vs. Γείτονες: Πόλεμος για το υποβρύχιο φράγμα του ηθοποιού στο Παλμ Μπιτς
Απομονώνοντας κατά καιρούς δηλώσεις της Μελόνι για τον «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών», ο «Guardian» συμπεραίνει ότι η αρχηγός των «Αδελφών της Ιταλίας» αντλεί μέσα από το βιβλίο επιχειρήματα για την «αντιπαγκοσμιοποιητική», αντιμεταναστευτική και υπερσυντηρητική της ατζέντα. Μοιάζει κατά κυριολεξία να ζει σε έναν μανιχαϊστικό κόσμο, όπου τα «καλά Χόμπιτ» αντιμάχονται τα «διαβολικά Ορκ», χωρίς ενδιάμεσο χώρο για μετριοπαθείς και συμβιβαστικές καταστάσεις.
Ολες ανεξαιρέτως οι ιταλικές κυβερνήσεις, αριστερές και δεξιές, χρησιμοποιούσαν τον πολιτισμό για να περάσουν το πολιτικό τους μήνυμα. Ομως η Μελόνι πηγαίνει ακόμα παραπέρα. Εργαλειοποιεί τις πολιτισμικές της καταβολές για να ελέγξει τον πολιτικό διάλογο και τους θεσμούς προς την κατεύθυνση που επιθυμεί. Αυτό αποδεικνύει μια αλυσίδα διορισμών ανθρώπων με φιλορωσικές, ευρωσκεπτικιστικές, φιλοφασιστικές και ομοφοβικές απόψεις σε κρατικούς οργανισμούς όπως η RAI, το Moυσείο Σύγχρονης και Μοντέρνας Τέχνης, η Mπιενάλε της Βενετίας, το Πειραματικό Κέντρο Κινηματογράφου της Ρώμης.
Εν μέσω ενός τέτοιου κλίματος, ανθούν και πάλι στην Ιταλία οι ακροδεξιές εκδόσεις, με αναθεωρητικό περιεχόμενο και τάσεις εξωραϊσμού της φασιστικής περιόδου. Κράχτης και «πλυντήριο» δίπλα σε αυτά τα βιβλία -τι άλλο;- ο «Αρχοντας των Δαχτυλιδιών».
Ειδήσεις σήμερα
Νεπάλ: Στους 132 ανήλθε ο αριθμός των νεκρών από τον σεισμό
Ιταλία: Επτά οι νεκροί από την κακοκαιρία
Τουρκία: Ανακαλεί τον πρέσβη της στο Τελ Αβίβ για διαβουλεύσεις