Στο εξής -αν ζείτε στη Γαλλία και εργάζεστε σε επιχείρηση με περισσότερους από 50 υπαλλήλους- θα έχετε το δικαίωμα να τα αγνοήσετε όλα και να… κατεβάσετε διακόπτες, τουλάχιστον μέχρι το επόμενο πρωινό ή, ακόμη καλύτερα, μέχρι τη Δευτέρα.
Σύμφωνα με το νέο εργασιακό νόμο που τέθηκε σε ισχύ στη χώρα από την 1η Ιανουαρίου, οι εργαζόμενοι αποκτούν πλέον το δικαίωμα να αγνοούν κάθε μήνυμα που έχει να κάνει με τη δουλειά τους εκτός του νόμιμου ωραρίου τους. Στόχος του νέου μέτρου είναι να περιοριστούν το στρες και οι «παρενέργειες» από το εργασιακό άγχος στην προσωπική ζωή. Με άλλα λόγια, να αποφευχθεί η επαγγελματική εξουθένωση, το λεγόμενο σύνδρομο burnout που έχει να κάνει με τις υψηλές απαιτήσεις και το φόρτο εργασίας και επιδρά αρνητικά στην ψυχική και σωματική μας υγεία.
Γάζα: 19 νεκροί, ανάμεσά τους και παιδιά, σε ισραηλινά πλήγματα τη νύχτα
Μια σειρά από προβλήματα και δυσλειτουργίες, από την αϋπνία μέχρι το αρνητικό κλίμα στις ανθρώπινες σχέσεις, έχουν να κάνουν με τον ψηφιακό εθισμό, την εμμονή μας δηλαδή με τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα, τα λάπτοπ και τα τάμπλετ, αλλά και την κουλτούρα της εξουθενωτικής εργασίας 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Βιώνουμε μια φυσική, ψυχολογική και συναισθηματική εξάντληση που έχει να κάνει με την πλήρη αδυναμία μας να ξεκουραστούμε, εξηγούν οι ειδικοί.
«Οι εργαζόμενοι εγκαταλείπουν σωματικά το γραφείο, δεν εγκαταλείπουν όμως τη δουλειά. Παραμένουν δεμένοι με ένα είδος… ηλεκτρονικού λουριού, σαν σκύλοι. Κείμενα, μηνύματα, e-mail υπερφορτώνουν τη ζωή των ανθρώπων σε σημείο κατάρρευσης», λέει στο BBC ο Γάλλος πρώην υπουργός Παιδείας Φρανσουά Αμόν.
Το περίφημο 35ωρο παραμένει σε ισχύ στη χώρα από το 2000, για μία ακόμη φορά όμως μπαίνει στο μικροσκόπιο λόγω του υψηλού ποσοστού ανεργίας, με τον υποψήφιο της Κεντροδεξιάς για την προεδρία Φρανσουά Φιγιόν να δεσμεύεται μεταξύ άλλων για την κατάργησή του.
Η ρύθμιση για το «δικαίωμα στην αποσύνδεση» αποτελεί μέρος των νέων, αμφιλεγόμενων μεταρρυθμίσεων της υπουργού Εργασίας, Μιριάμ ελ Κομρί, που έβγαλαν πρόσφατα χιλιάδες Γάλλους στους δρόμους και τελικά πέρασαν από τη Βουλή τον περασμένο Μάιο.
ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
[email protected]
Διαβάστε περισσότερα στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου