Πάντως τα τελευταία τρία χρόνια έχει επικεντρωθεί περιφερειακά της Κύπρου καθώς και στη θαλάσσια ζώνη, μεταξύ Κύπρου και ανατολικής Κρήτης. Οι βάσεις για εργασίες συντήρησης του πλοίου είναι η Αττάλεια και η Σελεύκεια.
Το πλοίο καθελκύστηκε το 2015 στα ναυπηγεία της Τούτζλα στην Κωνσταντινούπολη, έχει μήκος 87 μέτρα, πλάτος 23 μέτρα, βύθισμα 6 μέτρα και το συνολικό βάρος είναι 4.867 τόνοι. Το πλήρωμά του είναι 27 άτομα, ενώ το επιστημονικό/εξειδικευμένο προσωπικό αριθμεί 28.
Εχει δυνατότητες για βυθομετρικές έρευνες και χαρτογράφηση υποθαλάσσιων περιοχών λίαν υπολογίσιμες, ενώ είναι ενσωματωμένο στο πλοίο ένα υποβρύχιο όχημα, που λειτουργεί με τηλεχειριστήριο.
Επίσης, έχει συστήματα για τρισδιάστατη δειγματοληψία, ενώ πάντοτε συνοδεύεται από 2-3 βοηθητικά σκάφη που υποστηρίζουν με διαφόρους τρόπους τις γεωφυσικές έρευνες.
Επί του πλοίου υπάρχουν πάντοτε δύο αξιωματικοί -σύνδεσμοι του Πολεμικού Ναυτικού (υδρογραφική υπηρεσία από το σταθμό της Αττάλειας, καθώς και αξιωματικός-σύνδεσμος της Ακτοφυλακής).
Πούτιν: Ξεκινάει η μαζική παραγωγή του νέου πυραύλου Oreshnik - Τα επόμενα σχέδια του «Τσάρου»
Το Oruc Reis διαθέτει ελικοδρόμιο για απονηώσεις και προσνηώσεις ελικοπτέρων συνολικού βάρους 12 τόνων. Μαζί με το έτερο πλοίο ερευνητικών δραστηριοτήτων, το Μπαρμπαρός Χαρεντίν Πασά, είναι τα τελευταία χρόνια επικεντρωμένο στην Κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη και έχει καλύψει επί μήνες περιοχές των θαλασσοτεμαχίων 3-6-7-8 9-10-11, αλλά και εκείνων των παράνομων «τεμαχίων» του ψευδοκράτους.
Μέχρι σήμερα έχει χρησιμοποιηθεί μία φορά για έρευνες στη Θάλασσα του Μαρμαρά ενώ πρωτοστάτησε το 2018 σχεδόν στην ίδια περιοχή της τουρκικής Νavtex της 21ης Ιουλίου 2020, όταν από την ελληνική φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς» απετράπη συγκεκριμένη πόντιση περιοχής με καλώδια στα όρια της ελληνικής και κυπριακής υφαλοκρηπίδας.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr