“Στα μέσα Απριλίου, ένα ανώτατο όριο 1,5 δισεκατομμυρίου παιδιών και νέων, από το νηπιαγωγείο έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε 195 χώρες, επηρεάστηκαν από το κλείσιμο των σχολών τους. Ο αριθμός αυτός αρχίζει να μειώνεται, αλλά 1,3 δισεκατομμύριο μαθητές και σπουδαστές σε 186 χώρες εξακολουθούν να στερούνται το σχολείο”, υπογραμμίζει σήμερα ο Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών για την παιδεία, την επιστήμη και τον πολιτισμό.
Από τις 195 χώρες που έκλεισαν τα σχολεία τους τον Απρίλιο, 128 δεν έχουν ανακοινώσει κανένα χρονοδιάγραμμα για την επιστροφή στις σχολικές αίθουσες.
Σύμφωνα με την Unesco, η Κίνα και η Ιαπωνία έχουν ανοίξει το 30% έως και το 40% των σχολείων τους. Ορισμένες σκανδιναβικές χώρες, όπως η Δανία και η Νορβηγία, άνοιξαν τα δημοτικά σχολεία. Στη Μαδαγασκάρη, οι μαθητές που περνούν τις εξετάσεις για το απολυτήριο, πάνε ξανά στο σχολείο. Τα περισσότερα από τα νησιά του Ειρηνικού άνοιξαν ξανά τα σχολεία.
“Μια καλά οργανωμένη επιστροφή στο σχολεία πρέπει να επιτρέπει τον περιορισμό των κινδύνων διακοπής της σχολικής φοίτησης και της διεύρυνσης των ανισοτήτων που θα είναι η συνέπεια της εκπαιδευτικής κρίσης που συνδέεται με την Covid-19”, προσθέτει ο διεθνής οργανισμός.
Μελάνια Τραμπ: Η άγνωστη ζωή της Πρώτης Κυρίας των ΗΠΑ - Το μόντελινγκ, οι πλαστικές επεμβάσεις
“Από τώρα και στο εξής, είναι σημαντικό να στείλουμε ένα ισχυρό μήνυμα στις αρχές, τις κοινότητες και τις οικογένειες σχετικά με την ανάγκη της επιστροφής στο σχολείο, όταν αυτό θα ανοίξει ξανά, όλων των μαθητών, κυρίως των ευάλωτων πληθυσμών”, εκτιμά η Unesco.
“Οι προκλήσεις είναι ζωτικής σημασίας για τους ευάλωτους πληθυσμούς και ιδιαίτερα για τα κορίτσια, για τα οποία το σχολείο είναι συχνά προπύργιο κατά της βίας και των ανισοτήτων”, σημειώνει η γενική διευθύντρια της Unesco Οντρέ Αζουλέ.
Σήμερα, η Unesco “συγκέντρωσε 13 υπουργούς Παιδείας από χώρες που επλήγησαν ιδιαίτερα από την Covid-19, για να συζητήσουν το θέμα της επιστροφής στο σχολείο, με την ασφάλεια της υγείας των μαθητών, των δασκάλων, των οικογενειών φαίνεται να είναι η κύρια ανησυχία”.
Για την Unesco, τα “προγράμματα θα πρέπει να αναθεωρηθούν και να επικεντρωθούν στις θεμελιώδεις δεξιότητες που πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές σε κάθε μάθημα, με ενισχυτική διδασκαλία για την κάλυψη των κενών, ειδικά για εκείνους που επλήγησαν περισσότερο. Στα σχολικά κτίρια θα πρέπει να γίνουν προσαρμογές και να ενισχυθούν τα μέτρα υγιεινής και πρόληψης”.
Στο πλαίσιο αυτής της υπουργικής συνάντησης, η Unesco, η Unicef (Ταμείο του ΟΗΕ για τα Παιδιά) και η Παγκόσμια Τράπεζα παρουσίασαν έναν πρακτικό οδηγό για την επιστροφή στο σχολείο, που προετοίμασαν μαζί με το Παγκόσμιο Επισιτιστικό Πρόγραμμα (PAM), ο οποίος περιέχει συστάσεις προς κυβερνήσεις, διοικήσεις και φορείς της εκπαίδευσης, προκειμένου να διευκολυνθεί το άνοιγμα των σχολείων, αναφέρει η ανακοίνωση.