Ο εμβληματικός σχεδιαστής παπουτσιών, ο οποίος ίδρυσε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα brand της Ιταλίας το 1968, πέθανε από επιπλοκές του κορωνοϊού, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου.
Ο Σέρτζιο Ρόσι νοσηλευόταν σε νοσοκομείο της Τσεζένα, εδώ και λίγες μέρες και η κατάσταση της υγείας του ξαφνικά επιδεινώθηκε.
Ο διευθύνων σύμβουλος του brand, Ρικάρντο Σούτο – ο οποίος είναι στην εταιρεία από τον Απρίλιο του 2016 – ανακοίνωσε την είδηση του θανάτου του Σέρτζι Ρόσι σήμερα το πρωί, σύμφωνα με το wwd. «Ήταν μεγάλη χαρά που τον γνώρισα» δήλωσε ο Ρικάρντο Σούτο. «Ήταν ο πνευματικός μας καθοδηγητής και εξακολουθεί να είναι σήμερα περισσότερο από ποτέ».
«Είναι μιά τεράστια απώλεια για την κοινότητά μας», δήλωσε στο Facebook, η δήμαρχος του Σαν Μάουρο Πάσκολι, Λουτσάνα Γκαρμπούλια, υπογραμμίζοντας πως «ο μεγάλος τούτος επιχειρηματίας έδωσε δουλειά» σε τόσους κατοίκους της γενέτειράς του, όπου το 1951 είχε πρωτανοίξει τη γραμμή παραγωγής του.
Στο βίντεο που ανάρτησε η δήμαρχος τονίζει πως «θλίβεται για τον τρόπο που μας άφησε» κι εκφράζει επίσης τη λύπη της που λόγω των μέτρων περιορισμού μετακίνησης που ισχύουν στην πόλη, «δεν μπορούμε να του αποδώσουμε τις τιμές» που του πρέπουν στην κηδεία του. Μολαταύτα, η πόλη κήρυξε την προσεχή Κυριακή ως ημέρα πένθους στη μνήμη του.
Τη δεκαετία του ’60 ο Σέρτζιο Ρόσι άρχισε να δημιουργεί τα πρώτα γυναικεία υποδήματα πολυτελείας, μαθαίνοντας την τέχνη του υποδηματοποιού από τον πατέρα του και στη συνέχεια άρχισε να τα εξάγει σε όλο τον κόσμο.
Τη δεκαετία του ’80, το brand Rossi συνεργάστηκε με τους οίκους Dolce & Gabbana και Versace, έγινε ένα από τα βασικά ονόματα της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου και άρχισε να ανοίγει μπουτίκ σε όλο τον κόσμο.
Τα πρωτοποριακών σχεδίων υποδήματα του Rossi, όπως το περίφημο πέδιλο Opanca, ενέπνευσαν γενιές σχεδιαστών υποδημάτων, συμπεριλαμβανομένου του γιου του Τζιανβίτο Ρόσι ο οποίος συνεργάστηκε με τον πατέρα του έως ότου η επιχείρηση πωλήθηκε στον όμιλο Gucci (τώρα Kering) το 1999. Ο Τζιανβίτο Ρόσι συνέχισε την οικογενειακή κληρονομιά ξεκινώντας τη δική του επώνυμη μάρκα το 2007.
Τον Δεκέμβριο του 2015 το brand Sergio Rossi επέστρεψε στην Ιταλία καθώς αγοράστηκε από το επενδυτικό ταμείο του Αντρέα Μπονόμι.
«Αγαπούσε τις γυναίκες και κατάφερε να συλλάβει τη θηλυκότητα μιας γυναίκας με έναν μοναδικό τρόπο. Δεν ήταν ποτέ ακραίος, πάντα με καλό γούστο. Τα υποδήματά του ήταν πάντα ευκολοφόρετα και δεν ήταν ποτέ ικανοποιημένος μέχρι να είναι τέλεια. Δεν ήταν αξεσουάρ γι ‘αυτόν. Μου είπε μία φορά ότι ήθελε να δημιουργήσει την τέλεια προέκταση του ποδιού μιας γυναίκας» υπογράμμισε αναφερόμενος στον Σέρτζιο Ρόσι ο Ρικάρντο Σούτο.