Όσκαρ 2023: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
«Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
«Avatar: The Way of Water»
«Τα πνεύματα του Ινισέριν»
«Elvis»
«Τα πάντα όλα»
«The Fabelmans»
«Tár»
«Top Gun: Μaverick»
«Το τρίγωνο της θλίψης»
Μανούσος Μανουσάκης: Ο σκηνοθέτης που ύμνησε τον απαγορευμένο έρωτα και τίναξε τα μηχανάκια τηλεθέασης στον αέρα
«Γυναικείες κουβέντες»
Ασφαλώς και το «Τα πάντα όλα», με 11 υποψηφιότητες, είναι το απόλυτο φαβορί, καθώς η ταινία των Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ έχει σαρώσει τα βραβεία στη φετινή κούρσα και πιο πρόσφατα πήρε το βραβείο σεναρίου από την Ενωση Σεναριογράφων και το βραβείο καλύτερης ταινίας από την Ενωση Παραγωγών, με το τελευταίο να αποτελεί ισχυρή ένδειξη για τη βραδιά των Οσκαρ. Κάθε άλλη επιλογή θα είναι μεγάλο σοκ, ισχυρίζεται ο ξένος Τύπος.
Όσκαρ 2023: ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Μάρτιν ΜακΝτόνα για το «Τα πνεύματα του Ινισέριν»
Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ για το «Τα πάντα όλα»
Στίβεν Σπίλμπεργκ για το «The Fabelmans»
Τοντ Φιλντ για το «Tár»
Ρούμπεν Εστλουντ για το «Τρίγωνο της θλίψης»
Τον πρώτο λόγο έχουν οι Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ του «Τα πάντα όλα», καθώς, εκτός των άλλων, πήραν και το «πράσινο φως» από το βραβείο της Ενωσης Σκηνοθετών. Ομως, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ δεν είναι αμελητέα υποψηφιότητα, καθώς ιδιαίτερα τα παλαιότερα μέλη της Ακαδημίας εκτιμούν το «ξεγύμνωμά» του στο αυτοβιογραφικό «The Fabelmans» και γενικώς, βέβαια, έχουν τον Αμερικανό σκηνοθέτη «εικόνισμα».
Οσκαρ 2023: Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Οστιν Μπάτλερ για το «Elvis»
Κόλιν Φάρελ για το «Τα πνεύματα του Ινισέριν»
Μπρένταν Φρέιζερ για τη «Φάλαινα»
Πολ Μέσκαλ για το «Aftersun»
Μπιλ Νάι για το «Αισθάνομαι ζωντανός»
Η κούρσα εδώ είναι ακόμα ανοιχτή, καθώς ο Κόλιν Φάρελ, ο Μπρένταν Φρέιζερ και ο Οστιν Μπάτλερ (φωτό) είναι πάνω στο νήμα, στήθος με στήθος. Ο δεύτερος είχε εντυπωσιακή εκκίνηση και δείχνει ότι έχει αντοχή, καθώς τα βραβεία για την ερμηνεία του πέφτουν ακόμα βροχή, ενώ τον ψήφισαν και οι συνάδελφοί του στο Σωματείο Ηθοποιών. Ο Κόλιν Φάρελ, εκτός από τα βραβεία στη Βενετία και στις Χρυσές Σφαίρες, έχει το ατού της ερμηνείας που δεν χρειάστηκε να κρυφτεί πίσω από μακιγιάζ και προσθετικά για να αναδειχθεί, ενώ ο Οστιν Μπάτλερ άρεσε μέχρι και στους Βρετανούς που τον προτίμησαν στα Bafta.
Οσκαρ 2023: Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Κέιτ Μπλάνσετ στο «Tár»
Ανα Ντε Αρμας στο «Blonde»
Αντρεα Ράιζμπορο στο «Οσα Φέρνει η ζωή»
Μισέλ Γέο στο «Τα πάντα όλα»
Μισέλ Γουίλιαμς για το «The Fabelmans»
Το ντέρμπι ανάμεσα στην Κέιτ Μπλάνσετ και τη Μισέλ Γέο καλά κρατεί, με τη δεύτερη να έχει την ψήφο του Σωματείου των Ηθοποιών, ενώ η πρώτη έχει και αυτή αποσπάσει σημαντικά βραβεία τους τελευταίους μήνες, ενώ ένα τρίτο Οσκαρ στο βιογραφικό της φαίνεται δίκαιο. Ιδιαίτερα με μια τόσο απαιτητική ερμηνεία σαν αυτή που υπογράφει στο «Tár».
Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Μπρένταν Γκλίσον στο «Τα πνεύματα του Ινισέριν»
Τζαντ Χιρς στο «The Fabelmans»
Μπράιαν Ταϊρί Χένρι στο «Causeway»
Μπάρι Κέογκαν στο «Τα πνεύματα του Ινισέριν»
Κε Χούι Κουάν στο «Τα πάντα όλα»
Ο Κε Χούι Κουάν πάει σφαίρα να γίνει ο πρώτος ασιατικής καταγωγής ηθοποιός με Οσκαρ ερμηνείας, καθώς έχει τα βραβεία της προ-οσκαρικής κούρσας και έχει κερδίσει πολλές συμπάθειες με τον συγκινητικό τρόπο που αντιμετωπίζει κάθε βράβευση. Εκτός από τον Μπράιαν Ταϊρί, όλοι οι υπόλοιποι έχουν τη δυνατότητα της ανατροπής, αλλά δύσκολα θα ξεπεράσουν σε ψήφους τον Βιετναμέζο ηθοποιό. Στη φωτό ο Μπρένταν Γκλίσον από «Τα πνεύματα του Ινισέριν».
B’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Αντζελα Μπάσετ για το «Black Panther: Wakanda Forever»
Χονγκ Τσάου για τη «Φάλαινα»
Κέρι Κόντον για το «Τα πνεύματα του Ινισέριν»
Τζέιμι Λι Κέρτις για το «Τα πάντα όλα»
Στέφανι Xσου για το «Tα πάντα όλα»
Αντζελα Μπάσετ, Τζέιμι Λι Κέρτις και Κέρι Κόντον προπορεύονται σε αυτήν την κατηγορία, με την πρώτη να οδηγεί την κούρσα από την εκκίνηση. Παραμένει μέχρι τέλους το φαβορί, αν και στην τελευταία στροφή αναγνωρίστηκε τόσο η ισορροπημένη ερμηνεία της Κέρι Κόντον όσο και η «εφοριακός» Τζέιμι Λι Κέρτις.
ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
«Τα πνεύματα του Ινισέριν»
«Τα πάντα όλα»
«The Fabelmans»
«Tár»
«Το τρίγωνο της θλίψης»
O Μάρτιν ΜακΝτόνα είναι σίγουρος για το Οσκαρ εδώ καθώς, αν κρίνουμε από τις βραβεύσεις που έχουν προηγηθεί, είναι το φαβορί. Δεν πήρε το πρόσφατο βραβείο της Ενωσης Σεναριογράφων γιατί ο ΜακΝτόνα δεν είναι εγγεγραμμένο μέλος και δεν ήταν καν υποψήφιος. Το βραβείο πήγε στους Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σέινερτ του «Τα πάντα όλα», που είναι το αντίπαλον δέος σε αυτήν την κατηγορία.
ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
«Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
«Glass Onion: Στα μαχαίρια»
«Αισθάνομαι ζωντανός»
«Top Gun: Μaverick»
«Γυναικείες κουβέντες»
Το βραβείο της Ενωσης των Σεναριογράφων πήγε στις «Γυναικείες κουβέντες» της Σάρα Πόλεϊ, το οποίο βασίζεται στο μυθιστόρημα της Μίριαμ Τόουζ, που και αυτό με τη σειρά του βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Το «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο» φιλοδοξεί να κάνει την έκπληξη.
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ – ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
«All that Breathes»
«All the Beauty and the Bloodshed»
«Fire of love»
«A house made of splinters»
«Navalny»
Το «Navalny» φαίνεται να έχει το ρεύμα εδώ για να πάρει το Οσκαρ. Πρόκειται, φυσικά, για την ταινία που αναφέρεται στον ηγέτη της ρωσικής αντιπολίτευσης, Αλεξέι Ναβάλνι, που βρίσκεται μεταξύ φυλακής και απομόνωσης στη Ρωσία. Διεκδικητής του τροπαίου το «Fire of love», που αφορά στην ιστορία ενός ζευγαριού ηφαιστειολόγων που ταξιδεύουν ανά τον κόσμο για να μελετήσουν ενεργά ηφαίστεια. Χρυσό Λιοντάρι, βέβαια, στη Βενετία πήρε το «All the Beauty and the Bloodshed» της Λόρα Πουατρά για τη σταυροφορία της φωτογράφου Ναν Γκόλντιν απέναντι στην οικογένεια Σάκλερ και το οπιοειδές φάρμακο Οξικόντιν, που παρήγαγε η φαρμακευτική τους εταιρία, Purdue Pharma.
ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑ
«Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
«Argentina 1985»
«Close»
«EO»
«Το ήσυχο κορίτσι»
Με εννιά υποψηφιότητες στο σύνολο, μία από τις οποίες για το Οσκαρ καλύτερης ταινίας, το «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο» δείχνει να έχει σίγουρο το Οσκαρ διεθνούς ταινίας, όπως το είχαν πριν από αυτό το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο και το «Drive my car» του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι.
ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ
«Πινόκιο» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο
«Marcel the shell with shoes on»
«Ο Παπουτσωμένος Γάτος: H τελευταία επιθυμία»
«The Sea Beast»
«Πάντα στο κόκκινο»
Ο Ντελ Τόρο είναι έτοιμος για ένα ακόμα Οσκαρ στη συλλογή του, αυτήν τη φορά με το stop-motion «Πινόκιο» (φωτό), καθώς σάρωσε στα Annie Awards για τα καλύτερα animation της χρονιάς. Ισχυρός αντίπαλος είναι το «Marcel the shell with shoes on», καθώς στα ίδια βραβεία απέσπασε, εκτός των άλλων, τη διάκριση για το καλύτερο ανεξάρτητο animation.
ΜΟΥΣΙΚΗ
«Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
«Βαβυλώνα»
«Τα πνεύματα του Ινισέριν»
«Τα πάντα όλα»
«The Fabelmans»
Ο Τζον Γουίλιαμς απέσπασε την 53η υποψηφιότητα της μεγάλης καριέρας του στον κινηματογράφο για τη μουσική του «The Fabelmans», ενώ απέναντί του έχει τον πρωτοεμφανιζόμενο στα Οσκαρ, Σον Λουξ, για τη μουσική του «Τα πάντα όλα». Το βραβείο διεκδικεί με αξιώσεις και ο Φόλκερ Μπέρτελμαν του «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο» με ήχους που, όταν τους ακούσεις στην ταινία, είναι αδύνατο να τους διαγράψεις από τη μνήμη σου.
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
«Applause» από το «Tell it like a woman»
«Hold my hand» από το «Top Gun: Maverick»
«Lift me up» από το «Black Panther: Wakanda Forever»
«Naatu Naatu» από το «RRR»
«This is a life» από το «Τα πάντα όλα»
Την κούρσα οδηγεί εδώ και καιρό το «Naatu Naatu» του ινδικού «RRR», ταινία που αγαπήθηκε στις ΗΠΑ και έχει μόνο μία υποψηφιότητα στα Οσκαρ. Απέναντι είναι το βαρύ πυροβολικό της Rihanna (Lift me up) και της Lady Gaga (Hold my hand).
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
«Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
«Μπάρντο: Το ψευδές χρονικό ενός σωρού αλήθειες»
«Elvis»
«Αυτοκρατορία του φωτός»
«Tár»
Η Μάντι Γουόκερ του «Elvis» απέσπασε το βραβείο των συναδέλφων της και ήταν η πρώτη γυναίκα με τέτοιο επίτευγμα. Ακολουθεί στις πιθανότητες η απίθανη φωτογραφία του Τζέιμς Φρεντ για το «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο», που απέσπασε Bafta για τη δουλειά του στο φιλμ του Netflix.
ΜΟΝΤΑΖ
«Τα πνεύματα του Ινισέριν»
«Elvis»
Τα πάντα όλα»
«Tár»
«Top Gun: Μaverick»
Το Οσκαρ καλύτερου μοντάζ προορίζεται για τη δουλειά που έγινε στο «Top Gun: Maverick» και υπογράφει ο Εντι Χάμιλτον, ενώ διεκδικητής φέρεται ο Πολ Ρότζερς του «Τα πάντα όλα». Αυτά προκύπτουν αν κρίνουμε από το γεγονός ότι οι δύο μοντέρ βραβεύτηκαν από τους συναδέλφους τους στα ACE Eddie Awards.
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ
«Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο»
«Avatar: The Way of Water»
«Βαβυλώνα»
«Elvis»
«The Fabelmans»
Το «Babylon» προηγείται σε αυτήν την κατηγορία, καθώς έκανε ανασύσταση της εποχής του Χόλιγουντ της δεκαετίας του ’20 που σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Από κοντά η καλλιτεχνική διεύθυνση στο «Elvis»… για ευνόητους λόγους, ενώ δεν είναι αμελητέα δύναμη το «Avatar». Η πρώτη ταινία της σειράς είχε βραβευθεί με το συγκεκριμένο Οσκαρ.
Ειδήσεις σήμερα
Τέμπη: Τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία
Γκάζι: Πυροβολισμοί τα ξημερώματα έξω από κέντρο στην Ιερά Οδό – 3 προσαγωγές, 1 τραυματίας