Ποια ήταν τα στοιχεία που έπεισαν τη Δανάη να πει το «ναι» στην «Ερημη χώρα»;
Οταν ο Γιώργος Γκικαπέππας με πήρε να μου προτείνει τον ρόλο της Μαρίνας στην «Ερημη Χώρα», θυμάμαι με πόση χαρά και αγωνία άκουσα την περιγραφή του. Αφού διάβασα το σενάριο, ήξερα πλέον ότι αυτή η ιστορία, αυτός ο ρόλος, αυτή η συνεργασία και το γεγονός ότι θα αποτελούσε την πρώτη παραγωγή του Ertflix, με έκαναν να πω το ναι με σιγουριά.
Ο ρόλος της Μαρίνας πώς «μίλησε» στην καρδιά σου; Τι σημαίνει για σένα αυτή η ηρωίδα;
Η ηρωίδα αυτή με ενέπνευσε να της δώσω σάρκα και οστά γιατί από την πρώτη στιγμή που τη διάβασα άρχισα να τη φαντάζομαι και να θέλω να της δώσω υπόσταση. Υπερασπίστηκα ακαριαία τον τρόπο που λειτουργεί και υπάρχει. Ετσι συνδέθηκα πολύ γρήγορα μαζί της. Είναι μια ηρωίδα που αναλαμβάνει την τύχη ενός παιδιού σαν να ήταν το δικό της και σαν να ήταν ταυτόχρονα εκείνη το παιδί αυτό. Κάνει αυτό που πιστεύει ότι θα ήθελε να κάνουν για εκείνη και φτιάχνει μια «άτυπη» οικογένεια από την αρχή.
Η σειρά είναι 8 επεισοδίων… Αισθάνεσαι ότι πλέον όλοι θα στραφούν σε μίνι παραγωγές μυθοπλασίας;
Δεν το ξέρω αλλά δεν το νομίζω. Είναι ένα σχετικά νέο (στην Ελλάδα) είδος που μπορεί εύκολα να μπει σε μια πλατφόρμα και να έχεις έτσι την αίσθηση μιας «κινηματογραφικής» τηλεόρασης, τουλάχιστον ως προς τον χρόνο ολοκλήρωσης και την πυκνότητα των χαρακτήρων και της ιστορίας. Κάθε είδος μυθοπλασίας έχει τη δική του αξία, φαντάζομαι τα είδη θα εξακολουθήσουν να συνυπάρχουν, δεν θα πάψουν να υπάρχουν μεγαλύτερου μήκους σειρές ούτε ταινίες. Οι μίνι σειρές είναι ένα είδος αφήγησης. Οχι όμως το μοναδικό.
Από το 2005 που έκανες την πρώτη σου εμφάνιση στην TV με τη σειρά «Μωβ Ροζ», μέχρι σήμερα, τι θεωρείς ότι έχει αλλάξει στην ελληνική τηλεόραση;
Τα πάντα και τίποτα. Είχα την τύχη και το ένστικτο θα έλεγα να βρεθώ σε πρότζεκτ τηλεοπτικά που μου άρεσαν και που ένιωσα ότι είχα τον χώρο να δημιουργήσω ηρωίδες που ήθελα με όσο το δυνατόν τον τρόπο που ήθελα. Με συνεργάτες που με εμπιστεύτηκαν και εμπιστεύτηκα, με όραμα και με ταλέντο. Σε καλές στιγμές δηλαδή της παλιάς τηλεόρασης. Εχει αλλάξει σίγουρα η αντιμετώπιση της τηλεόρασης παγκοσμίως, ειδικά μετά τον Covid. Οι απαιτήσεις που έχουμε ως θεατές, ως προς το κομμάτι κυρίως της παραγωγής, έγιναν μεγαλύτερες. Υπάρχει ένας νέος δρόμος όπου η τηλεόραση ανταγωνίζεται τον κινηματογράφο. Η Ελλάδα έχει μπει πια σε αυτόν, από τον «Σιωπηλό Δρόμο» και μετά. Η τηλεόραση στην Ελλάδα μπήκε σε μια νέα εποχή! Από κει και πέρα υπάρχει και η παλιά κακή τηλεόραση και πάντα θα υπάρχει. Αναφέρομαι στην τηλεόραση των φτηνών παραγωγών ή και των ακριβών που όμως έχουν φτιαχτεί από φτηνά ως προς την τέχνη υλικά και που στοχεύουν αποκλειστικά και μόνο στο κέρδος. Σίγουρα πάντως έχουν δημιουργηθεί όλες οι προϋποθέσεις για μια καλύτερη ελληνική τηλεόραση.
Πώς βλέπεις την τηλεόραση του σήμερα; Πιο ουσιώδη ίσως; Με θεματικές που ενδιαφέρουν περισσότερο τον κόσμο και καλύτερους ηθοποιούς;
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
Θα έλεγα ότι η ελληνική τηλεόραση εξακολουθεί να παλινδρομεί ανάμεσα στον παλιό κακό εαυτό της και στις νέες προκλήσεις χωρίς να σημαίνει αυτό ότι στο παρελθόν δεν έχουν υπάρξει μικρά θαύματα σε αυτήν. Υπάρχουν σαφέστατα σήμερα κάποιες σειρές, μικρές ή μεγάλες, που εκπροσωπούν μια νέα πραγματικότητα, που είναι τολμηρές ως παραγωγές και καλλιτεχνικά, που αφουγκράζονται τη σύγχρονη παγκόσμια πραγματικότητα. Αυτή η νέα πραγματικότητα ακόμα θέλει δουλειά πολλή. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με την κοινωνία. Γιατί η τηλεόραση που έχει η κάθε χώρα είναι σαφέστατα δείγμα της κοινωνικής πραγματικότητάς της.
Πώς αισθάνεσαι που το «Σώσε με», στην οποία πρωταγωνιστείς, βρίσκεται στο Netflix;
Είναι γεγονός ότι κάποιες ελληνικές σειρές, εδώ και λίγα χρόνια, έχουν καταφέρει να βρεθούν σε διεθνείς πλατφόρμες και αυτό είναι τόσο για τους δημιουργούς τους (σε επίπεδο παραγωγής και καλλιτεχνικό) όσο και για την υπόλοιπη αγορά κάτι σπουδαίο που βάζει την Ελλάδα σε μια παγκόσμια σιγά σιγά συνθήκη ως προς τη μυθοπλασία. Εχω προσωπικά τη μεγάλη χαρά να είμαι κομμάτι μιας τέτοιας σειράς και αυτή είναι το «Σώσε με», η μίνι σειρά του Antenna Plus που μετά την Amediateka της Ανατολικής Ευρώπης πέρυσι, βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο Netflix. Είναι για όλους μας και για μένα προσωπικά πολύ σημαντικό και νιώθω ότι σηματοδοτεί αυτήν την πρόθεση μιας μερίδας παραγωγών και δημιουργών, όπως σας προανέφερα, για εξωστρέφεια, εξέλιξη και βέβαια προσπάθεια να γίνουν ανταγωνιστικοί σε μια ευρύτερη αγορά.
Το όνειρό σου να γίνεις ηθοποιός πότε ξεκινά;
Ξεκινά στα παιδικά μου χρόνια, πιθανότατα σε κάποια σκοτεινή αίθουσα κινηματογράφου ή θεάτρου, αλλά κυρίως στη φαντασία μου.
Συνάντησες εμπόδια;
Στην πραγματικότητα όχι. Ηταν προσωπική μου επιλογή η τέχνη και χωρίς να με ενθαρρύνει ή να με αποθαρρύνει κανείς ως προς αυτήν, ήταν τελικά μια πολύ ισχυρή επιλογή.
Κάνοντας έναν απολογισμό, νιώθεις ότι έχεις καταφέρει περισσότερα από αυτά που τότε ονειρευόσουν;
Θα έλεγα ότι αυτά που έχω κάνει και που κάνω, τα είχα με έναν τρόπο, ονειρευτεί. Και συνεχίζω να ονειρεύομαι για τη συνέχεια…
Μοιράζεσαι επαγγελματικά άγχη και σκέψεις με τον σύζυγό σου Νικόλα Παπαγιάννη;
Με τον Νικόλα τα μοιράζομαι αυτά, όπως και τη ζωή μου όλη.
Ειδήσεις σήμερα
Το Ναυάγιο: Ο Αγγελος ψάχνει τα πάντα για τον Ιπποκράτη
Άρσεναλ-Λίβερπουλ 3-1: Τα τραγικά λάθη του Άλισον έδωσαν το τρίποντο στους «κανονιέρηδες»
ΑΕΚ-Αστέρας Τρίπολης 4-2: Με «καρέ» στην κορυφή… και περιμένει το ντέρμπι η Ενωση