Πίσω στη δεύτερη σεζόν ο Hound της είχε προτείνει να τον ακολουθήσει στην περιπλάνηση του. Εκείνη αρνήθηκε. Σύμφωνα με τον Hound, αν δεν είχε αρνηθεί, δεν θα είχε υπομείνει όσα υπέμεινε. Τον Τζόφρι Μπαράθεον, τον Littlefinger, μα πάνω απ΄όλα τον Ράμσεϊ Μπόλτον και τον βιασμό της πίσω στην 5η σεζόν. «Έχεις αλλάξει Μικρό Πουλάκι» της λέει χαρακτηριστικά ο Κλιγκέιν.
«Αν δεν υπήρχαν όλοι αυτοί, θα είχα μείνει μικρό πουλάκι σε όλη μου τη ζωή» του απαντά η Σάνσα. Ένας χαρακτήρας που υπέστη μια ολική μετάλλαξη από το φινάλε της 5ης σεζόν του Game of Thrones και μετά. Έγινε ηγέτιδα κι όχι ένας ακόλουθος. Άρχισε να δίνει διαταγές αντί να εκτελεί όσα της έλεγαν άλλοι. Το σενάριο της σειράς επέβαλλε αυτό να δικαιολογηθεί από τα δεινά που πέρασε. Ακόμα κι αν δεν το έλεγε, η αλήθεια δεν θα άλλαζε.
Αρκετοί βέβαια εστίασαν στο σημείο του βιασμού που συμπεριλήφθηκε στους λόγους που εκείνη θεωρεί ότι την άλλαξαν. Ανάμεσα τους και η Τζέσικα Σαστέιν, συμπρωταγωνίστρια της Σόφι Τέρνερ στο επερχόμενο X-Men: Dark Phoenix.
Η Παραλία: Η Ιφιγένεια σε σοκ
«Ο βιασμός δεν είναι ένα εργαλείο που κάνει δυνατότερους τους χαρακτήρες. Μια γυναίκα δε χρειάζεται να θυματοποιηθεί για να γίνει πεταλούδα. Το μικρό πουλάκι ήταν πάντα Φοίνικας. Η επιβλητική της δύναμη έγινε αποκλειστικά από εκείνη και μόνο» έγραψε στο Twitter.
Rape is not a tool to make a character stronger. A woman doesn’t need to be victimized in order to become a butterfly. The #littlebird was always a Phoenix. Her prevailing strength is solely because of her. And her alone.#GameOfThrones pic.twitter.com/TVIyt8LYxI
— Jessica Chastain (@jes_chastain) May 7, 2019
Η πραγματικότητα είναι πως η συγκεκριμένη φράση ήχησε κάπως περίεργα. Μόνο που δεν χρειάζεται όλα να τα ανάγουμε σε κακό κίνητρο όπως έκαναν αρκετοί που κριτίκαραν τους σεναριογράφους αρνητικά και για το ότι πέθανε με τέτοιο τρόπο η Μισάντεϊ. Μιλάμε για μια σειρά που βασίζεται σε μια μεσαιωνική μυθολογία. Είναι ως και αρρωστημένο να προσπαθούμε όλα να τα χρωματίσουμε ως εγγενώς κακά ή καλά δίχως να αναγνωρίζουμε το δικαίωμα του λάθους.
Είναι χαρακτηριστική κι η επιθετική γραμμή στους αρθρογράφους του Indiewire ή του Daily Beast που αποδίδουν στους Μπενιόφ και Βάις έναν σεξιστικό και ρατσιστικό μανδύα. Εμμέσως μεν, σαφώς δε.