Σύμφωνα με τους ίδιους, μολονότι η προσάρτηση ή μη σε ένα μεγάλο όχημα, όπως αυτό του Ομίλου Daimler, αποτελεί απόφαση που λαμβάνεται μεμονωμένα, μία επιχείρηση πρέπει να πληροί τις εξής τρεις προϋποθέσεις για να προσελκύσει το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών: δυνατό «προϊόν», χρηματοδότηση και παρουσία στο εξωτερικό. «Οι startups εκείνες, που συνδυάζουν το συγκεκριμένο τρίπτυχο, έχουν 90% πιθανότητα να εξαγοραστούν», σημειώνουν στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής οι ίδιες πηγές, «δείχνοντας» προς πέντε επιχειρήσεις. Πρόκειται για τις Blueground, Douleutaras, Spotawheel, Nannuka και e-Table, κάποιες εκ των οποίων, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο «Ε.Τ.» της Κυριακής, βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις με ξένες εταιρίες.
The Blueground: Με χαρτοφυλάκιο 400 ακινήτων σε Ελλάδα, Τουρκία, Ντουμπάι
Περί τα 400 ακίνητα σε Αθήνα, Κωνσταντινούπολη και Ντουμπάι διαθέτει σήμερα στο χαρτοφυλάκιό της η Blueground. Η εταιρία, που μέσα σε μόλις τρία χρόνια έχει λάβει 1,4 εκατ. ευρώ από επενδυτές, όπως η VentureFriends, διαχειρίζεται πλήρως εξοπλισμένα καταλύματα υψηλών προδιαγραφών.
«Αυτά μισθώνονται ως επί το πλείστον σε στελέχη εταιριών που επισκέπτονται τις συγκεκριμένες πόλεις για μέσο ή μεγάλο χρονικό διάστημα (εννέα μήνες κατά μέσο όρο). Οι ιδιοκτήτες τους αποκομίζουν σημαντικά οφέλη, όπως σταθερό εισόδημα για πολλά έτη, δεδομένου ότι τα ακίνητα νοικιάζονται για περισσότερα από τρία έτη, ενώ βλέπουν την αξία της περιουσίας τους να αυξάνεται. Για κάθε ακίνητο, άλλωστε, εκπονούμε μελέτη εσωτερικής διακόσμησης. Στη συνέχεια, το επιπλώνουμε και το εξοπλίζουμε πλήρως, συνδυάζοντας υψηλή ποιότητα και αισθητική, για να είναι συμβατό με τα στάνταρ της Βlueground», υπογραμμίζει ο co-founder, Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, βασικός στόχος της Blueground είναι η επέκταση σε νέες αγορές. «Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με ακόμη ένα άνοιγμα», προσθέτει ο ίδιος και καταλήγει: «Η εξέλιξη του Taxibeat αποτελεί ένα εξαιρετικά ευχάριστο και σημαντικό γεγονός, που θα ενδυναμώσει και θα δώσει ώθηση στην εγχώρια αγορά των startups. Ο στόχος των περισσότερων νεοφυών επιχειρήσεων είναι το επιτυχημένο exit, μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε φάση ανάπτυξης, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, όμως, θα αρχίσουμε να το εξετάζουμε πιο ενεργά».
Μπες στο The Blueground ΕΔΩ
Douleutaras: Στήριξη από Ρώσους και επέκταση σε νέες αγορές
Πάνω από ένα εκατ. ευρώ «σήκωσε» στα τέλη Σεπτεμβρίου 2016 ο Douleutaras, ανεβάζοντας σε 1,35 εκατ. ευρώ τη συνολική χρηματοδότηση από εγχώριους και διεθνείς επενδυτές. Σύμφωνα με τον Founder και CEO της πλατφόρμας, Ανδρέα Γραμμάτη, τα μισά κεφάλαια του δεύτερου γύρου προήλθαν από ρωσικό fund και αξιοποιούνται για την επέκταση της εταιρίας στο εξωτερικό μέσα στο γ’ τρίμηνο του 2017.
«Κοιτάμε τόσο προς Ρουμανία όσο και προς Γερμανία», τονίζει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως επιδίωξη της ομάδας είναι ο Douleutaras να συνεχίσει να «τρέχει» με ρυθμό ανάπτυξης 20% με 30% το μήνα. Η πλατφόρμα βγήκε αρχικά στον «αέρα» το 2013, για να επαναλανσαριστεί -με νέες προσθήκες, τόσο σε υπηρεσίες όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό- δύο χρόνια αργότερα. Ο σκοπός της είναι να φέρει σε επαφή πελάτες και επαγγελματίες για την υλοποίηση οποιασδήποτε επαγγελματικής υπηρεσίας, διασφαλίζοντας πως αυτή θα εκτελεστεί γρήγορα και αξιόπιστα. «Χρησιμοποιώντας προηγμένη τεχνολογία δημιουργούμε μία νέα εμπειρία εύρεσης επαγγελματιών, συνδέοντας άμεσα χιλιάδες ιδιώτες και επιχειρήσεις με τους κατάλληλους επαγγελματίες για την εργασία ή το project τους. Με όπλα μας την ταχύτητα, την αξιοπιστία, τη φιλική εξυπηρέτηση και κυρίως την κατανόηση των προκλήσεων, που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι συμπολίτες μας, αγωνιζόμαστε καθημερινά για να αυξήσουμε σημαντικά το χρόνο, που κάθε άνθρωπος περνάει κάνοντας αυτό που αγαπά», αναφέρεται χαρακτηριστικά στον ιστότοπο. «Σήμερα ο Douleutaras αναλαμβάνει περισσότερες από 7.000 εργασίες το μήνα από περίπου 5.000 χρήστες, με τις συνεργαζόμενες ειδικότητες να ξεπερνούν τις 100», καταλήγει ο Ανδρέας Γραμμάτης.
Μπες στο Douleutaras ΕΔΩ
Spotawheel: «Γκάζι» στις αγοραπωλησίεςμεταχειρισμένων αυτοκινήτων
«Γκάζι» για Ιταλία πατά τους αμέσως επόμενους μήνες η Spotawheel, η εταιρία που από πέρυσι λανσάρει ένα διαφορετικό και άκρως διαφανές μοντέλο αγοραπωλησίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Οπως τονίζει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο επικεφαλής marketing και τεχνολογίας της νεοφυούς επιχείρησης, Κυριάκος Αγαδάκος, η γειτονική χώρα φέρει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τη δική μας, γεγονός, που την καθιστά περισσότερο ελκυστική από άλλες υποψήφιες, όπως η Τουρκία ή η Ρουμανία. «Επειτα από έρευνα καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την επέκταση της Spotawheel παρουσιάζει η Ρώμη. Κι αυτό γιατί έχει πολλούς αλλά μικρούς εμπόρους αυτοκινήτων, ενώ και το online δουλεύει καλύτερα. Οι e-αναζητήσεις, δηλαδή, για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι περισσότερες σε σχέση, για παράδειγμα, με τις αντίστοιχες στο Μιλάνο», εξηγεί ο ίδιος.
Η Spotawheel, που αποτελεί εξέλιξη της Spotmechanic, ενός δικτύου μηχανικών, που πραγματοποιούν ελέγχους 180 σημείων σε μεταχειρισμένα, τις πρώτες τρεις εβδομάδες λειτουργίας της πέτυχε 10 πωλήσεις, ενώ σήμερα διαθέτει 40 αυτοκίνητα το μήνα. «Στόχος μας είναι έως το τέλος του 2018 να είμαστε πρώτοι σε πωλήσεις στην εγχώρια αγορά, ξεπερνώντας, δηλαδή, τα 300 οχήματα μηνιαίως», καταλήγει ο Κυριάκος Αγαδάκος. Οσον αφορά στη χρηματοδότηση, η startup εμφανίζεται να έχει «σηκώσει» περίπου ένα εκατ. ευρώ, τόσο από το VentureFriends fund του Απόστολου Αποστολάκη όσο και από «άγγελους»-επενδυτές.
Μπες στο Spotawheel ΕΔΩ
Nannuka: Βρίσκει από babysitters μέχρι παιδότοπους και παιδαγωγούς
Φέροντας ήδη από το 2014 τον τίτλο μίας από τις καλύτερες startups παγκοσμίως, η Nannuka δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τη σχετική λίστα με τις πλέον ελκυστικές για τους επενδυτές νεοφυείς επιχειρήσεις.
Η εταιρία, που ίδρυσαν οι μητέρες και εν συνεχεία έμπειρες επιχειρηματίες, Λέλα Δρίτσα, Νάταλι Λεβή και Κατερίνα Λάμπρου, επικεντρώνεται στην εύρεση και στην αξιολόγηση επαγγελματιών και χώρων για τη φύλαξη, την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών.
«Σε κάτι λιγότερο από τρία χρόνια καταφέραμε να συγκεντρώσουμε κεφάλαια ύψους 800.000 ευρώ», υπογραμμίζει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής η Λέλα Δρίτσα, τονίζοντας πως σήμερα η Nannuka «μετρά» περισσότερους από 70.000 εγγεγραμμένους χρήστες σε Ελλάδα, Ιταλία και Αγγλία.
«Μέσα στο 2017 σχεδιάζουμε την επέκταση σε δύο ακόμη αγορές και συγκεκριμένα σε Κύπρο και Ιρλανδία», προσθέτει η ίδια. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περυσινό Μάιο η Nannuka προχώρησε στη στρατηγική εξαγορά της εταιρίας Babysitting Company, του μεγαλύτερου γραφείου ευρέσεως παιδαγωγών-babysitters στην Αττική.
Στόχος της συγκεκριμένης κίνησης, σύμφωνα πάντα με τις επικεφαλής της εταιρίας, ήταν να ισχυροποιηθούν ακόμα περισσότερο στη συνείδηση των γονιών, ως η πιο αξιόπιστη και ποιοτική επιλογή σε ό,τι αφορά τη φύλαξη, τη φροντίδα, τη διαπαιδαγώγηση και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών.
Με τη συγκεκριμένη προσθήκη η Nannuka αριθμεί 17 μέλη.
Μπες στο Nannuka ΕΔΩ
E-table:Πλατφόρμα για οnline κρατήσεις σε 1.800 εστιατόρια
Το… τραπέζι στους Κυπρίους κάνει εδώ και ένα μήνα το e-table. Η πλατφόρμα, που σε σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να κατακτήσει την εγχώρια αγορά των online κρατήσεων, «σηκώνοντας» περί τα δύο εκατ. ευρώ χρηματοδότηση, έχει ήδη συνάψει συνεργασία με 50 εστιατόρια στη Μεγαλόνησο. «Ο στόχος μας είναι μέχρι τα τέλη της άνοιξης ο συγκεκριμένος αριθμός να ξεπεράσει τα 100», σημειώνει ο εκ των ιδρυτών του e-table, Γιώργος Αρφαράς και προσθέτει: «Το γεγονός πως στην Κύπρο αφενός, μιλάμε την ίδια γλώσσα και άρα το κόστος από την παραμετροποίηση της σελίδας θα ήταν μικρό και αφετέρου, δεν υπήρχε ανταγωνιστής, ώθησε την απόφασή μας».
Εξίσου ενθαρρυντικά, ωστόσο, φέρεται να λειτούργησε και η πρόκληση να δοκιμαστεί η ομάδα σε ένα πιο μακρινό περιβάλλον, «τεστάροντας» πώς μπορεί, για παράδειγμα, να στήσει τις διαδικασίες παρακολούθησης-συντονισμού. Όσον αφορά στο εσωτερικό, ο Γιώργος Αρφαράς αποκαλύπτει πως προσεχώς η πλατφόρμα θα κάνει focus σε πιο τουριστικές περιοχές, σε μία προσπάθεια, σε βάθος διετίας, τα συμβεβλημένα εστιατόρια, που σήμερα υπολογίζονται σε περίπου 1.800, να «αγγίξουν» τα 2.400. Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα το e-table εξαγόρασε το Ask4food, με τον έτερο ιδρυτή, Κώστα Σαριδάκη, να κάνει λόγο σε παλαιότερη συνέντευξή του στον «Ε.Τ.» της Κυριακής για στρατηγική επιλογή. «Επρεπε να προστατεύσουμε το εγχείρημά μας από κάποια μεγάλη εταιρία του εξωτερικού, όπως το Tripadvisor ή το Booking.com, που έχουν αρχίσει και δραστηριοποιούνται ενεργά στο χώρο των online κρατήσεων εστιατορίων», τόνιζε χαρακτηριστικά.
Μπες στο E-table ΕΔΩ
Αγγελική Βελεσιώτη
Από το ένθετο «Οικονομία» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής