Υπάρχει μία λεπτομέρεια που φανερώνει τη λαχτάρα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μοιάσουν όλο και περισσότερο τα συμβατικά με το να καταπολεμούν το άγχος της αυτονομίας υιοθετώντας όλο και μεγαλύτερες μπαταρίες: η ένδειξη αυτονομίας που συνήθως δέσποζε στο κέντρο του πίνακα οργάνων, στο νέο Zoe – και όχι μόνο σ’ αυτό – έχει μετατοπιστεί σε μία γωνία, όπως και στα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η πραγματική αυτονομία του ηλεκτρικού Renault που παρουσιάστηκε το 2012 και έκτοτε πρωταγωνίστησε στη μικρή αγορά των αυτοκινήτων πόλης με μπαταρίες, αυξήθηκε από τα 160 χιλιόμετρα της πρώτης έκδοσης με τη μικρή μπαταρία των 22 kWh στα 300 χιλιόμετρα της σημερινής που φορά μπαταρία 52 kWh. Σε σχέση με την ενδιάμεση έκδοση του 2016 με μπαταρία 41 kWh, το νέο μοντέλο παρουσιάζει όμως αυξημένη μέση αυτονομία μόνο κατά 25 χιλιόμετρα (δείτε αναλυτικά στις επόμενες σελίδες). Βέβαια, το Zoe γενιάς 2020 δεν αποσκοπεί μόνο σε αυξημένη αυτονομία αλλά και σε άλλους τομείς που έχουν φρεσκάρει την εικόνα και βελτιώσει σημαντικά την προσλαμβάνουσα ποιότητα κατασκευής του.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Εξωτερικά, οι επεμβάσεις έχουν περιοριστεί στα φωτιστικά σώματα και στους προφυλακτήρες. Από τα μεταλλικά μέρη, μόνο το καπό είναι διαφορετικό από του πρώτου μοντέλου. Αντίθετα, στην καμπίνα επιβατών πνέει νέος αέρας χάρη στο εντελώς καινούριο ταμπλό, το οποίο είναι πιο καλοφτιαγμένο και πιο πλούσιο. Στο κέντρο του δεσπόζει πλέον το πολύ καλό infotainment Easy Link της Renault, το οποίο έχουμε ήδη εκτιμήσει στο νέο Clio. Νέοι είναι και οι διακόπτες του αυτόματου συστήματος κλιματισμού που επίσης προέρχονται από το δημοφιλέστερο μοντέλο Renault και είναι εμφανίσιμοι και ευχάριστοι στη χρήση. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει πλέον και σύστημα επαγωγικής φόρτισης κινητού. Όλα τα παραπάνω έχουν αναβαθμίσει την εικόνα του εσωτερικού και είναι προς όφελος της ποιότητας ζωής των επιβατών παρότι κάποια στοιχεία παραμένουν κατώτερα των περιστάσεων: τα μπροστινά καθίσματα, για παράδειγμα, δε ρυθμίζονται στο ύψος ενώ δεν έχουν και καλή πλευρική στήριξη. Ο χώρος αποσκευών, ενώ διαθέτει τον απαραίτητο όγκο για την κατηγορία, δεν είναι επαρκώς εκμεταλλεύσιμος μια και όταν ρίξεις μπροστά το διαιρούμενο πλέον πίσω κάθισμα, σχηματίζεται ένα έντονο σκαλοπάτι που δυσχεραίνει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.
ΣΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ
Μία ουσιώδης καινοτομία του νέου Zoe είναι ο ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων που ήρθε να προστεθεί στον υφιστάμενο των 108 PS και χαρίζει βελτιωμένες επιδόσεις στο μικρό αυτοκίνητο, παρότι το βάρος του έχει αυξηθεί από τα 1.495 στα 1.538 κιλά, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας. Το Zoe μπορεί να μην κάνει για ντράγκστερ, όμως η τιμή επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα έχει πέσει από τα 13,1” της έκδοσης R90 του 2016 στα 9,1” και συνολικά είναι πολύ πιο ζωντανό στην οδήγηση. Ακόμη πιο σημαντική είναι η βελτίωση των επιταχύνσεων εν κινήσει: στην ενδεικτική μέτρηση 70-120 χλμ./ώρα το νέο Zoe χρειάζεται 6 δευτερόλεπτα λιγότερα από πριν. Δεν είναι και λίγα.
Τα καλά νέα δε σταματούν εδώ μια και οι βελτιωμένες επιδόσεις συνοδεύονται από άψογη συμπεριφορά στο δρόμο. Το Zoe έλαμψε στις δοκιμές ευστάθειας στην πίστα, ιδιαίτερα στην άσκηση διπλής αλλαγής λωρίδας στο βρεγμένο, όπου έδειξε τη στόφα του περνώντας από τους κώνους με ταχύτητα 92 χλμ./ώρα. Η αξιοζήλευτη ευστάθεια του ηλεκτρικού Renault οφείλεται τόσο στη σωστή ρύθμιση ανάρτησης και ESP, όσο και στο χαμηλό κέντρο βάρους και στο ακριβές και επικοινωνιακό σύστημα διεύθυνσης. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και την εξαιρετική απόδοση των φρένων – με εξαίρεση σε δρόμο με ασύμμετρη πρόσφυση ανάμεσα στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου – έχουμε ένα αυτοκίνητο πόλης με αξιοζήλευτη δυναμική συμπεριφορά. Όσο για την άνεση, τώρα, είναι απογοητευτική τουλάχιστον στον αυτοκινητόδρομο: ο κινητήρας προφανώς είναι αθόρυβος, όμως ο θόρυβος κύλισης από τα ελαστικά και τα αεροδυναμικά φυσήματα εισχωρούν στην καμπίνα παρά το ειδικό γυαλί του παρμπρίζ και την προσθήκη ηχομονωτικών υλικών. Τα μεγάλα ταξίδια δεν είναι εν γένει το δυνατό σημείο του Zoe και αυτό χωρίς η αυτονομία του να είναι περιορισμένη. Όμως το αυτοκίνητο αυτό, όπως κάθε ηλεκτρικό σήμερα, έχει φτιαχτεί για χρήση στην πόλη, όπου η αυτονομία δεν θα σας απασχολήσει ποτέ εφόσον το έχετε φορτίσει το προηγούμενο βράδυ στο σπίτι. Για μεγαλύτερες αποστάσεις χρειάζεται προγραμματισμός, ειδικά στην Ελλάδα όπου οι υποδομές φόρτισης είναι ανύπαρκτες. Πέρα από αυτό πάντως, ο εσωτερικός φορτιστής των 22 kW και η συμβατότητά του προαιρετικά με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 50 kW περιορίζουν στο ελάχιστο δυνατό την αναμονή για «γέμισμα».