Σίγουρα η επιστροφή της Maserati στα δρώμενα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελεί μία από τις σημαντικότερες ειδήσεις των τελευταίων ετών. Ήδη το Γκρουπ FCA (στο οποίο ανήκει η εταιρεία από τη Modena) έχει δημοσιοποιήσει τα πλάνα της για τα επόμενα χρόνια, που περιλαμβάνουν και μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας με σήμα την Τρίαινα. Και πιο συγκεκριμένα από τον Ιούνιο του 2018, όταν και ο εκλιπών Διευθύνων Σύμβουλος της, Sergio Marchionne, είχε αναφέρει στους μετόχους, με λεπτομέρειες το που και το πως θα πρέπει να κινηθούν τα στελέχη της Maserati για να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα που επικρατεί μέχρι και τώρα στη Viale Ciro Menotti 322, όπου εδράζονται οι κεντρικές εγκαταστάσεις.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Έκθεση Αυτοκινήτου του 2018, όπου ο κατασκευαστής δεν είχε κάτι άλλο να παρουσιάσει, παρά μόνο ορισμένες ειδικές εκδόσεις ήδη υπαρχόντων (και γερασμένων) μοντέλων της. Τα σχόλια του ειδικού Τύπου, φυσικά δεν ήταν και τα καλύτερα, παρά τις υποσχέσεις διαφόρων παρατρεχάμενων ότι θα υπάρξουν σύντομα αισιόδοξα νέα. Έπρεπε να περάσουν σχεδόν δύο χρόνια για να ακουστεί κάτι θετικό, καθώς καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι το προσεχή Μάρτιο, η Maserati θα παρουσιάσει ένα εξ ολοκλήρου νέο μοντέλο, με αμιγώς σπορ προδιαγραφές, τόσο σε κουπέ, όσο και σε κάμπριο έκδοση, το οποίο θα κατασκευάζεται στη Modena.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ
Το χαρακτηριστικό στοιχείο του νέου μοντέλου θα αποτελεί η τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο, κάτι που δεν μας έχει συνηθίσει η Maserati, τουλάχιστον τα τελευταία 5-10 χρόνια. Η τελευταία φορά που παρουσιάστηκε ένα κεντρομήχανο αυτοκίνητο ήταν το 2004, με την εξωπραγματική σε εμφάνιση και επιδόσεις MC12, που διέθετε αρκετά κοινά στοιχεία με τη Ferrari Enzo. Φυσικά ας μην ξεχνάμε και παλαιότερα μοντέλα, όπως τις θρυλικές Bora και Merak. Περισσότερα στοιχεία σε ότι αφορά το μοτέρ, είναι αδύνατον να γνωρίζουμε, ωστόσο λόγω της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου, αλλά και της άμεσης σχέσης που θα έχει με την Alfa Romeo 4C, όπως την ίδια μονάδα συναρμολόγησης, δεν θεωρούμε απίθανο να τοποθετηθεί ένα εξακύλινδρο σε διάταξη V θερμικό σύνολο.
ΜΕ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ
Πάραυτα, οι υπεύθυνοι εξέλιξης της νέας Maserati βρίσκονται σε δίλημμα. Να επιλέξουν όλο το πακέτο «4C» που θα περιλαμβάνει τον τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και το πλαίσιο από carbon ή να στοχεύσουν κυρίως στην διαφοροποίηση από την διθέσια Alfa Romeo, τοποθετώντας έναν home made κινητήρα; Στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να κοιτάξουν τα «μείον», όπως το γεγονός να κανιβαλίσουν το όνομα Maserati με αυτό της φίρμας από το Arese (αν και ακόμα και η Porsche το κάνει με τις 718 Cayman και Boxster), στη δεύτερη περίπτωση να αντιμετωπίσουν το σημαντικό θέμα του υψηλού κόστους παραγωγής.
Οι λύσεις είναι ένα πραγματικό σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, καθώς θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να χωρέσει ο V6 κινητήρας στον περιορισμένο χώρο του αμαξώματος, χωρίς να παραμορφωθεί η δομή του, ενώ υπάρχει θέμα και με το κιβώτιο, καθώς το αυτόματο 8άρι της ZF δεν έχει κατασκευαστεί για να λειτουργήσει σε μία διάταξη με τον κινητήρα στο κέντρο. Σκεπτόμενοι τα παραπάνω, υπάρχει φυσικά η λύση της υβριδικής τεχνολογίας ή αυτή της ηλεκτροκίνησης, που δεν αποτελεί αχαρτογράφητο στοιχείο.
ΝΕΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
Το θέμα της ηλεκτροκίνησης μας κάνει να αναφερθούμε και σε άλλα καινοτόμα στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει ο κατασκευαστής. Όπως αυτά που αφορούν την Alfieri, ένα μοντέλο του οποίου το 2018 τόσο η Maserati, όσο και άλλες πηγές ανακοίνωναν όχι μόνο το επίσημο λανσάρισμά του, αλλά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, ξεκινώντας από τη νέα μεταβλητή πλατφόρμα κατασκευασμένη από αλουμίνιο, επάνω στην οποία θα βασίζονταν και άλλα, μελλοντικά μοντέλα, αλλά και οι (υποτιθέμενες) εκδόσεις, μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη αλλά μία plug-in υβριδική με υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα.
Και όμως λίγους μήνες μετά, το συγκεκριμένο μοντέλο μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Αλλά πλέον στο παιχνίδι μπαίνει η οικογένεια των GranTurismo και GranCabrio. Αμφότερα θα βασίζονται σε μία ολοκαίνουρια πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα της εταιρίας ενώ θα κάνει την ενσωμάτωση υβριδικών συστημάτων πολύ ευκολότερη απ’ ότι είναι τώρα. Παράλληλα θα διαθέτουν αυξημένες διαστάσεις, ακολουθώντας το πρωτότυπο Alfieri, ενώ θα ακολουθήσουν τις τάσεις της εποχής και θα εφοδιάζονται με κινητήρες εφοδιασμένους με ήπιο υβριδικό σύστημα (mild-hybrid) και πιθανότατα, ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοτέρ γι’ αυτούς που έχουν περιβαλλοντικές ανησυχίες. Ανάλογες του χαρακτήρα θα είναι και οι επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να είναι κοντά στα 2,5-3,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα.