Τι επιτάσσουν οι «καιροί»; Την ανάγκη περιορισμού των εκπομπών ρύπων και κατά συνέπεια της κατανάλωσης. Η «τάση»; Το περίφημο downsizing, που ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία περίπου και αποτέλεσε ένα από τα κυρίαρχα ρεύματα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και ο «ανταγωνισμός»; Μοντέλα που βλέπουν με το κιάλι τα 1.984 κυβικά εκατοστά του νέου Polo GTI. Ασχέτως ανταγωνισμού δε, τα τελευταία χρόνια, το σύνολο σχεδόν των κατασκευαστών έσπευσαν να μειώσουν τα κυβικά των κινητήρων, διατηρώντας παραπλήσιες ή αυξάνοντας τις αποδόσεις με τη χρήση turbo και προηγμένων συστημάτων διαχείρισης του καυσίμου.
Κάπως έτσι, φτάσαμε να δούμε, μεταξύ άλλων, δικύλινδρους κινητήρες μικρότερους του ενός λίτρου (όνομα: 500, επίθετο: Fiat), τρικύλινδρους που κερδίζουν την μια διάκριση μετά την άλλη (Ford EcoBoost) και μοτέρ 2.000 κυβικών που αποδίδουν, τηρουμένων των αναλογιών, οικονομικά, ακόμη και σχεδόν 300 ίππους (VW TSI).
Μήπως ο δίλιτρος κινητήρας του Polo σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής ή/και την έναρξη μιας νέας;
Μεγαλύτερο, γενικώς
Οι «περισσότερες» διαστάσεις, είναι το λιγότερο. Η παραπάνω εξυπνάδα σημαίνει ότι το κρίσιμο στην περίπτωση του Polo GTI, δεν είναι τα χιλιοστά που έχει κερδίσει σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (γεγονός που ούτως ή άλλως δεν αφορούν αποκλειστικά στη συγκεκριμένη έκδοση, αλλά στο σύνολο της γκάμας). Παρεμπιπτόντως όμως, οι αυξημένες διαστάσεις είναι ευδιάκριτες ποικιλοτρόπως. Το αμάξωμα (που διατίθεται αποκλειστικά ως πεντάθυρο) σου «γεμίζει το μάτι» και το εσωτερικό είναι σαφώς πιο ευρύχωρο.
Σαν τη γυναίκα του Καίσαρα που δεν αρκεί να είναι τίμια, έτσι και μια κορυφαία έκδοση γκάμας, πρέπει να φαίνεται. Και στο GTI την οπτική διαφορά κάνουν οι προφυλακτήρες, τα «απαραίτητα» λογότυπα, η διακριτική αεροτομή και η ρίγα στο εμπρός μέρος που συνεχίζεται μέσα στα φώτα. Πάντως, η παράδοση της VW που προστάζει ότι οι εκδόσεις GTI κάθε άλλο παρά κραυγαλέες είναι, συνεχίζεται.
Στην καμπίνα μετράμε τουλάχιστον τρεις αναφορές στο παρελθόν: Το τιμόνι με το ρετρό κέντρο, τα καρό καθίσματα και οι κόκκινες ραφές, ενώ άξια αναφοράς είναι τα ομόχρωμα με το αμάξωμα ταμπλό και πλαίσιο της κονσόλας μεταξύ των καθισμάτων.
Η ποιότητα των υλικών είναι -αναμενόμενα- πολύ καλή και η συναρμογή προορισμένη να αντέξει στο χρόνο τσακωμένη με τριγμούς και αστοχίες.
24ωρo backstage: Ποιος ήταν ο άνθρωπος της Michelin που έκλεψε την παράσταση;
Μεγαλύτερο, ειδικώς
Ο αυξημένος κυβισμός του κινητήρα, είναι η είδηση. Όχι μόνο για τους επιπλέον ίππους που παρέχει, αλλά γιατί ενδεχομένως να σημάνει για το group της VW την επαναπροσέγγιση -τουλάχιστον- του downsizing. Ήταν πριν από ένα χρόνο περίπου, που ο Herbert Diess, (πρώην brand manager και νυν CEO), δήλωνε ότι το downsizing «φτάνει στο τέλος του». Και δεν είναι ο μόνος. αρκετοί ιθύνοντες εταιριών έχουν εκφράσει δημοσίως τις απόψεις τους, σχετικά με την μείωση του κυβισμού και το γεγονός ότι τα οφέλη της είναι πεπερασμένα.
Πέρα από τη θεωρητικολογία, εδώ έχουμε ένα απτό παράδειγμα «upsizing», μια περίπτωση όπου μετά από τον κινητήρα των 1.8 λίτρων του προηγούμενου μοντέλου, ως ενδεδειγμένη επιλογή κρίθηκε ο 2λιτρος TSI με απόδοση 200 ίππων. Αντίθετα με την κατά 8 ίππους αυξημένη ισχύ, η ροπή παρέμεινε ίδια στα 320 Nm. Συνολικά όμως, τα χαρακτηριστικά απόδοσης είναι βελτιωμένα, η δύναμη αποδίδεται πλέον ακόμη πιο γραμμικά, το εύρος της είναι αυξημένο και η απόκριση στο γκάζι εξαιρετική. Όσον αφορά στις επιδόσεις, σημειώστε ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό 6,7 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χιλιόμετρα ένα ώρα.
Μέχρι τα τέλη του έτους που θα παρουσιαστεί η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, το Polo GTI θα είναι διαθέσιμο με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Όμως, παρά την δεδομένη ευκολία στη χρήση που εξασφαλίζει το DSG, η επιλογή της χειροκίνητης -εικάζουμε ότι θα- είναι η ιδανική για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το πλαίσιο είναι εξαιρετικό και συνδυάζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με την ανάρτηση, που πλέον είναι πιο σφιχτή, αλλά όχι κουραστική.
Ούτως ή άλλως το σύστημα Sport Performance Kit που ελέγχει την απόσβεση, αλλά και τη λειτουργία του κιβωτίου, το «βάρος» του τιμονιού, την απόκριση του γκαζιού και τον ήχο του κινητήρα, περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων που θα εισαχθούν στη Ελλάδα.
Με δόξα και τιμή
Πέρα από το Sport Performance Kit, στάνταρ είναι τα συστήματα Front Assist και City Emergency Braking, Multi-collision Brake, διαφορικό XDS, Adaptive Cruise Control, καθώς και ένα «πλήρες» πακέτο αερόσακων, ψηφιακός πίνακας οργάνων και φυσικά σύστημα infotainment.
H τιμή της έκδοσης με χειροκίνητο κιβώτιο (που αναμένεται), είναι 21.950 ευρώ, ενώ αυτή με το κιβώτιο DSG είναι κατά 3.000 ευρώ υψηλότερη.
Φωτό: Βασίλης Κωστάκος
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]