Η «κατάρρευση» Μητσοτάκη, την οποία προβλέπουν τα τελευταία 2-3 χρόνια, δεν επήλθε, αντιθέτως το προβάδισμα της κυβέρνησης παραμένει ισχυρό και παραπέμπει στα αποτελέσματα του Ιουλίου του 2019. Και όταν αυτό που βλέπεις μπροστά σου δεν είναι ωραίο, το πιο εύκολο είναι να τα βάλεις με τον καθρέπτη. Εν προκειμένω, με τους δημοσκόπους.
Τώρα τα έχουν βάλει με τη Metron Analysis και τον επικεφαλής Στράτο Φαναρά, προφανώς για να «εκφοβίσουν» και τους υπόλοιπους. Μόνο που ο Φαναράς δεν είναι τυχαίος, ούτε θα έβαζε ποτέ σε κίνδυνο την αξιοπιστία της εταιρίας του για να ασχοληθεί με κομματικά παιχνίδια. Η Metron στην τελευταία της έρευνα (για το Mega) έδωσε με αναγωγή προβάδισμα 10,2 μονάδων στο κυβερνών κόμμα (36,5% έναντι 26,3% του ΣΥΡΙΖΑ), ενώ και η Marc (ANT1) οδηγείται σε παραπλήσια νούμερα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ διά των φίλιων μέσων ενημέρωσης εξαπέλυσε επίθεση στον Φαναρά, υποστηρίζοντας ότι στο παρελθόν, με πιο πρόσφατη περίπτωση τις εθνικές εκλογές του 2019, έχει πέσει έξω στις προβλέψεις του. Μάλλον στην Κουμουνδούρου παραδέχονται μόνο τις εταιρίες που είχαν στήσει στα υπόγεια του Μαξίμου κάποιοι συνεργάτες του Βερναρδάκη, όταν ήταν υπουργός Επικρατείας, και οι οποίες έδειχναν την άνοιξη του 2019 ότι η ψαλίδα του ΣΥΡΙΖΑ είχε κλείσει κάτω από τις τρεις μονάδες και οι ευρωεκλογές θα ήταν ντέρμπι.
2014 και 2024, ομοιότητες και διαφορές
Ο επικεφαλής της Metron Analysis απάντησε στους επικριτές του, αναφέροντας ότι μπερδεύουν την πρόθεση ψήφου με την εκτίμηση αποτελέσματος και ότι στην προεκλογική έρευνα του 2019 μία μόλις εβδομάδα πριν από τις εκλογές η έρευνα αποτύπωσε το τελικό εκλογικό αποτέλεσμα μέσα στα όρια του διαστήματος εμπιστοσύνης.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι μηχανισμοί πλησίον του Τσίπρα αμφισβητούν τις δημοσκοπήσεις. Ο ίδιος ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ το 2019 έλεγε ότι δεν χάνει ούτε μία στο εκατομμύριο από τον Μητσοτάκη, καταγγέλλοντας τις εταιρίες των ερευνών. Μετά τις κάλπες ζήτησε συγγνώμη από τον τότε πρόεδρο του Συνδέσμου Εταιριών Δημοσκοπήσεων Δημήτρη Μαύρο, όχι δημοσίως, αλλά αποστέλλοντας γραπτό μήνυμα στο κινητό, αλλά τώρα επιστρέφει στην οδό της τοξικότητας καταγγέλλοντας τους δημοσκόπους.
Η εξήγηση είναι απλή, βλέπει ότι λίγους μήνες πριν από τις εκλογές η Ν.Δ. κρατά γερά και οι πολίτες προτιμούν τον Μητσοτάκη από τον ίδιο για τη διαχείριση των μεγάλων θεμάτων, όπως η οικονομία που κατά κανόνα κρίνουν τις κάλπες. Τα βάζουν με τις δημοσκοπήσεις, σε λίγο θα τα βάλουν και με το λαό για το τι θα έχει ψηφίσει.
«Μειώστε τους φόρους που αυξήσαμε»
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα ο πληθωρισμός έπεσε στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της Eurostat. Ο δείκτης διαμορφώθηκε τον Νοέμβριο στο 9% από 9,8% τον Οκτώβριο και η χώρα μας έχει πλέον τον έκτο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ε.Ε. Το πρόβλημα παραμένει μεγάλο, καθώς η ενεργειακή κρίση μαίνεται, όμως με την επιδότηση της τιμής του ρεύματος και την καθιέρωση του καλαθιού του νοικοκυριού που συγκράτησε τις τιμές σε βασικά είδη διατροφής ανεκόπη η φρενήρης αύξηση των προηγούμενων μηνών. Ωστόσο ο ΣΥΡΙΖΑ, που ως γνωστόν έχει λύσεις για όλα τα προβλήματα, μίλησε για επικοινωνιακή διαχείριση της κρίσης και πρότεινε μειώσεις των έμμεσων φόρων στην ενέργεια και στα τρόφιμα. Μάλλον νομίζουν πως ξεχάσαμε ότι ως κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εκτινάξει στα ύψη τους έμμεσους φόρους στα καύσιμα και είχε καθιερώσει επί τρία χρόνια ΦΠΑ 24% στα τρόφιμα.