ΣΤΗΝ πραγματικότητα, όμως, η αλλαγή που προώθησε η κυβέρνηση δείχνει να λειτουργεί θετικά. «Μαζεύτηκαν» δεκάδες διαφορετικά προγράμματα των παρόχων σε μόλις τέσσερις κατηγορίες. Μπήκε τάξη στο απόλυτο χάος, όπου κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει τι να διαλέξει.
ΟΠΩΣ είναι γνωστό, οι εταιρίες καθορίζουν τις τιμές για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, αλλά χρειάζεται και το κράτος να θέτει όρους και κανόνες. Αυτό ακριβώς έγινε και με τα χρωματιστά τιμολόγια.
ΟΙ τιμές που ανακοίνωσαν οι πάροχοι για τον Ιανουάριο είναι σαφώς χαμηλότερες από εκείνες των προηγούμενων μηνών. Την κούρσα στις προσφορές την οδηγεί, όπως ήταν αναμενόμενο, η ΔΕΗ. Βέβαια, αυτό συνέβη γιατί και στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία οι διεθνείς τιμές ενέργειας έχουν μειωθεί σημαντικά.
ΓΙΑ την ώρα, όμως, όλα δείχνουν πως τα χρωματιστά τιμολόγια και ο ανταγωνισμός των εταιριών δουλεύουν προς όφελος των καταναλωτών. Και, μάλιστα, διαψεύδουν όλους εκείνους που καταστροφολογούν για τα… πάντα όλα.
ΑΥΤΗ η μεγάλη αλλαγή στα τιμολόγια ρεύματος, όταν συνδυαστεί με τους νέους ψηφιακούς μετρητές και οι έναντι και εκκαθαριστικές χρεώσεις αντικατασταθούν με τη μηνιαία καταμέτρηση, θα δημιουργήσουν ένα ακόμα πιο καθαρό τοπίο για τα νοικοκυριά.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ και η κυβέρνηση οφείλει να έχει στο μικροσκόπιο την όλη διαδικασία και, αν απαιτηθεί, να προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις.
ΠΑΝΤΩΣ, αν ύστερα από αρκετούς μήνες κριθεί πως το εγχείρημα ήταν επιτυχημένο, τότε ίσως αποτελέσει και έναν «πιλότο» και για άλλου είδους υπηρεσίες.
ΜΕ τον ίδιο τρόπο, π.χ., θα μπορούσε να μπει μια τάξη στο… χάος των τιμολογίων των εταιριών τηλεπικοινωνιών. Να υπάρχουν τέσσερα πέντε τιμολόγια για σταθερή – κινητή τηλεφωνία και Ιντερνετ, ώστε οι πολίτες να μπορούν να συγκρίνουν άμεσα τις χρεώσεις κάθε εταιρίας. Αυτό, προφανώς, θα δημιουργούσε έξτρα ανταγωνισμό ανάμεσα στους παρόχους και θα δούλευε υπέρ των καταναλωτών.