Τα αρνητικά αυτά αποτελέσματα κατά τον Ολιβιέ Μπαμπό είναι προάγγελος αποδυνάμωσης της οικονομίας και του ήθους των Γάλλων, που δεν έχουν πλέον τις πηγές διανόησης που είχαν στο παρελθόν.
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
Με την ανακοίνωση των αρνητικών αποτελεσμάτων στη Γαλλία κηρύχθηκε γενικός συναγερμός. Ο υπουργός Εκπαίδευσης, Γκαμπριέλ Ατάλ, χαρακτήρισε «ταρακούνημα γνώσεων» την εκστρατεία που άμεσα άρχισε για το ανέβασμα του επιπέδου της γαλλικής εκπαίδευσης. Κατά δήλωσή του και σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών του υπουργείου του, «καταστροφικός» για την ένταση και έκταση της προσοχής της μαθητιώσας νεολαίας στη γνώση είναι ο ρόλος της κάθε είδους οθόνης, και ειδικότερα του smartphone. Η υφυπουργός για τη Νεότητα, Σαρλότ Γκομπέλ, δήλωσε σχετικά ότι θα προωθήσει ένα επιστημονικό consensus για τον περιορισμό χρήσης των οθονών: «Οφείλουμε να καταλήξουμε σε μια πολιτική πρόληψης παρά απαγόρευσης, με λόγο επιστημονικό και καθαρά παιδαγωγικό». Στις 5 Δεκεμβρίου ο υπουργός Εκπαίδευσης της Γαλλίας, στα πλαίσια της βελτίωσης των δημόσιων σχολείων, ανακοίνωσε μέτρα και για τους διδάσκοντες, προκειμένου «να ξαναβρούν τα χαμένο κύρος τους». Εξάλλου, έρευνα του Συνδικάτου Snalc έδειξε ότι το 80% των καθηγητών της Μέσης Εκπαίδευσης συμφωνεί να δημιουργηθούν ολιγάριθμα γκρουπ για την επιτυχία των μαθητών στην ανώτερη βαθμίδα. Αυτό γιατί, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα, σήμερα στην τάξη μόνο τρεις στους δέκα καθηγητές μπορούν να τους βοηθήσουν να επιτύχουν…
Και στην Ελλάδα; Τα αποτελέσματα του 2022 είναι κατώτερα του 2018 κατά 21 μονάδες στα μαθηματικά, 19 μονάδες στην κατανόηση κειμένου και 11 μονάδες στις φυσικές επιστήμες. Η πτώση της βαθμολογίας της χώρας μας είναι συνεχής κατά τα τελευταία χρόνια. Σημειώνεται ότι ο μ.ό. των άριστων μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 13,7%, ενώ στην Ελλάδα 3,9%! Ο αντίστοιχος μ.ό. για τους απορριπτέους μαθητές είναι 16,4%, ενώ στην Ελλάδα 25,7%! Τα αποτελέσματά μας είναι χειρότερα αυτών της Τουρκίας και παρόμοια εκείνων της Μογγολίας. Αν στη Γαλλία η κατάσταση του επιπέδου μαθητών και μαθητριών θεωρήθηκε δυσάρεστη και κηρύχθηκε συναγερμός, στην Ελλάδα, με πολύ χειρότερα αποτελέσματα εκείνων της Γαλλίας, χρειάζεται ακόμη μεγαλύτερη δράση. Είναι ντροπή οι απόγονοι ανθρώπων που έδωσαν στην οικουμένη τα φώτα της γνώσης να είναι σήμερα μεταξύ των τελευταίων στη μάθηση.