Περπατώ στην Εγνατίας και μου φαίνεται παράξενη. Χωρίς λαμαρίνες και εργοτάξια του Μετρό. Τόσα χρόνια, για να περάσω να κάνω μάθημα στη Σχολή, άλλαζα πεζοδρόμια κι έβλεπα τα μαγαζιά, ιδίως μετά την πανέμορφη βυζαντινή Παναγία των Χαλκέων, σκοτεινά, με σκουπίδια στο κατώφλι, με βρόμικα τζάμια, και δεκάδες κολλημένα χαρτιά και αφίσες στις βιτρίνες.
Πόσοι άνθρωποι άραγε αναγκάστηκαν να κλείσουν τη δουλειά τους, καθώς οι λαμαρίνες αποκάρδιωναν τους πολίτες να πάνε να ψωνίσουν. Είναι γεγονός ότι τα απαιτούμενα έργα και η μακρά διαδικασία που συνεπάγεται η απόδοση ενός τόσο μεγάλου έργου, σίγουρα δημιουργούν προβλήματα στην καθημερινότητα της πόλης. Ωστόσο, το μετρό είναι το μέσο μεταφοράς, που θα κάνει τώρα τη ζωή των Θεσσαλονικέων καλύτερη.
Σύγχυση ταυτοτήτων, απώλεια ισορροπίας
Κι αν εγώ ξαφνιάζομαι από αυτή την αλλαγή και χαίρομαι ότι η Εγνατία και η Βενιζέλου αποδόθηκαν στους πολίτες, τι να πουν και οι Θεσσαλονικείς που μετά από 18 χρόνια βλέπουν αυτό που είχαν πιστέψει πως… δεν θα έβλεπαν ποτέ: Το Μετρό είναι έτοιμο. Οι συρμοί δοκιμαστικά -για τον έλεγχο ασφάλειας- κυλούν στις ράγες, κάτω από τη Θεσσαλονίκη. Νωρίτερα, από το τέλος της χρονιάς, θα εξυπηρετούν χιλιάδες πολίτες, μειώνοντας την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην πόλη, που αυτή τη στιγμή κάνει τους οδηγούς να βγαίνουν από τα ρούχα τους! Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι το μοναδικό στην Ευρώπη με αρχαιολογικούς χώρους σε κοινή θέα!
Δεν θυμάμαι πόσες φορές αναγγέλθηκε επισήμως η έναρξη των εργασιών του Μετρό, από τη δεκαετία του ΄90! Πόσες φορές δημοσιοποιήθηκαν συμβάσεις που έμειναν στα χαρτιά. Πόσα χρόνια πέρασαν σε τέλεια απραξία. Και πάλι Μετρό δεν θα υπήρχε, αν έμενε, το 2019, στην εξουσία ο ΣΥΡΙΖΑ. Θυμάμαι την ξεκαρδιστική ιστορία των «εγκαινίων» από τον Τσίπρα, παρουσιάζοντας σε μουσαμάδες, σαν ζωγραφιά, το σταθμό και το εκδοτήριο εισιτηρίων! Η πλάκα συνεχίστηκε με εκείνο τον τέως πρύτανη, που αρθρογραφούσε, ανενδοίαστα, ότι το Μετρό θα τελείωνε χωρίς την απόσπαση-καταστροφή των αρχαίων καταλοίπων, στο σταθμό της Βενιζέλου. Εξηγήσεις γιατί αποσπάστηκαν τα αρχαία από το σταθμό της Αγίας Σοφίας, 800 μέτρα πιο πέρα – χωρίς να ανοίξει… συριζαϊκή μύτη- δεν έδωσε. Αλλά τα αρχαία στην Αγίας Σοφίας που αποσπάστηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν η συνέχεια εκείνων στη Βενιζέλου!
Ο πρωθυπουργός δήλωσε, στα εγκαίνια της ΔΕΘ το 2019, ότι «θα έχουμε και Μετρό και αρχαία» αλλά τα ΦΕΚ του ΣΥΡΙΖΑ κορυβαντιούσαν ότι τίποτε δεν θα γίνει: «Κοροϊδεύει ο Μητσοτάκης τους Θεσσαλονικείς». Οταν σε λίγους μήνες θα γίνουν τα επίσημα εγκαίνια, θα λειτουργούν πραγματικά εκδοτήρια εισιτηρίων, θα είναι πραγματικοί οι συρμοί, πραγματικοί επιβάτες θα περιμένουν στην αποβάθρα και τα αρχαία θα λάμπουν στη θέση τους, τότε η εταιρία «Ελληνικό Μετρό» οφείλει να κάνει το εξής: Να τοποθετήσει σε ένα τοίχο – εννοείται … ως έργο τέχνης- τους μουσαμάδες που εγκαινίασε ο Τσίπρας. Ητοι, και Μετρό και αρχαία και έργο ζωγραφικής… προσφορά ΣΥΡΙΖΑ. Ομολογώ ότι βρίσκω την ιδέα μου καταπληκτική…