Στη Συρία, μέχρι να ξεκινήσει ο εμφύλιος πόλεμος, το 2011, υπήρχε μια πολύ μεγάλη ομάδα, περίπου 800 Ιορδανών οδηγών ταξί, γνωστοί ως «μπαχαρά», που είχαν εξασφαλίσει άδεια από το καθεστώς Ασαντ να μπαινοβγαίνουν από τα σύνορα στη Συρία, όπου το κόστος ζωής ήταν -μέχρι χθες τουλάχιστον- 60% χαμηλότερο από της Ιορδανίας. Το λαθρεμπόριο φτηνών προϊόντων, φρέσκων φρούτων και λαχανικών, μέχρι τσιγάρων και άλλων ήταν αυτονόητο. Από την έναρξη του εμφυλίου και έπειτα, οι ταξιτζήδες αυτοί μετετράπηκαν σε επαγγελματίες διακινητές ναρκωτικών, μισθώνοντας ακόμα και ολόκληρα καραβάνια με καμήλες για τις ανάγκες τους.
Υπεροψία και μέθην είχεν ο Μπασάρ…
Το «Der Spiegel» είχε εκτιμήσει ότι το εισόδημα από το Captagon το 2021 ήταν περίπου 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ άλλες πηγές ανεβάζουν το ποσό ακόμα και στα 30 δισεκατομμύρια δολάρια για την ίδια χρονιά. Το καθεστώς Ασαντ βασίζεται σε ένα προηγμένο δίκτυο συμμάχων για την παραγωγή και διανομή του Captagon. Ο αδελφός του Μπασάρ αλ Ασαντ, Μαχέρ, κατέχει ηγετική θέση σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και εξαγωγής του Captagon. Την κύρια ευθύνη του ελέγχου της εξαγωγής του από τη Συρία, καθώς και των συμβολαίων που ορίζουν τα έσοδα από τους ξένους διακινητές έχουν ένοπλες ομάδες που ανήκουν στην ιρανική ισλαμική Επαναστατική Φρουρά και τη Χεζμπολάχ. Ολα αυτά μέχρι τα ξημερώματα της Κυριακής…