Γράφει ο Μπάμπης Παπαπαναγιώτου
Η ΠΡΩΤΗ «κρίσιμη λεπτομέρεια» είναι προφανής. Η ΕΜΥ, ναι μεν ειδοποίησε εγκαίρως, αλλά όχι σωστά ως προς την ένταση και τη διάρκεια του φαινομένου. Μια «λεπτομέρεια» που οδήγησε σε σειρά λάθος αποφάσεων. Οπως, π.χ., της Πολιτικής Προστασίας να επιτρέψει να κυκλοφορήσουν οι νταλίκες, οι οποίες μοιραία δίπλωσαν. Οπως διπλώνουν πάντα σε τέτοιες συνθήκες.
ΔΕΥΤΕΡΗ «κρίσιμη λεπτομέρεια», αφότου διαπιστώθηκε το διαμορφούμενο χάος και η απουσία της περιφέρειας και η επάρκεια δυνάμεων της Πολιτικής Προστασίας, άργησαν να μπουν στη μάχη τα ΕΚΑΜ της ΕΛ.ΑΣ. και ο στρατός. Ο απεγκλωβισμός άρχισε να αποδίδει μόνο όταν μπήκαν στη μάχη αυτές οι δυνάμεις. Αλλά μπήκαν αργά. Είχε βραδιάσει για τα καλά και οι ώρες του εγκλωβισμού είχαν ξεπεράσει τα ανθρώπινα όρια. Την ίδια ώρα σημαντικά υπουργεία έλαμπαν διά της απουσίας τους. Το υπ. Εσωτερικών, π.χ., χρειάστηκε αρκετές ώρες -παρά τις πιέσεις που ασκήθηκαν- ώστε να αποφασίσει ότι οι υπάλληλοι έπρεπε να φύγουν αμέσως από τις δουλειές τους. Ενώ το υπ. Μεταφορών φαινόταν «χαμένο» μεταξύ της ελληνο-ολλανδικής Αττικής Οδού και της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δύο από τις μεγάλες αιτίες προβλημάτων για χιλιάδες απροστάτευτους πολίτες. Η δε Περιφέρεια Αττικής πέτυχε το ακατόρθωτο «τρία στα τρία» («Μήδεια», πυρκαγιές, «Ελπίδα»).
Η ΤΡΙΤΗ «κρίσιμη λεπτομέρεια» είναι ότι θα μπορούσε κάλλιστα να κηρυχθεί αργία και η Δευτέρα, προκειμένου να αποσυμφορηθεί έγκαιρα η κατάσταση. Η πρόταση έπεσε στο τραπέζι. Υπήρξε, όμως, δισταγμός. Λέγεται, μάλιστα, ότι ένας υπουργός που αντιδρούσε χρησιμοποίησε το «επιχείρημα» πως «δεν είμαστε τεμπέληδες εμείς»…
Η ΤΕΤΑΡΤΗ «κρίσιμη» παράμετρος δεν είναι καθόλου «λεπτομέρεια». Είναι η απαράδεκτη και ακατανόητη συμπεριφορά της Αττικής Οδού. Ενός κλειστού και πανάκριβου δρόμου, ο οποίος θεωρείται κι ένας από τους πιο ασφαλείς δρόμους, όχι μόνο για την Ελλάδα. Ο δρόμος που -σε άλλες συνθήκες- βλέπεις να κλείνουν λωρίδα για να αλλάξουν μια καμένη λάμπα σε κάποιο τούνελ ή να φροντίζουν να μην ξεθωριάζουν οι διαχωριστικές γραμμές. Αυτή η εταιρία λοιπόν δεν είχε ρίξει αλάτι, δεν είχε εξασφαλίσει τη δυνατότητα να επεμβαίνουν τα εκχιονιστικά, και ενώ είχε ήδη μποτιλιαριστεί, άφηνε κι άλλα αυτοκίνητα να μπαίνουν από όλες τις εισόδους, πολλαπλασιάζοντας το πρόβλημα. Κι αυτή η εταιρία είναι που άφησε επί πολλές ώρες τους εγκλωβισμένους πολίτες χωρίς ένα μπουκάλι νερό ή ένα σάντουιτς…
ΠΕΡΙΕΡΓΑ πράγματα και περίεργη συμπεριφορά από μια εταιρία με τέτοιο παρελθόν. Η εισαγγελική έρευνα που γίνεται ήδη προφανώς θα ρίξει φως σε κάποιες απ’ αυτές τις περίεργες πτυχές. Εντύπωση -έστω κι αν είναι θετικό- προκαλεί η άμεση ανταπόκρισή της στην απαίτηση του Κ. Μητσοτάκη να δοθούν 2.000 ευρώ στον κάτοχο κάθε αυτοκινήτου που εγκλωβίστηκε. Είναι σαν να αποδέχεται μέρος της ευθύνης της. Εκκρεμεί βέβαια η επιβολή προστίμου βάσει του νόμου 4663/20 (έως 1.000.000 ευρώ), όπως και οι τυχόν αγωγές που θα κάνουν οι πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν.
Η συμπεριφορά της εταιρίας, όμως, παραμένει πολύ περίεργη. Ελπίζω ότι δεν θα αποδειχθεί πως αυτή η περίεργη συμπεριφορά δεν ήταν η αντίδρασή της στην άρνηση της κυβέρνησης να της δοθούν 87.000.000 σαν ενίσχυση λόγω των συνεπειών της πανδημίας. Γιατί αυτά τα χρήματα τα ζήτησε και δεν τα πήρε.
ΑΙΧΜΗ
ΑΠΟ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ, «ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ»…
2014 και 2024, ομοιότητες και διαφορές
Το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει την τυχοδιωκτική πολιτική του -αυτή τη φορά ελπίζοντας στην «Ελπίδα»- δεν προκαλεί πλέον καμία εντύπωση. Αυτό, όμως, που συνεχίζει να προκαλεί εντύπωση είναι η άνεσή του στην αυτο-αναίρεσή του. Και η έλλειψη δισταγμού να λέει «τα πάντα και όλα τα αντίθετά τους» στο μάταιο κυνήγι της εφήμερης αντιπολίτευσης. Δεν δίστασε έτσι να «καταγγείλει» γιατί δεν έκλεισε η Αττική Οδός, αφήνοντας τον υπαινιγμό ότι αυτή η απόφαση εξυπηρετούσε τα οικονομικά συμφέροντα του παραχωρησιούχου. Ομως, σχεδόν πριν από ένα χρόνο -στις 17/2/2021- και με αφορμή τότε τη «Μήδεια», όταν ο Μ. Χρυσοχοΐδης έκλεισε προληπτικά για λίγες ώρες την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, 46 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή κατηγόρησαν την κυβέρνηση για το εντελώς αντίθετο! Οτι δηλαδή με το προληπτικό ολιγόωρο κλείσιμο η κυβέρνηση προστάτευσε τον παραχωρησιούχο από το δυνητικό πρόστιμο του 1.000.000 ευρώ, που θα μπορούσε να του επιβληθεί, γιατί δεν μπόρεσε να κρατήσει την Ε.Ο. ανοιχτή… Δεν είναι μόνο η τοξικότητα και η χωρίς όρια και αρχές αντιπολίτευση. Κυρίως είναι ότι ο ζαλισμένος ΣΥΡΙΖΑ χάνει και τα όποια απομεινάρια σοβαρότητας και αξιοπιστίας, δεχόμενος να λέει «τα πάντα και τα αντίθετά τους». Με αποτέλεσμα από αξιωματική αντιπολίτευση να διεκδικεί με αξιώσεις να γίνει η «αντιπολίτευση της πλάκας».
Η ολονυχτία Μητσοτάκη
Σε αναμμένα κάρβουνα και με ένα τηλέφωνο στο χέρι πέρασε το βράδυ της Δευτέρας ο Κ. Μητσοτάκης. Μέχρι μετά τα μεσάνυχτα και από τα ξημερώματα βρισκόταν σε ανοιχτή γραμμή με τους αρμόδιους υπουργούς για την επίλυση γενικότερων, αλλά και συγκεκριμένων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από τη χιονοθύελλα. Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για έναν εκνευρισμένο και θυμωμένο πρωθυπουργό, ο οποίος σήκωσε πολλές φορές τον τόνο της φωνής του. Κι ήταν αυτός που απαίτησε την αποζημίωση των 2.000 ευρώ για κάθε εγκλωβισμένο αυτοκίνητο από την Α.Ο. και 1.000 ευρώ για κάθε ταξιδιώτη που ταλαιπωρήθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μέσα σε αυτό το κλίμα έδωσε και το «πράσινο φως» για την κίνηση των διαδικασιών ώστε να επιβληθούν τα προβλεπόμενα από το νόμο πρόστιμα στην Αττική Οδό και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ…
Φέρνει άμεσες αλλαγές; -1
…Στο Μ. Μαξίμου υπάρχει ατμόσφαιρα αλλαγών. Κυκλοφορούν, μάλιστα, και ονόματα υπουργών, οι οποίοι φέρονται υπό απομάκρυνση. Πολλά ακούγονται και περισσότερα γίνονται, ωστόσο λίγοι γνωρίζουν τις πραγματικές προθέσεις του Κ. Μητσοτάκη, ο οποίος δεν συνηθίζει να λειτουργεί εν θερμώ. Σίγουρα είναι δύο γεγονότα τα οποία μπορεί να έχουν κάποια σημασία. Ανέβαλε το επίσημο ταξίδι του στη Σερβία και έφερε μία ώρα νωρίτερα τη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου. Αντί να συνεδριάσει στις 11.00 όπως ήταν προγραμματισμένο, θα συνεδριάσει στις 10.00… Ορισμένες πηγές επιμένουν ότι ο πρωθυπουργός έχει συνειδητοποιήσει τις αδυναμίες ορισμένων υπουργών, αλλά και την ανεπάρκεια ορισμένων προσώπων που συμμετέχουν στο επιτελικό κράτος. Το οποίο ως δομή και ύπαρξη δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση…
Φέρνει άμεσες αλλαγές; -2
…Η ιδέα ενός τελικού ανασχηματισμού με στόχο το σχηματισμό της κυβέρνησης που θα πάει έως τις εκλογές του 2023 δεν έφυγε ποτέ από το τραπέζι του Μ. Μαξίμου. Ισως η κακή διαχείριση της «Ελπίδας» να λειτουργήσει και ως επιταχυντής των εξελίξεων. Δεδομένου, μάλιστα, ότι έχουν συσσωρευτεί κι άλλες συμπεριφορές υπουργών, οι οποίες προκαλούν δυσαρέσκεια στο περιβάλλον του Κ. Μητσοτάκη και δίνουν βάσιμες αφορμές για συντονισμένες επιθέσεις από την αξιωματική αντιπολίτευση…
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr