Γράφει ο Γιάννης Παπαδάτος
Αν κάτι διδάσκει η γεωπολιτική «κρίση των υποβρυχίων» είναι πως τα πάντα στον κόσμο είναι σχετικά, με την οικονομία το λιγότερο σχετικό από όλα. Για χάρη της γίνονται πόλεμοι και «πόλεμοι» και για χάρη της αμέσως ξεχνιούνται. Voila, παράδειγμα φρεσκότατο: Ο Γάλλος υπουργός Κλεμάν Μπον απείλησε πως η ακύρωση της παραγγελίας των γαλλικών υποβρυχίων από τους Αυστραλούς μπορεί να οδηγήσει στη ματαίωση και άλλων διμερών συμφωνιών με την Καμπέρα.
Και πριν αλέκτορα φωνήσαι τρις, ο γαλλικός κολοσσός Alstom υπέγραψε συμφωνία με τον Δήμο της Μελβούρνης -της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Αυστραλίας μετά το Σίδνεϊ- για την παράδοση 25 βαγονιών του προαστιακού, αξίας 300 εκατ. ευρώ.
H Οξφόρδη και το σύνδρομο της Κίνας
Μπορεί το ποσό να μην πιάνει χαρτωσιά μπροστά στα 56 δισ. ευρώ (τα 8 δισ. με την παράδοση της πρώτης παρτίδας) που θα εισέπραττε ο ναυπηγικός όμιλος Νaval Group από τα 12 ατυχήσαντα υποβρύχια. Ομως στις μέρες μας δεν λες όχι σε 300 εκατομμύρια ούτε για λόγους εθνικής υπερηφάνειας.
Η μπάλα της γαλλο-αμερικανικής κόντρας πήρε και την ουδέτερη Ελβετία, η οποία προτίμησε τα αμερικανικά F-35 από τα γαλλικά Rafale, παραγγέλνοντας μια γενναία «μερίδα» 36 τεμαχίων στη Lockheed Martin. Θα σας γελάσουμε τι τον θέλει τέτοιο στόλο η Ελβετία που δεν απειλείται από κανέναν και δεν σκοπεύει -από όσο γνωρίζουμε τουλάχιστον- να συμμετάσχει σε κανένα μεγάλο πόλεμο.
Ο ελβετικός Τύπος αποκάλυψε ότι ο Μακρόν χολώθηκε τόσο (και) με τους Ελβετούς, ώστε ματαίωσε την επίσκεψή του τον Νοέμβριο στη Βέρνη για να συναντηθεί με τον Ελβετό ομόλογό του, Γκι Παρμελέν. Το Ελιζέ ουσιαστικά το επιβεβαίωσε, έστω και μέσα από διπλωματικές φιοριτούρες.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr