Γράφει ο Αγγελος Αγγελίδης
Ο νέος επιβατικός σταθμός που κατασκευάστηκε από το μηδέν και «κούμπωσε» με τον πλήρως ανακαινισμένο παλιό είναι πραγματικό «κόσμημα». Το «Μακεδονία» σχεδόν διπλασιάστηκε με δύο σύγχρονους τερματικούς σταθμούς και με σύγχρονες αεροδρομιακές υποδομές, εφάμιλλες των αντίστοιχων διεθνών αεροδρομίων του εξωτερικού. Οι νέοι χώροι check-in, οι διπλάσιες πύλες αναχώρησης, τα νέα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης αποσκευών, οι υπερσύγχρονοι εμπορικοί χώροι και γενικά ο σύγχρονος σχεδιασμός των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων συνθέτουν ένα αεροδρομικό περιβάλλον που θυμίζει τα δημοφιλέστερα αεροδρόμια της Ευρώπης. Με το νέο αεροδρόμιο, η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας αποκτούν πλέον μια σύγχρονη πύλη εισόδου. Μοναδική «παραφωνία» είναι η έλλειψη φυσουνών για την επιβίβαση και αποβίβαση στα αεροσκάφη, αλλά η τοποθέτησή τους δεν προβλεπόταν στη σύμβαση παραχώρησης.
Μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, η οποία έγινε εν μέσω πανδημίας και όταν η κατάσταση επιστρέψει στην κανονικότητά της, τα στελέχη της Fraport προσανατολίζονται στην αξιοποίηση και της υπόλοιπης έκτασης που τους έχει παραχωρηθεί. Πρόκειται για περισσότερα από 500 στρέμματα, τα οποία αναπτύσσονται περιμετρικά του επιβατικού σταθμού και κυρίως προς την πλευρά της λεωφόρου Γεωργικής Σχολής, η οποία αποτελεί τον βασικό οδικό άξονα πρόσβασης στο «Μακεδονία». Είναι οικόπεδα πραγματικά «φιλέτα», αν αναλογιστεί κανείς ότι η περιοχή στην οποία βρίσκεται το αεροδρόμιο είναι από τις πιο ακριβές της Θεσσαλονίκης. Ετσι, δεν αποκλείεται η αξιοποίηση της γης να γίνει με την ανέγερση ξενοδοχειακών μονάδων, εμπορικών καταστημάτων και άλλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, οι οποίες θα δώσουν ακόμη μεγαλύτερη εμπορική αξία στην περιοχή και θα αποτελέσουν πόλο έλξης χιλιάδων καταναλωτών.
1.000 μέρες βαρβαρότητας
Οι συζητήσεις δεν έχουν ακόμη αρχίσει. Το σχέδιο αξιοποίησης είναι σε πολύ αρχικό στάδιο και πιθανότατα η υλοποίησή του θα έχει χρονικό ορίζοντα δεκαετίας. Βέβαια, τα στελέχη της Fraport καλούνται να συμπεριλάβουν στο σχεδιασμό τους και τη σύνδεση του αεροδρομίου με τη γραμμή του μετρό, η οποία μελετάται.
Η ανάπτυξη της επένδυσης της Fraport αποτελεί δικαίωση για τις κυβερνήσεις του Αντώνη Σαμαρά και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Σε αντίθεση με εκείνη του Αλέξη Τσίπρα, είχαν τη διορατικότητα να δουν την ανάγκη εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων, πίστεψαν στη λύση της παραχώρησης, εμπιστεύτηκαν τη Fraport και δικαιώθηκαν. Το «Μακεδονία» αλλάζει μέρα με τη μέρα πρόσωπο και τα σχόλια των επιβατών είναι μόνο θετικά. Η Θεσσαλονίκη απέκτησε το αεροδρόμιο που της αρμόζει και το όραμα της εταιρίας δεν περιορίζεται μόνο στην αξιοποίηση και εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων του επιβατικού σταθμού, αλλά ολόκληρης της περιοχής.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr