Γράφει ο Γιάννης Παπαδάτος
Ο Γέγκερ πέθανε τη Δευτέρα στο Λος Αντζελες σε ηλικία 97 ετών, έχοντας ζήσει μια γεμάτη και περιπετειώδη ζωή. Ελεγε ότι φοβόταν συνεχώς τον θάνατο, αλλά τον ξεγέλασε πολλές φορές. Οχι μόνο με τους παράτολμους ελιγμούς του σε διάφορα πολεμικά μέτωπα, αλλά και όταν το αεροσκάφος του καταρρίφθηκε από τους Γερμανούς στη Γαλλία, τον Μάρτιο του 1944.
Τον έσωσε η γαλλική αντίσταση, πέρασε στην Ισπανία και κατάφερε να φτάσει ασφαλής στην Αγγλία. Αντί όμως να μείνει στην εφεδρεία, όπως επιβαλλόταν στους καταρριφθέντες πιλότους, ο σμηναγός Γέγκερ ξανανέβηκε στο κόκπιτ και κατέρριψε 5 γερμανικά αεροπλάνα στη Βρέμη στις 12 Οκτωβρίου 1944, ημέρα απελευθέρωσης της Αθήνας από τους Ναζί!
Οταν τον επέλεξαν για το πείραμα της πρώτης υπερηχητικής δοκιμής κανείς δεν ξαφνιάστηκε. Απλούστατα, η αμερικανική αεροπορία δεν διέθετε καλύτερο πιλότο. Η ιστορική πτήση με το Bell X-1 σε ύψος 43.000 ποδών διεξήχθη με άκρα μυστικότητα λόγω του Ψυχρού Πολέμου και επιβεβαιώθηκε από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ μόλις το 1948.
Στα απομνημονεύματά του, το 1985, ο μεγάλος πρωταγωνιστής δήλωνε… απογοητευμένος από την εμπειρία!
“Φοβόμασταν ότι το αεροπλάνο θα γίνει κομμάτια, αλλά δεν έγινε τίποτα (σ.σ. πέρα από τον εκκωφαντικό κρότο). Θα περίμενες τουλάχιστον να νιώσεις κάτι σαν σκαμπανέβασμα από λακκούβα στον δρόμο, κάτι που να σου δείχνει ότι ξεπέρασες ένα φυσικό όριο. Τελικά κατάλαβα πως η απογοήτευσή μου προερχόταν από τη συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι το πραγματικό φράγμα δεν βρισκόταν στον ουρανό, αλλά στη γνώση και την εμπειρία μας από τις υπερηχητικές πτήσεις…”.
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr