Γράφει ο Γιάννης Παπαδάτος
Από χθες έχουμε και «θερμό επεισόδιο» Ινδίας – Νεπάλ, ευτυχώς μόνο στα χαρτιά. Μετά την κατασκευή ενός ινδικού αυτοκινητοδρόμου στην αμφισβητούμενη πόλη Καλαπάνι, ο οποίος εξυπηρετεί Ινδούς προσκυνητές για το όρος Καϊλάς και τη λίμνη Μασανοβάρ, στα όρια του Θιβέτ, το Νεπάλ τύπωσε έναν δικό του, επίσημο χάρτη, που παρουσιάζει το Καλαπάνι και μια ευρύτερη περιοχή 400 τετραγωνικών χιλιομέτρων, που βρίσκεται υπό τον στρατιωτικό έλεγχο της Ινδίας, να ανήκει στη δική του επικράτεια.
Κι επειδή η σημαία του Νεπάλ είναι ο χάρτης της χώρας, άλλαξε κι αυτή με τη νέα «εδαφική τροποποίηση». Μύλος! Το θετικό στην περιοχή είναι ότι Ινδοί και Κινέζοι στρατιωτικοί συμφώνησαν να αποκλιμακώσουν την ένταση, ώστε να μην ξαναχαθούν ανθρώπινες ζωές με τόσο ανόητο τρόπο. Οι περισσότεροι Ινδοί -και άγνωστος αριθμός Κινέζων- πέθαναν από το κρύο και την έλλειψη οξυγόνου.
Το αρνητικό είναι ότι οι μικροί παίκτες της περιοχής εργαλειοποιούνται (λέξη κι αυτή…) από τους μεγάλους. Ο αρχηγός του ινδικού στρατού κατηγόρησε το Νεπάλ ότι γίνεται «όργανο τρίτων» (σ.σ.: Κίνα – Πακιστάν) χωρίς να έχει άδικο.
Η Κίνα προσφέρθηκε να κατασκευάσει σιδηροδρομική γραμμή ανάμεσα στην πρωτεύουσα του Νεπάλ, Κατμαντού και τη Λάσα του κινεζικού Θιβέτ, διευκολύνοντας παράλληλα την έξοδο του περίκλειστου κράτους των Ιμαλαΐων στη Θάλασσα της Κίνας!
Δεν είναι τυχαίο ότι πέρυσι το φθινόπωρο ο Σι Τζινπίνγκ πραγματοποίησε την πρώτη επίσκεψη Κινέζου ηγέτη στο Νεπάλ από το 1996, κατορθώνοντας να υπερκεράσει τις αντιρρήσεις εξόριστων Θιβετιανών βουδιστών του Κατμαντού.
Βλέπετε, δεν έχουν μόνο οι θάλασσες της Μεσογείου φουρτούνες, έχουν και τα ψηλότερα βουνά της Γης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ινδία έχει απαγορεύσει στο Μπουτάν να διατηρεί διπλωματικές σχέσεις με την Κίνα!
Από την έντυπη έκδοση