Γράφει η Άννα Παναγιωταρέα
Χθες, πληροφορήθηκα ότι γίνεται μεγάλη έρευνα για την περίοδο 2014-2017 με αντικείμενο την επίδραση των τρολ προεκλογικά και τις υπηρεσίες που πρόσφεραν από το 2015 και μετά, από πανεπιστημιακό τμήμα. Θεωρητικά το αποτέλεσμα της έρευνας θα αποδοθεί στη δημοσιότητα τον Σεπτέμβρη 2021 αλλά αυτό δεν ενοχλεί καθόλου. Η χαρτογράφηση των αχορτογράφητων κομματικών ελών θα είναι πολύτιμη τόσο για το πολιτικό σύστημα όσο και για την κοινωνία. Το πώς σχεδιάστηκε και πώς επιχειρήθηκε η εξαπάτησή της από την πρώτη φορά Αριστερά, μας ενδιαφέρει όλους. Η ανωνυμία των τρολ και ο εύκολος τρόπος που «ανοίγουν λογαριασμό» για να μετέχουν και να επηρεάζουν τον δημόσιο διάλογο είναι μια ακόμη ισχυρή παράμετρος του προβλήματος.
Οποιος νομίζει ότι τα ροζ τρολ αποσύρθηκαν, κάνει λάθος. Δεν συγκρίνεται βέβαια το τωρινό αποτέλεσμα με εκείνο που απέδιδε η προηγούμενη συστράτευση. Δεν υπάρχει ούτε η ίδια ζέση ούτε το «ομαδικό πνεύμα», έχοντας εκλείψει και η προσμονή «μιας όποιας αναγνώρισης». Μπορεί και πολλοί κωδικοί να αποσύρθηκαν από το φόβο της αποκάλυψης. Ωστόσο όταν χρειαστεί… εδώ είναι! Ετσι, η παραλία της Εύβοιας -μια «γλώσσα» από χρυσή άμμο μέσα στη θάλασσα- έγινε παραλία της Κροατίας.
Πόσο «τυφλός» πρέπει να είναι κανείς ώστε να ισχυριστεί ότι η Ελλάδα με τις απέραντες ακρογιαλιές δεν διαθέτει έστω ΜΙΑ για να διαφημίσει το ελληνικό καλοκαίρι! Και πόση κακοπροαίρετη «άγνοια» υπάρχει όταν μια απλή διαφήμιση -κάποιοι μάλιστα βρήκαν ότι είχε πολύ λόγο στην αρχή- κοστολογείται στο ιλιγγιώδες πόσο των 32.000.000 ευρώ; Ολοι όσοι έχουν ιδέα από ανάλογες μικρές αλλά δυναμικές παραγωγές δεν θα μπορούσαν να την κοστολογήσουν πάνω από 5.000-6.000 και έτσι ακόμη θα τη θεωρούσαν ως καλά πληρωμένη. Ο ΣΥΡΙΖΑ πόσα… εκατομμύρια πλήρωνε και πόσα τώρα πληρώνει για ανάλογου τύπου -40 δεύτερα- ανάλογες διαφημίσεις;
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
Εδώ που τα λέμε όποιος αποφάσισε ότι η παραλία ανήκε στην Κροατία, αν δεν ήθελε ενσυνείδητα να δυσφημίσει την Ελλάδα, τότε μάλλον περί ηλιθίου θα πρόκειται. Τα άλλα περί «κλεψίτυπου» του σλόγκαν δεν αντέχουν σε σοβαρή συζήτηση. Μικρή έρευνα στο Διαδίκτυο αποκαλύπτει ότι το state of mind έχει άπειρες εκδοχές, αναφορές και ερμηνείες ανάλογα με το «περιβάλλον» που χρησιμοποιείται.
Το δυστύχημα είναι ότι ο κ. Χαρίτσης, χωρίς ίχνος αμφιβολίας για την προστασία της σοβαρότητάς του, συνηγόρησε στα περί Κροατίας και στα περί εταιρίας καλλυντικών ότι είχε το copyright του μηνύματος.
Τι του συνέβη; Απλά πράγματα: Μπροστά πάει ο στρατός -των τρολ- και πίσω πάει ο ΣΥΡΙΖΑ, που «κεφαλοποιεί» τις fake «εκστρατείες». Αποτέλεσμα: Η διαφορά από τη Ν.Δ. διπλή του μεγέθους… ΣΥΡΙΖΑ!
Από την έντυπη έκδοση