Γράφει ο Γιῶργος Μιχαηλίδης*
Ο Έλληνας σίγουρα οδηγεί πολύ σωστότερα από ότι οδηγούσε πριν από 20 χρόνια. Ωστόσο απέχει πολύ από το να θεωρείται καλός οδηγός, ή έστω ευσυνείδητος οδηγός. Μάλλον ακόμα… εγκληματίας είναι. Δεν είναι μόνο τα κινητά, τα κραγιόν, το ραδιόφωνο ή το τάμπλετ και κάθε τι άλλο που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού. Είναι το μυαλό και οι επιλογές του καθενός που τον οδηγούν στο να διακινδυνεύει να εμπλακεί ή να προκαλέσει ατύχημα.
Η «κατάληψη» της ΛΕΑ υποδηλώνει ένα βαθύ πολιτισμικό στοιχείο το οποίο μεταδίδεται σε όλους μας, απλά ορισμένοι από εμάς έχουν την νοημοσύνη ή την ευθιξία να αποτινάξουν. Ναι, όλοι ενοχλούμαστε από την κίνηση και το μποτιλιάρισμα σε δρόμους που έχουν κατασκευαστεί για οδήγηση με πάνω από 100 χλμ/ώρα. Το να καταλαμβάνουμε, όμως, την ΛΕΑ υποδηλώνει, αναισθησία και εγκληματική αδιαφορία!
Πόσα ατυχήματα σημειώθηκαν, πόσοι άνθρωποι έχασαν την ζωή τους στους δρόμους επειδή κάποιοι μπήκαν στην ΛΕΑ και έπεσαν πάνω σε συμπολίτες που είχαν κάνει αναγκαστική στάση εκεί; Για τον Θεό, αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Η λύση είναι μία, όσο κι αν κάποιοι είναι επιλεκτικά εύθικτοι. Κάμερες σε όλες τις μεγάλες οδούς. Την εποχή που ζούμε που όλα καθοδηγούνται από την τεχνολογία, δεν είναι πραγματικά τίποτα το δύσκολο οι κάμερες να καταγράφουν τις εθνικές οδούς και να στέλνουν κλήσεις στα ΑΦΜ των εκάστοτε πινακίδων οχημάτων που εντοπίζονται να οδηγούνται στην ΛΕΑ.
Ναι, είναι ένα χρηματικό κόστος, αλλά μπροστά στην ανθρώπινη ζωή κανένα κόστος δεν είναι υψηλό. Άλλωστε η Ελλάδα πραγματικά στενάζει από τα δυστυχήματα τα οποία μπορούν να συγκριθούν μόνο με απώλειες σε περίοδο πολέμου για το έθνος μας! Μόνο για την ιστορία αναφέρουμε πως το 2014 είχαμε 798 νεκρούς από τροχαία, το 2015 είχαμε 789, το 2016 πάλι οι νεκροί ήταν πάνω από 750,
Τα συνεχόμενα μπλόκα δεν θα λύσουν το πρόβλημα, αφού δεν γίνεται ως λαός να θέλουμε ο καθένας μας και από έναν αστυνομικό για να τηρήσουμε τα αυτονόητα. Τα εξοντωτικά πρόστιμα είναι ίσως μία κάποια λύση, αλλά εάν δεν συνδυαστούν με συνεχή παρακολούθηση των δρόμων, τότε το φαινόμενο να συνεχίσει να ανθεί.
Όσο για τα προσωπικά δικαιώματα κάποιων που δεν θα ήθελαν τέτοιες κάμερες, αυτό που πρέπει να σκεφτούμε είναι πως δεν έχουμε εμείς οι ίδιοι κανένα δικαίωμα να εμποδίζουμε ένα ασθενοφόρο να φτάσει στον προορισμό του επειδή θέλαμε δήθεν να φτάσουμε 10 λεπτά νωρίτερα στο σπίτι μετά το κυριακάτικο μπάνιο.
*Ο Γιῶργος Μιχαηλίδης είναι ο διευθυντής του EleftherosTypos.gr