Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη*
Και υπενθυμίζει ότι ο διαγωνισμός αυτός ήταν μνημονιακή υποχρέωση της χώρας από το πρώτο Μνημόνιο. Ο Δημήτρης Παπαδημούλης μάλιστα μας παρέπεμψε και στο αγγλικό κείμενο, όπου στη σελίδα 168 αναγράφεται η σχετική υποχρέωση. Μόνο που όλοι, από τον πρωθυπουργό μέχρι και την κυβερνητική εκπρόσωπο, επιλέγουν να ξεχνούν πως μνημονιακή υποχρέωση είναι τα χρήματα από την πώληση των αδειών να πάνε για την αντιμετώπιση του χρέους.
Επειδή μάλιστα η μνήμη τους είναι ευαίσθητη, υπάρχει και η σχετική ανταπόκριση του Αθηναϊκού Πρακτορείου της 11ης Φεβρουαρίου 2016, όπως επίσης και το σχετικό βίντεο στο Διαδίκτυο, με τη διευκρινιστική απάντηση του εκπροσώπου της Κομισιόν, Μαργαρίτη Σχοινά. Είχε πει ρητά πως το οικονομικό όφελος του διαγωνισμού θα κατευθυνόταν για την εκπλήρωση των δημοσιονομικών στόχων.
Κλιμάκωση χωρίς κέρδος
Το θέμα ανέδειξε από την πρώτη στιγμή ο «Ε.Τ.», με αναλυτικό ρεπορτάζ στο φύλλο του περασμένου Σαββάτου, όπου εξηγούσε μεταξύ άλλων πως οι ελληνικές κυβερνήσεις αν καταφέρουν υπέρβαση στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος π.χ. κατά 100 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να δώσουν 30 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή του χρέους, 40 εκατ. ευρώ σε ληξιπρόθεσμες οφειλές ιδιωτών και 30 εκατ. ευρώ όπου αλλού επιλέξουν. «Συνεπώς πριν οριστικοποιηθούν τα στοιχεία με τα οποία θα επικυρωθεί ότι πέτυχε πρωτογενές πλεόνασμα πάνω από το 0,5% του ΑΕΠ που προβλέπει το πρόγραμμα για το 2016 κανείς δεν μπορεί να μοιράσει ούτε ένα ευρώ», έγραφε ο καλός συνάδελφος Τάσος Δασόπουλος.
Ακόμα και αν μπορούσαν, όμως, πώς θα μοιράσουν κάτι που δεν έχουν; Υπενθυμίζουμε πως από τα 246 εκατ. ευρώ, μόνο τα 82 εκατ. θα πληρωθούν αμέσως. Τα άλλα δύο τρία θα καταβληθούν σε διάστημα δύο ετών και εφόσον βέβαια μέχρι τότε δεν έχει αλλάξει το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο και άρα οι συσχετισμοί και οι συμφωνίες. Προφανώς οι επιχειρηματίες που έδωσαν σήμερα τόσο υψηλά τιμήματα δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια αν ενδιάμεσα δουν άλλους παίκτες είτε να παίρνουν πέμπτη άδεια (δεν το έχουν αποκλείσει τα κυβερνητικά στελέχη) είτε να «στριμώχνονται» από τη δημιουργία θεματικών και περιφερειακών καναλιών που θα διεκδικήσουν κομμάτι από την ίδια διαφημιστική πίτα. Οπότε, για μία ακόμα φορά ας κρατήσουμε μικρό καλάθι.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι Αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου