Γράφει η Άννα Παναγιωταρέα
Η κ. Κουντουρά δεν έχει πληροφορηθεί ότι η Τουρκία -ιδιαίτερα η Κωνσταντινούπολη- έχει απαλειφθεί ως τουριστικός προορισμός λόγω επικινδυνότητας; Οι τουρίστες που ρισκάρουν να την επισκεφτούν είναι σπάνιο είδος. Τα ξενοδοχεία της είναι άδεια και πολλά, στην περιφέρεια, κλειστά. Οι τιμές διανυκτέρευσης σε περίφημα πεντάστερα ξενοδοχεία αγγίζουν τα 120 ευρώ… οι σουίτες. Ακόμη και η παραδοσιακή σκεπαστή αγορά της Πόλης έχει μοναξιά.
Κι επειδή γύρισα την προηγούμενη εβδομάδα από την Καππαδοκία, θα ήθελα να επισημάνω ότι οι υποδομές της Τουρκίας σε καταλύματα, σε οδικές μεταφορές και υπεραστική συγκοινωνία, σε εσωτερικές αεροπορικές συνδέσεις και αεροδρόμια, σε οδικούς άξονες, σε δίκτυα επικοινωνίας είναι στο υψηλότερο επίπεδο των ευρωπαϊκών πόλεων. Οπως, επίσης, και η επαγγελματική προσφορά υπηρεσιών προς τον επισκέπτη.
Να ενημερώσω, επίσης, την κ. Κουντουρά ότι και η Αίγυπτος, που κρατούσε τα σκήπτρα του τουριστικού ενδιαφέροντος, έχει εξαφανιστεί από τους χάρτες προορισμού. Η τουριστική προσέλευση αγγίζει σχεδόν μηδενικά όρια, οδηγώντας σε απόγνωση την αιγυπτιακή κυβέρνηση. Προβλήματα υπάρχουν στο Μαρόκο, αλλά και στις όμορες περιοχές. Ετσι, το τουριστικό ρεύμα διοχετεύεται αυτόματα προς Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία.
Κλιμάκωση χωρίς κέρδος
Αραγε οι -πολλοί- σύμβουλοι της κ. Κουντουρά έχουν κάποιο σχέδιο ώστε η Ελλάδα να παραμείνει υψηλής ζήτησης προορισμός, όταν Τουρκία και Αίγυπτος ανακάμψουν;
Επισημαίνω ότι «τουριστική έκρηξη» δεν σημαίνει βουλιάζουν Μύκονος, Πάρος, Πάτμος, Σαντορίνη, Κρήτη, Ρόδος, Κέρκυρα από τουρίστες που δεν ξοδεύουν ένα ευρώ! Υπάρχει και η άλλη Ελλάδα, προικισμένη από πανέμορφη φύση, με σημαντικές αρχαιότητες, παραδοσιακή αρχιτεκτονική, ωραίες γεύσεις, πολύτιμη τοπική παράδοση. Ποια επικοινωνία προωθεί η κ. Κουντουρά για να εγγράψει νέους τουριστικούς προορισμούς, που θα τονώσουν την εντόπια οικονομία, προσφέροντας καινούργιες ταξιδιωτικές εμπειρίες;
Η προέκταση του χρόνου της τουριστικής περιόδου -η Ελλάδα προσφέρεται για χειμερινό τουρισμό- είναι μέγιστο θέμα που επανέρχεται, κάθε τόσο, από τη δεκαετία του ’90! Εκπονούνται σχέδια, ακούμε. Αλλά είτε τα ναυαγούν είτε δεν εφαρμόζονται, όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος.
Δεν γνωρίζω άλλη βιομηχανία, επί της δεινής εποχής Τσίπρα-Καμμένου-, που να κράτησε τον τίτλο της βαριάς βιομηχανίας. Μόνο η τουριστική. Ομως, φροντίζει η κυβέρνηση με υψηλούς φόρους, αντιεπενδυτική πολιτική, αντιεπιχειρηματικά μέτρα -ανά τρίμηνο!- να μην αφήνει τίποτε όρθιο. Επομένως, από τους, χωρίς λόγο, πανηγυρισμούς της κ. Κουντουρά ως τα πανηγύρια, η απόσταση ούτε ένας… μπάλος!
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου