Στο βίντεο περιγράφει την κατάσταση χωρίς να κρύψει το άγχος, την ένταση και τα αμήχανα γέλια τη στιγμή που παραιτείται από μια δουλειά -που κατά τα άλλα ήταν ικανοποιημένη-, για να δεχθεί μία πρόταση σε νεοφυή εταιρία. Λέει, μάλιστα, στην προϊσταμένη της ότι είναι έτοιμη να ξεσπάσει σε κλάματα, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης, αφού είναι φορτισμένη ψυχολογικά. Αργότερα ανέβασε και βίντεο που αποχαιρετάει, και πάλι διαδικτυακά, τους συναδέλφους της. Η Ντάρμπι δεν είναι η μόνη που αποφάσισε να μοιραστεί με τη διαδικτυακή κοινότητα αυτή την πτυχή της επαγγελματικής της ζωής.
Εκατοντάδες τέτοια βίντεο κυκλοφορούν στην εφαρμογή TikTok, καθώς γιγαντώνεται μια νέα τάση -που ονομάστηκε #quittok- μεταξύ της νέας γενιάς εργαζομένων που παραιτούνται σε ζωντανή σύνδεση. Σε πραγματικό χρόνο, άνθρωποι αναρτούν τις παραιτήσεις τους, με τους χρήστες της πλατφόρμας συχνά να συγχαίρουν το θάρρος και τον τρόπο διαχείρισης από εργαζομένους και επικεφαλής. «Γιατί κλαίω; Είμαι πολύ περήφανος για σένα», σχολίασε ένας χρήστης.
Gigabit Voucher: Άνοιξε η πλατφόρμα για γρήγορο ίντερνετ - Πώς θα κάνετε αίτηση
Οι δηλώσεις θαυμασμού και συμπαράστασης πάντως δεν είναι το μόνο κίνητρο για όσους αναρτούν τα βίντεο. Η Μαρίσα Τζο Μάγες από την Αριζόνα των ΗΠΑ θεωρεί πως το TikTok είναι ένας «διασκεδαστικός και δημιουργικός τρόπος να μοιραστεί περιεχόμενο στο Ιντερνετ και να καταπολεμήσει τη δυστυχία στη δουλειά. Οταν η 29χρονη αποφάσισε να παραιτηθεί -έπειτα από την εργασιακή εξουθένωση που βίωσε-, το έκανε με ένα μίνι κλιπ 30 δευτερολέπτων, στο οποίο κατέγραψε το τηλεφώνημα με τον εργοδότη της. Το βίντεο (δύο χρόνια μετά) είναι ένα από τα δημοφιλέστερα στο TikTok. Τον Ιούλιο του 2021, το βίντεο με τη μαζική παραίτηση των εργαζομένων σε McDonald’s στη Βρετανία, στη μέση της βάρδιας, έφτασε και στους ειδησεογραφικούς τίτλους του Τύπου. Η 31χρονη Κριστίνα Ζούμπο ενημερώνει τακτικά τους 140.000 ακολούθους της για τυχόν προβλήματά που αντιμετωπίζει και το κόστος αυτών στην ψυχική υγεία της, σημειώνοντας πως υπάρχει πολύς κόσμος που ταυτίζεται με το περιεχόμενο που αναρτά.
Οι διαδικτυακές παραιτήσεις φαίνεται πως είναι χαρακτηριστικό της εποχής, καθώς η πλειονότητα των χρηστών του TikTok έχει μεγαλώσει στην ψηφιακή εποχή και αναρτά κάθε είδους ορόσημο της ζωής της, με αποτέλεσμα να θεωρεί λογικό να δημοσιεύει τις συνομιλίες με τους εργοδότες.
Η θεραπεύτρια Τες Μπρίγχαμ από την Καλιφόρνια, μιλώντας στο BBC, εξηγεί πως οι μιλένιαλς και η γενιά Χ (που χρησιμοποιούν κατά κόρον τα σόσιαλ μίντια) είδαν τους γονείς τους να προσπαθούν να επιβιώσουν στα εταιρικά περιβάλλοντα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κατάρρευσης του 2008 και κάποιοι έχουν δυσθεώρητα φοιτητικά χρέη και βρίσκονται σε κακοπληρωμένες δουλειές, γεγονός που επιτείνει το κακό εργασιακό κλίμα και το ψυχικό βάρος που νιώθουν. Πολλοί από αυτούς διαμορφώθηκαν επαγγελματικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού -χωρίς να βρεθούν ποτέ στο γραφείο- θεωρώντας επιβεβλημένο να διατηρήσουν μία ισορροπία μεταξύ της εργασιακής και της επαγγελματικής τους ζωής. Πάντως, οι ειδικοί σημειώνουν πως είναι πρώιμο να γίνει αποτίμηση της επίδρασης του #quittok και της επιρροής που μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα στις θέσεις εργασίας.