Η καταγγελία ηλικιωμένης στον Συνήγορο του Πολίτη, ανάγκασε τη διοίκηση του νοσοκομείου, να… αναπροσαρμόσει και να εκσυγχρονίσει τη διαδικασία στον ορισμό ραντεβού στο ακτινολογικό τμήμα.
Συγκεκριμένα, ο Συνήγορος του Πολίτη έλαβε αναφορά ηλικιωμένης με αναπηρία, η οποία διαμαρτυρόταν για τη δυσκολία ορισμού ραντεβού στο νοσοκομείο για ακτινολογικές εξετάσεις υπερήχων.
Κάθε 1η του μήνα που τηλεφωνούσε για το ραντεβού, έπαιρνε την πληροφορία, ότι τα ραντεβού για τον τρέχοντα μήνα είναι κλεισμένα, και ότι πρέπει να καλέσει στις αρχές του επόμενου μήνα για να κλείσει ραντεβού!
Ο Συνήγορος του Πολίτη, αφού επικοινώνησε με το νοσοκομείο και επιβεβαίωσε όσα ανέφερε η πολίτης, απέστειλε σχετική επιστολή στο νοσοκομείο, από το οποίο έλαβε την απάντηση, ότι αυτό συμβαίνει, διότι το πρόγραμμα παροχής εργασίας του ιατρικού προσωπικού του τμήματος, συντάσσεται στο τέλος του μήνα, λόγω της υφιστάμενης κατάστασης, δηλαδή της έλλειψης ιατρικού προσωπικού, το οποίο καλύπτεται με μετακινήσεις ιατρών από άλλες μονάδες υγείας.
Κατόπιν περαιτέρω προφορικής διερεύνησης και επικοινωνίας, ο Συνήγορος του Πολίτη έστειλε συμπληρωματική επιστολή με διευκρινιστικά ερωτήματα, και έλαβε συμπληρωματική απάντηση, ότι παρά τις μετακινήσεις ιατρών από άλλες δομές υγείας, τα τακτικά πρωϊνά ιατρεία και ραντεβού εξυπηρετούνται μόνο από τους δύο μόνιμους ιατρούς, και όχι από τους υπόλοιπους μετακινούμενους εξωτερικούς ιατρούς, για αυτό και παρατηρείται η δυσλειτουργία στην ικανοποίηση των ραντεβού.
Πριν από περίπου δύο μήνες, το νοσοκομείο ενημέρωσε τον ΣτΠ, ότι από τον Σεπτέμβριο του 2024, τροποποίησε το σύστημα οργάνωσης υπερήχων και τα ραντεβού πλέον προγραμματίζονται βάσει τηρούμενης λίστας αναμονής, οπότε οι πολίτες μπορούν όποτε το επιθυμούν, να καταχωρούνται στη λίστα, και να γνωρίζουν πότε θα διενεργηθεί το ραντεβού τους.
Οι πολίτες της Πέλλας εκφράζουν την ανησυχία τους για την κατάσταση του νοσοκομείου, ενώ ζητούν άμεσες λύσεις που θα βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας. Το συγκεκριμένο περιστατικό έφερε στο προσκήνιο την ανάγκη για συστηματική στήριξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες ανάγκες των πολιτών.
Το νοσοκομείο του νομού Πέλλας αποτελεί κρίσιμο σημείο αναφοράς για τη δημόσια υγεία στην περιοχή. Παρά τις προκλήσεις, οι πρόσφατες πρωτοβουλίες για βελτίωση των διαδικασιών δείχνουν ότι υπάρχει διάθεση να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που το έχουν πλήξει. Ταυτόχρονα, παραμένει απαραίτητη η περαιτέρω ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του.